Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií
7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
Přehled kapitol
Těžký bude jeho život
To auto nemá žádný smysl, prohlásil o XV kolega. Proč by si někdo měl koupit tohle a ne třeba Audi Q3 či BMW X1? Nemá atraktivitu značky, není technicky výjimečné a nezaujme ani cenou. Ja s ním ale nesouhlasím. Nesouhlasím ale ani s marketingovou strategií, kterou si pro XV zvolilo samotné Subaru. Chce totiž oslovit zákazníky nezajímající se o techniku, chce jim nabídnout něco, v čem budou moct hrát svou roli drsňáka. Nejsem si jist, že má v tomto ohledu XV šanci. Přijde-li synek z dobré rodiny, bude pro něj XV příliš obyčejné. Přijde-li „hračičkář”, přestože je v XV spousta prozatím nevídaných hraček, jsou auta, kde jich je víc. Přijde-li dobře situovaný mladý pár s dětmi hledající auto pro mladou paní na ježdění do města, XV ztratí body kvůli malému kufru, kam se sotva vleze kočár.
Naopak, dle mého názoru je potřeba zdůraznit ty nejsilnější stránky XV. Jsou jimi výborný podvozek, charakterní benzínový motor, spolehlivý pohon všech kol, to vše s reálnou schopností jezdit za papírovou spotřebu. Typickým zákazníkem je obyvatel vesnice, který každodenně dojíždí po rozbitých cestách do většího města za prací a současně má odpor k dnešní módě oteklých SUV/crossoverů. Při zmíněném dojíždění přijde vhod nízká spotřeba, pohodlí a fakt, že bude jen velmi málo povětrnostních situací, které by XV nezvládlo. Navíc pak nebude problém vůz ve městě zaparkovat.
Proč ho chtít?
Pokud rádi řídíte, nutně musíte mít čtyřkolku a současně už nechcete trpět na českých cestách, zkuste XV. Prodává se i v jiné, než svítivě oranžové. Navíc je téměř jisté, že se nestane masově prodávaným vozem.
Proč ho nechtít?
Pominu-li převodovku testovaného provedení, která uspokojí jen někoho s absolutním odporem k manuálnímu řazení, pak je to snad jen omezená praktičnost daná méně prostorným zavazadelníkem a reálnými schopnostmi nereflektovaná image drsňáka do terénu. Toto je silniční crossover se vším všudy.
Cena
Základní cena vozu (1,6i X Active): 569 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací i cena testovaného provedení (2,0i XS Executive CVT): 769 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 196 Nm při 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka CVT, trvalý pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,6 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 450 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 570 mm
Rozvor náprav: 2 635 mm
Provozní hmotnost: 1 455 - 1 525 kg
Užitečná hmotnost: 485 - 415 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz