Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S1: dvorní tuner napěchoval do supermini 310 koní
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem a sníženým podvozkem se pojí lepší jízdní dynamika, konkrétní data ovšem ABT nezveřejnil. Známé jsou pouze ceny a nejsou lidové.
Začíná být pravidlem, že ostré koncernové hatchbacky překračují české hranice jen v pětidveřovém provedení. Týká se to jak Seatu Leon Cupra, tak Audi S1. Pokud ovšem chcete nemalý výkon pod kapotou mermomocí doprovodit patřičně agresivním vzhledem, nikdo vám nebrání třebas ve výletu do Německa. Pravda, budete sice muset ušetřit o trochu větší sumu, jako jedni z mála se však budete moci pochlubit třídvířkem. Pokud vám ovšem ani taková výjimečnost nestačí, pak můžete oslovit firmu ABT.
Dvorní tuner koncernu si aktuálně připravil sadu modifikací pro zmíněné Audi S1. To je sice nafoceno s pětidveřovou karoserií, upravit lze ovšem i třídveřové provedení. V rámci designu se totiž změny dotýkají pouze ventilačních otvorů v předních blatnících, jimž asistují 18palcová litá kola. Ty můžete mít ve vyobrazeném designu DR, který vychází na 3 090 Eur (cca 85 000 Kč).
Pokud je ovšem taková suma na vás příliš vysoká, je mnohem levnější alternativou provedení Z5, které v matně titanové verzi vychází na 187 Eur (5 150 Kč) za kus. Úpravce vám pak zároveň dodá i vhodné obutí, v tomto směru však tisková zpráva do detailů nezachází. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že k mání je i sada sportovních pružin snižujících světlou výšku o 30 mm.
V rámci interiéru ABT nabízí pouze odlišné koberečky a LEDky osvětlující prostor nohou cestujících, ta nejzásadnější změna se ovšem dotýká motorového prostoru. Za pomoci vlastní řídicí jednotky ABT Power New Generation totiž tuningová firma zvýšila výkon ze standardních 231 koní na 310. Mimo to narostl točivý moment, namísto 370 Nm tak máte k dispozici 440 Nm.
Bohužel ale není známo, nakolik tato změna ovlivní jízdní dynamiku. Sériový čas 5,8 sekundy potřebný ke zdolání mety 100 km/h ale dozajista bude překonán, stejně jako by mohla narůst nejvyšší rychlost aktuálně omezená na 250 km/h. Zaplatit přitom budete muset 2 349 Eur (64 600 Kč), z levného kraje tedy ABT rozhodně není.
Po stránce vizuální firma ABT nové Audi S1 příliš nepozměnila. Spíše se úřadovalo pod kapotou, kde nyní svou práci odvádí 310 koní a 440 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024 - Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda