BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h

Pokud se vám nechce vyhazovat miliony za novou M3, něco podobného můžete pravděpodobně levněji získat od Manhartu v podobě MH2 Clubsport.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h

8.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se vám nechce vyhazovat miliony za novou M3, něco podobného můžete pravděpodobně levněji získat od Manhartu v podobě MH2 Clubsport.

Německý úpravce s prostým jménem Manhart neplatí ve světě tuningu zrovna za skromného hráče, zejména co se výkonu týče. Letmým ohlédnutím do minulosti zjistíme, že BMW M135i nadělil ve své MH1 až 405 koní, pro novou M3 chystá stádečko 550 koní a takovou vrcholnou M6 F13 opepřil hned 746 koňmi. Při nedávném avízu modifikací pro kupé M235i tak nešlo čekat nic malého, zvláště když nám Manhart pod jeho kapotu přislíbil více než 400 kobyl. Výsledek je ale nakonec ještě zajímavější.

Jeho výtvor jménem MH2 Clubsport míří nepochybně na novou M3 a první M4, které ve svých útrobách skrývají 431 kobyl. Zdá se to být troufalé, ale už [[0000013062v odkazovaném testu]] jsme naznačili, že nový model více než kdy dříve připomíná tovární tuning. Není žádný nový motor, pouze upravená série, a to tunerům pochopitelně nahrává. Jistě nebudou mít takové možnosti jako tovární divize M, dynamicky se vyrovnat jejím dílům ale pro ně nyní bude i tak lehčí než kdy dříve.

Manhart na 431 koní na 1 560 kg v M3 říká: „430 koní na 1 455 kg v MH2.” A to nezní jako prázdná fráze. Upravený motor dvojkového kupé navíc podobně jako M3 nemá jen nové řízení, získal i jiné turbo a větší mezichladič, nové výfukové potrubí a pochopitelně také onen motor management. Výsledkem jsou maxima přesně 316 kW (430 koní) a 592 Nm - v druhém případě jde dokonce o 42 Nm vyšší číslo než u M3, a tak lze očekávat i více výkonu v nižších a středních otáčkách. Jak rychle akceleruje MH2 na stovku, Manhart bohužel neuvádí, maixmální rychlost po odstranění omezovače ale přesáhne metu 300 km/h. Slušné.

Pokud by vám to přišlo jen jako dynamické hrátky neschopné konkurovat M3 v její komplexnosti, Manhart modifikacemi motoru nekončí. Vůz má dále 19" kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 225/35 ZR19 resp. 255/30 ZR19, nový podvozek s nastavitelnými tlumiči (tři varianty tuhosti) a nové brzdy s šestipístkovými třmeny. Pohledem na přiložené snímky pak zjistíte, že modifikací se dočkala rovněž aerodynamika, minimální zadní difuzor je prý funkční.

Uvnitř vozu najdeme skořepinová sedadla se čtyřbodovými pásy, pár nových „budíků” a drobností typu upravené pedály. Manhart ale říká, že tohle je jen ukázka možností - změn v interiéru může být více, ale také méně. Třeba bezpečností „klec” se pro jiné než okruhové využití zdá být spíše přítěží. Na druhou stranu, jméno Clubsport po něm volá, přestože vůz má nadále plně silniční homologaci.

Nevíme, jak vám, ale toto dílo se nám zdá být skoro sympatičtější než nová M3 - výkon stejný, hmotnost nižší, na podvozek nebo brzdy si těžko půjde stěžovat, omezovač rychlosti vůbec není. Kolik MH2 stojí, netušíme, levná jistě nebude. Docela ale pochybujeme o tom, že tento netovární tuning bude i ze základem v podobě standardní M235i stát více než ten tovární provedený na... 335i s výsledkem jménem M3.


BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 1 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 01BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 2 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 02BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 3 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 03BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 4 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 04BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 5 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 05BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 6 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 06BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 7 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 07BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 8 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 08BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 9 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 09BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 10 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 10BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 11 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 11BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 12 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 12BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 13 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 13BMW M235i Manhart s 430 koňmi výzývá i novou M3, zdolá metu 300 km/h - 14 - BMW M235i Manhart MH2 Clubsport 14
Manhart MH2 Clubsport je sympatické auto, možná předem skýtá více než jednou nabídne mnichovská M2...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.