Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou

Pětidveřový hatchback dostal lepší výfuk, kola, brzdy i podvozek. Se známým jménem na boku stojí i tak o 100 tisíc korun méně než základ u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou

16.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pětidveřový hatchback dostal lepší výfuk, kola, brzdy i podvozek. Se známým jménem na boku stojí i tak o 100 tisíc korun méně než základ u nás.

Jméno Shelby se již objevilo na celé řadě modelů modrého oválu. Ve většině případů však šlo o Mustang, vyjma zakomponování obřího osmiválce do karoserie lehkého roadsteru značky AC pak šlo pokaždé o zaoceánskou produkci. Při stále větším důrazu na globální smýšlení však na autosalonu v Detroitu došlo na premiéru evropského modelu. Konkrétně Ford Focus ST a ačkoliv ovšem firma Shelby American vůbec nenavštívila motorový prostor, na ceně to není poznat. Pokud byste se totiž pro tuto úpravu rozhodli, budete na ni potřebovat neskromných 14 995 USD (285 000 Kč). Na druhou stranu, i s cenou samotného auta (23 700 USD, cca 450 000 Kč) je to pořád o sto tisíc korun méně než v Evropě, přestože máte k dispozici více než standardních 250 koní. Inu, v Americe je blaze...

Za zmíněným zvýšením výkonu stojí instalace sportovního výfuku Borla, který se pyšní větším průměrem potrubí. Přesný nárůst u Shelbyho neudávají, zhruba 20 koníků by ale výměna komponentů přinést měla. Mimo to Focus ST dostal ještě větší vrtané kotouče a tužší podvozek ze skladů oddělení Ford Racing. To je ale v rámci mechaniky vše, přestože z firmy zaznívají hlasy o možném příštím nárůstu výkonu až na 300 koní.

Zatímco ladění dvoulitrového čtyřválce EcoBoost je hudbou budoucnosti, optický tuning je součástí přítomnosti. Focus Shelby tak dostal novou kapotu s funkčními ventilačními otvory, výraznější střešní spoiler, větší litá kola a pneumatiky nebo ozdobné polepy. V kabině pak najdete nově přečalouněná standardní sedadla či jiné madlo řadicí páky, které lépe padne do ruky.

Produkce modelu je omezena počtem 500 kusů, což by zákazníky do showroomů mohlo přilákat. A to i přes zmíněný cenový nárůst, který je ale pro nás Evropany de facto slevou. To ovšem není případ druhého zástupce značky Shelby American, Mustangu GT500 vyladěného na 850 koní. Vyjma těchto úprav totiž vůz dostal i rozšířený bodykit.

Cena narostla hned v několika fázích. Nejprve musíte pořídit standardní GT500 za 54 650 USD (1 038 000 Kč). Poté je třeba koupě paketu Super Snake, který v případě výkonu 671 koní znamená cenu 28 995 USD (551 000 Kč), u verze naladěné na 850 koní pak dokonce 39 995 (760 000 Kč). Finálních 17 995 USD (342 000 Kč) pak stojí bodykit.


Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 1 - Ford Focus ST Shelby 2013 01Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 2 - Ford Focus ST Shelby 2013 02Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 3 - Ford Focus ST Shelby 2013 03Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 4 - Ford Focus ST Shelby 2013 04Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 5 - Ford Focus ST Shelby 2013 05Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 6 - Ford Focus ST Shelby 2013 06Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 7 - Ford Focus ST Shelby 2013 07Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 8 - Ford Focus ST Shelby 2013 08
Focus ST je prvním původně evropským Fordem, na kterém se objevilo jméno Shelby. I po úpravách je však levnější než na Starém kontinentu

Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 9 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 01Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 10 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 02Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 11 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 03Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 12 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 04Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 13 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 05Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 14 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 06Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 15 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 07Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 16 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 08Ford Focus ST Shelby: první „evropský” Shelby se pyšní hlavně novou optikou - 17 - Ford Mustang GT500 Shelby Widebody 2013 09
Ford Mustang GT500 se pyšní rozšířeným bodykitem. S výkonem 850 koní vás však již nevyjde tak levně jako Focus

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.