Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu

Příští BMW M3 F80 dostane přeplňovaný šestiválec, firma Manhart ale ukazuje, jaká mohla být alternativní budoucnost. Co říkáte na 750 koní?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu

24.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští BMW M3 F80 dostane přeplňovaný šestiválec, firma Manhart ale ukazuje, jaká mohla být alternativní budoucnost. Co říkáte na 750 koní?

Německá tuningová firma Manhart Racing nepatří zrovna k notoricky profláknutým úpravcům, takže o to raději uvítá publicitu provázející představení jakéhokoli svého stroje. Jejich MH3 V8 RS Clubsport ale se zaujetím publika asi moc práce nemá. Už jen tím motorem. Místo původního atmosférického agregátu se zde usídlil dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec z BMW X5/X6 M, který se s nepatrně vyšším výkonem objevuje také v nové M5.

U původních 555 koní ale nezůstalo. Lidé od Manhartu použily modifikovaná turbodmychadla, větší mezichladič, komplet titanové výfukové potrubí s dvojicí závodních katalyzátorů, zesílené ojnice i písty a olejový chladič z X6 M. Výsledkem je 750 koní a 910 newtonemtrů. O přenos této nálože se stará šestistupňová automatická převodovka M Sport, rovněž adoptovaná z X6 M a samosvorný diferenciál původně určený pro M5 E60.

Pro MH3 V8 RS Clubsport firma uvádí suchou hmotnost 1 590 kg, takže poměrem hmotnosti k výkonu 2,12 kg/koně anebo naopak 472 k/t je na tom tento vůz lépe, než třeba nový Aventador. Není proto divu, že se na stovku i s pohonem jen zadní nápravy dostane za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 350 km/h. O adekvátní zpomalení se stará brzdový systém Movit se šestipístkovými třmeny a 396milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístkové brzdiče a 380milimetrové kotouče vzadu. Tato sada je ukryta za 20“ kovanými koly „Black Edition“ s pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.

Aerodynamiku karoserie pozměnila kompletní sada karbonových komponentů obsahující snížený přední spoiler, kapotu, prahové nástavce, víko zavazadlového prostoru, díly na rozšíření blatníků, zadní difuzor nebo křídlo. Další uhlíkové kompozity byste našli třeba na krytech zpětných zrcátek nebo v motorovém prostoru. Ani interiér nebyl ušetřen. Posádka má k dispozici karbonové skořepiny nebo ochranný rám značky Wiechers. Pozoruhodně vypadá rovněž upravená palubní deska s novou centrální konzolou s integrovanou telemetrií schopnou měřit třeba géčka, maximální rychlost anebo časy na okruhu.

Ptáte se na cenu? Tu Manhart zveřejní později, nic lidového ale čekat nelze. Na druhou stranu, určitě půjde o dostupnější vůz než jakýkoli jiný, který dosahuje podobné dynamiky.


Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 1 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 03Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 2 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 01Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 3 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 02Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 4 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 04Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 5 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 05Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 6 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 06Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 7 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 07Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 8 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 08Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 9 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 09Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 10 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 10Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 11 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 11Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 12 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 12Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu - 13 - Manhart MH3 V8 RS Clubsport 13
Manhart kromě jiného poukazuje na možnosti úpravy nové M5, z 555 koní může být po jejich zásahu 750

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.