SRT Viper a Jeep Wrangler Sand Trooper: sporťák a drsňák pro SEMA 2012

První půltucet vozů Chrysleru a Fiatu upravených pro výstavu SEMA 2012 v Las Vegas uzavírají nový Viper a do nejdrsnějšího terénu stavěný Wrangler.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

SRT Viper a Jeep Wrangler Sand Trooper: sporťák a drsňák pro SEMA 2012

15.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

SRT Viper a Jeep Wrangler Sand Trooper: sporťák a drsňák pro SEMA 2012

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První půltucet vozů Chrysleru a Fiatu upravených pro výstavu SEMA 2012 v Las Vegas uzavírají nový Viper a do nejdrsnějšího terénu stavěný Wrangler.

Do této chvíle patřily dnešní novinky především koncernu Fiat-Chrysler a jejich oddělení s doplňkovými komponenty Mopar. Je dost možné, že se během dne k Dartu, pětistovce, Chargeru a sedanu 300 nějaké nové stroje ještě přidají, koneckonců slíbeno jich bylo dvacet, prozatím ale průřez novinek transatlantického koncernu pro výstavu SEMA 2012 uzavíráme dvojicí koncepčně hodně rozdílných aut.

První z nich je pomyslná třešnička a vlajková loď společnosti - SRT Viper. V konstrukčním oddělení Moparu shledali výkon desetiválce zmije za dostatečný, kolem něj ale pár změn proběhlo. V sériovém voze je nad motorem umístěná ocelová křížová rozpěra zvyšující tuhost přídě, zde však byla zaměněna za karbonový „kříž“ slibující stejnou torzní tuhost a zároveň snížení hmotnosti součástky o padesát procent.

Z karbonu a částečně i hliníku byl vyroben také kryt motoru, který podobně jako rozpěra dostal logo Viperu a automobilka uvádí, že z aluminia nechala vyfrézovat také uzávěr olejového hrdla. Karoserie by měla mít kompozitový Aero paket, což je patrně narážka na zvýšený počet odvětrávacích děr v kapotě a „kachní ocas“ na zádi - nic jiného z jednoho ilustračního obrázku už asi nevyčteme. Chrysler dodává, že vůz dostal nové (patrně kratší a tužší) pružiny, žluto-černé skořepiny Sabelt, které jsou v decentnějších barvách k mání pro dražší provedení GTS, šestibodové pásy a z jednoho kusu hliníku vyrobená tlačítka a ovladače středové konzoly.

Pro ty, kteří rádi točí svou jízdu třeba někde na okruhu, automobilka nechala z karbonu vyrobit zvláštní držák na kameru, a pokud by se při sportování něco nepovedlo, je v masce připravené červené oko pro uchycení tažného lana.

Druhou ukázkou širokého talentu i zaměření Moparu je klasický, krátký Jeep Wrangler s dovětkem Sand Trooper. V nabídce automobilky by se mělo jednat o high-end pro extrémní jízdy, proto byl do vozu instalován benzínový atmosférický osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru, výkonu 380 koní a maximálním točivém momentu 556 newtonmetrů.

O převodovce Chrysler podrobnosti neuvádí, upozorňuje však, že vůz má dodatečně montovanými panely kompletně chráněný podvozek zvednutý o 127 mm, aby mohl být Jeep postaven na dvaačtyřicetipalcových „balónových” pneumatikách Super Swamper Bogger. Karoserii lakovanou v barvě Dune-in-Matte doplňují černé nárazníky, „postradatelné“ plastové lemy blatníků, dodatečná světla LED či elektrický naviják.


SRT Viper a Jeep Wrangler Sand Trooper: sporťák a drsňák pro SEMA 2012 - 1 - SRT Viper SEMA 2012SRT Viper a Jeep Wrangler Sand Trooper: sporťák a drsňák pro SEMA 2012 - 2 - Jeep Wrangler Sand Trooper SEMA 2012
Poněkud nekompatibilní s drsnou dobrodružnou povahou Jeepu je luxusní kožené čalounění kabiny, kde se navíc objeví uzamykatelné schránky pod sedadly, v centrálním tunelu a pod podlahou

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.