Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj?

14.4.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Auta nižší střední třídy se v posledních letech dostaly s výkony tak daleko, že stačí i sporťákům let nedávno minulých. Zajít ovšem mohou ještě dál.

Tuningová firma ABT je už po léta dvorním úpravcem koncernových vozů. Nyní se znovu podívala na Volkswagen Golf, který se nedávno dostal na trh ve své faceliftované podobě a také ona jej pozměnila po stránce vizuální i mechanické. Pamatováno přitom nebylo jen na vrcholné varianty, ale skoro na celé portfolio - zatím není k dispozici navýšení výkonu pro motory 1,0 TSI a 1,5 TSI Evo. Benzinovou jedna-čtyřku však již upravit lze, stejně jako 1,8 TSI, 2,0 TSI či turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI.

V případě základního 1,4litrového agregátu lze počítat s navýšením výkonu ze 122 na 160 koní, ze 140 na 170 koní a ze 150 na 180 koní. Jedna-osma může produkovat 210 namísto původních 180 koní, tím ale máme základní část benzinové nabídky pokrytou. Přesunout se tedy můžeme k dieselům, kdy 1,6 TDI dává k dobru 125 místo 105 koní, dvoulitru pak 180 místo 150. Ceny činí 1 590 Eur (cca 42 420 Kč).

Přesunout se můžeme k modelům GTI a GTD, přičemž druhý zmíněný může nabídnout 210 koní namísto původních 184. Pro benzinový hot hatch je pak k dispozici hned několika úprav, přičemž výkon šplhá od 290 přes 300 až po 315 koní. V té chvíli již nedostáváte jen modifikaci řídicí jednotky, ale také sportovní katalyzátor výfuku. Cena ovšem v takové chvíli narůstá na 3 580 Eur (95 510 Kč).

Pokud jste si před faceliftem stihli pořídit provedení Clubsport (respektive Clubsport S), můžete nechat ABT odvést kus práce i na těchto variantách. Disponovat poté budou 340, respektive 370 koňmi. Až ohromujících 400 koní pak může produkovat dvoulitr vrcholnéhou Golf R, přičemž také v jeho případě je již součástí modifikací sportovní katalyzátor. Cena pak za zvýšený výkon a 480 Nm točivého momentu činí 4 390 Eur (117 120 Kč), což už je více, při 400 koních výkonu a s pohonem 4x4 už lze ale počítat s dynamikou supersportu, třebaže konkrétní hodnoty ABT neudává.

Kromě navýšení výkonu je pro celou nabídku k dispozici snížený podvozek či 18-, 19- a 20palcová litá kola. Dále lze sáhnout po aerodynamických bodykitech, kdy ten základní spočívá v čelním splitteru, bočních prazích a zadním nárazníku. Platit v té chvíli budete 1 990 Eur (53 100 Kč), za 3 835 Eur (102 310 Kč) je k mání i větší sada zahrnující také odlišná světla, střešní spoiler či kryty zpětných zrcátek.

Dopřát si můžete také červené polepy karoserie, pro interiér jsou ovšem k mání pouze specifické koberečky s logem úpravce nebo sada nerezových pedálů. Veškeré tyto doplňky je přitom možné pořídit pro jakoukoliv motorizaci, i základní 1,6 TDI tedy může vypadat stejně agresivně jako Golf R disponující výkonem zvýšeným na 400 koní. A nebo 400koňové R jako poladěný turbodiesel, záleží na úhlu pohledu...

Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 1 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 04Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 2 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 01Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 3 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 02Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 4 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 03Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 5 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 05Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 6 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 06Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 7 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 07Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 8 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 08Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 9 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 09Takto může vypadat VW Golf s výkonem 400 koní. Řekli byste to do něj? - 10 - ABT VW Golf 2017 prvni sada 10
ABT si vzal znovu do parády Volkswagen Golf. A soustředil se hlavně na techniku, vzhled pozměnil jen nepatrně. A ani to málo si k úpravám techniky pořídit nemusíte

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše