VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h

Před 30 léty jste si museli koupit výjimečné Ferrari, abyste mohli jezdit přes 300 km/h. Dnes vám k tomu stačí Golf a trocha peněz navíc na jeho úpravu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h

23.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před 30 léty jste si museli koupit výjimečné Ferrari, abyste mohli jezdit přes 300 km/h. Dnes vám k tomu stačí Golf a trocha peněz navíc na jeho úpravu.

Nový Golf R rozhodně není pomalé auto, však jde o nejrychlejší silniční VW, který byl kdy postaven. V našem testu navíc dokázal, že neumí zdaleka jen to a přidal ještě jedno zjištění - že ač jeho dvoulitrový motor s výkonem 300 koní vypadá na papíře „vyšponovaně”, v reálu se chová nesmírně civilizovaně a neměl by mít větším problém se zvládnutím i citelně vyšších výkonů.

Nakonec tedy ani nepřekvapilo, když Volkswagen vyrukoval s konceptem Golfu R 400, který - hádáte správně - ze stejného motoru doluje plných 400 kobyl. A není to jen nějaký autosalonový povaleč, vůz jednoznačně míří do výroby, a to možná i s vyšším výkonem než 400 koní. VW tohle auto prostě jednou postaví a bude to nepochybně pozoruhodná střela, ale co když nechcete čekat? Pak tu máme úpravce, kteří dokážou z Golfu R vykřesat o hodně koní více než VW.

Záhy po premiéře přišlo MTM s 360 a ABT dokonce s 370 koňmi. Zdálo se to hodně, ale Oettinger už je na 400 koních a u B&B nemají problém ani s 420. Co na to říká ABT, které se zprvu „zaseklo” na cifře 370? „Gumové medvídky koně přidat!” co jiného.

Po pár měsících se nám tedy ABT ozvalo s další tiskovou zprávou, která představuje úpravu pro Golf R nazvanou „ABT Power S New Generation” - pokud byste hledali rozdíl proti té předchozí (zůstává v nabídce), pak navíc je pouze to S. Ale za písmenko se tu nepřiplácí, jde o pochopitelně o výkon motoru - zatímto standardní eRko posílá na všechna kola 221 kW neboli 300 koní a původní tuning skončil na 272 kW, ten nejnovější znamená až 294 kW alias 400 koní výkonu. Vzrostl pochopitelně i točivý moment, který místo původního maxima (380 Nm) povyskočil o 100 newtonmetrů na 480 Nm.

Provedené modifikace jsou přitom stále minimalistické a ač ABT nezveřejnil cenu, předpokládáme, že nebudou příliš drahé. Vůz dostal pouze propustnější katalyzátor, jinak se ale úprava opírá stále hlavně o pozměněný software (to u továrního Golfu R 400 bylo stejné). ABT bohužel nezveřejnil podrobnější dynamická data, odhalil ale jedno - auto s odstraněným omezovačem pokoří rychlost 300 km/h. Vzpomeňte na náš nedávný článek o Ferrari 288 GTO. Bylo prvním autem se silniční homologací schopným jezdit přes 300 km/h. V roce 1984. Dnes, o 30 let později, si totéž můžete dopřát v „obyčejném” Golfu za pár set tisíc s úpravou za (odhadujeme) desítky dalších...

Tuning ABT pochopitelně nekončí u motoru, další změny ale nejsou nové ve srovnání s dříve upravenu verzí. Můžete si tedy „nechat sáhnout” na podvozek, vzhled i interiér, tam Němci ve svém řádění skoro neznají meze.


VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 1 - VW Golf R 400 ABT 01VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 2 - VW Golf R 400 ABT 02VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 3 - VW Golf R 400 ABT 03VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 4 - VW Golf R 400 ABT 04VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 5 - VW Golf R 400 ABT 05VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 6 - VW Golf R 400 ABT 06VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 7 - VW Golf R 400 ABT 07VW Golf R od ABT: 400 koní z dvoulitru znamená maximálku přes 300 km/h - 8 - VW Golf R 400 ABT 08
Golf R 400 jednou postaví i VW, pokud ale nechcete čekat, ABT vám jej dopřeje už nyní

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.