VW Golf R 400 natočen při nakládání do kamionu, jeho 400 koní zní hrozivě

Výrobě hatchbacku, který stovku zvládá za 3,9 s, brání pouze automatická převodovka. Také kvůli zvuku ovšem doufáme, že jí Volkswagen stvoří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf R 400 natočen při nakládání do kamionu, jeho 400 koní zní hrozivě

6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf R 400 natočen při nakládání do kamionu, jeho 400 koní zní hrozivě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výrobě hatchbacku, který stovku zvládá za 3,9 s, brání pouze automatická převodovka. Také kvůli zvuku ovšem doufáme, že jí Volkswagen stvoří.

Minulý týden se u rakouského Vrbského jezera odehrála tuningová show GTI, na které koncern VW Group představil své nejnovější koncepty. Mezi nimi nechyběl třeba Volkswagen GTI Roadster, Seat Ibiza Cupster či taková Škoda CitiJet. Jen úplnými novinkami však Wörthersee nežilo, na již 33. ročník totiž dorazily také trochu starší studie německé automobilky. Kupříkladu Golf R 400, jež si svou premiéru odbyl v dubnu na autosalonu v Pekingu.

O příchodu produkční verze zde ovšem prozatím mluvit nebudeme, i když k té by Golf poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 400 koní neměl mít daleko. Volkswagen ovšem musí nejprve připravit automatickou převodovku, která by byla schopná přenést na všechna čtyři kola jeho točivý moment 450 Nm - manuál už má. Jelikož ale nová generace Passatu dostane do vínku až 500 Nm, je dost možné, že i pod kapotou Golfu bude použito stejné DSG. Přestože primárně má sloužit dvoulitrovému dieselu.

Tato informace však rovněž není úplně tou nejčerstvější novinkou, stejně jako technické parametry, jež počítají s hmotností 1 420 kg, akcelerací z klidu na stovku za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 280 km/h. Místo toho se dnes zaměříme na zvuk, jaký motor EA888 a s ním spojené výfukové ústrojí vydávají. Jistou nápovědu nám přitom i v tomto ohledu poskytl pekingský autosalon, během slavnostního představení však daný jekot narušoval hudební doprovod či snížená akustika.

Při nakládání vozu po zmiňovaném tuningovém srazu se však již dvě koncovky mohly rozezpívat naplno. Nyní tak musíme přiznat, že za představení sériové verze se stoprocentně přimlouváme. Golf R 400 totiž zní opravdu hrozivě, přestože se motor víceméně jen převaluje v nízkých otáčkách. V těch vyšších tak musí propuknout opravdové peklo, které bude dozajista slyšet na kilometry daleko. Tak snad to s tou převodovkou klapne, i když nám by stačil manuál, který natočený koncept ve svých útrobách má...

Zdroj: Facebook viennasupercars

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.