VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně

Hybrid z Wolfsburgu může pracovat s výkonem až 235 koní. Stovku zvládne o pět desetin rychleji než standard, daná úprava přitom vyjde na 16 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně

23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybrid z Wolfsburgu může pracovat s výkonem až 235 koní. Stovku zvládne o pět desetin rychleji než standard, daná úprava přitom vyjde na 16 tisíc Kč.

Nizozemská tuningová společnost FRST dosud nebyla příliš známou. To by se ovšem nyní mohlo změnit, neboť firma jako první zanechala svůj otisk na Volkswagenu Golf GTE. Hybridnímu hatchbacku z Wolfsburgu se podívala především na pohonné ústrojí, kdy zcela přepsala mapu řídicí jednotky 1,4litrového přeplňovaného čtyřválce. Ten standardně produkuje 150 koní, přičemž v kombinaci se 102koňovým elektromotorem řidič dostává pod pravou nohu vcelku slušných 204 koní a 350 Nm.

Nově je ovšem možné počítat s 235 koňmi a 400 Nm, tedy s výkonem vyšším o 31 koní a točivým momentem o 50 Nm. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje již za 7,1 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než v případě série. Více než to však firma poukazuje na mnohem lepší sladění spalovací pohonné jednotky a elektromotoru, což se v praxi nemá projevit jediným zaváháním. Tedy alespoň podle autorů modifikace.

Za danou úpravu si firma FRST neúčtuje příliš velké peníze, za zásah do elektroniky totiž budete platit pouhých 599 Eur (cca 16 205 Kč). Vyjma toho je možné Volkswagen Golf GTE osadit až 22palcovými litými ráfky, u kterých lze sáhnout po černé, stříbrné nebo červené povrchové úpravě. Jejich cenu však již úpravce nesdělil, přičemž tím modifikace pro hybridní hatchback končí.

Než se ovšem s „bludnými Holanďany“ rozloučíme, jen zmíníme jejich nabídku týkající se Golfu GTI a R. V případě první zmiňované verze je totiž možné základním chiptuningem získat 300 koní, druhý model pak může nabídnout dokonce až 400 koní a 450 Nm. Cena je přitom překvapivě stejná jako v případě hybridního hatchbacku, tedy oněch 16 tisíc korun.


VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 1 - VW Golf GTE FRST prvni foto 06
První tuning vydoloval z hybridního ústrojí Golfu GTE navíc 31 koní a 50 Nm

VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 2 - VW Golf GTE FRST prvni foto 01VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 3 - VW Golf GTE FRST prvni foto 02VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 4 - VW Golf GTE FRST prvni foto 03VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 5 - VW Golf GTE FRST prvni foto 04VW Golf GTE dostal první hybridní tuning, 31 koní mu přidá překvapivě levně - 6 - VW Golf GTE FRST prvni foto 05
V rámci vzhledu pak hatchback krášlí pouze nová litá kola, která lze objednat v až 22palcovém rozměru a trojím barevném provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše