BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá

Ostrý mnichovský sedan je zajímavým strojem už v sériové verzi, ale po této konverzi jsou jeho možnosti ještě jinde. Za zábavu ručí V12 a manuál Getrag.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá

5.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostrý mnichovský sedan je zajímavým strojem už v sériové verzi, ale po této konverzi jsou jeho možnosti ještě jinde. Za zábavu ručí V12 a manuál Getrag.

BMW M5 E34 je samo o sobě výjimečné auto. Mnichovská automobilka jej na přelomu 80tých a 90ých let minulého století vyrobila jen 12 254 kusů. Do dnešního dne jich jistě tolik zdaleka nepřežilo, takže když se objeví v prodeji hned čtyři sedany a nebo jeden z vzácných kombíků (toho vzniklo jen 891 kusů), jsou to výjimečné události. Pohled na dnes probíraný exemplář může na první pohled působit všedně, ale hned na ten druhý...

Je to sedan z roku 1993, tedy jeden z později vyrobených exemplářů, který pod kapotou skrýval už vylepšený, 3,8litrový řadový šestiválec S38B38, který svého času produkoval 340 koní. To je zajímavý výkon, s nímž na silnici nezapadnete do davu ani dnes, jenže majitel tohoto auta chtěl víc. A tak původní motor nahradil 5,6litrovým dvanáctiválcem S70B56 z modelu 850 CSi.

Hliníková pohonná jednotka sebou přinesla 420 koní, jež na zadní 17palcová kovaná kola přenáší šestistupňový manuál Getrag 560G. Tato převodovka byla v době instalace nová, přičemž vůz v mezidobí najel pouze 6 766 mil (10 887 km). Celkově pak z jeho tachometru odečteme 79 823 mil (128 435 km), přičemž dle majitele po mechanické stránce vše funguje bez problémů. Perfektní je spojka, motor pak nikde neteče.

Po stránce servisní byly nedávno měněny veškeré kapaliny a filtry, nový je chladič, alternátor, baterie a přední brzdy UUC. Ty vpředu zahrnují kotouče o rozměru 355 milimetrů a čtyřpístkové třmeny, vzadu najdeme 328milimetrové kotouče a taktéž čtyřpístkové třmeny. Dále se vůz pyšní nerezovým výfukem Eisenman či samosvorným diferenciálem Quaife.

Auto je vybaveno samovyrovnávacími tlumiči EDCIII a pružinami HR, souběžně s novým motorem pak dorazily i zesílené stabilizátory a rozpěry. Karoserie sice vyžaduje lehčí péči, zejména v oblasti střechy a víka zavazadelníku, nejde však o nic tragického a koroze se jí zatím vyhýbá. V rámci interiéru lze počítat pouze s běžným (na pohled nevelkým) opotřebením a nefungujícím rádiem.

O tomto autě mluvíme hlavně proto, že nás zaujalo, ale nestalo se tak náhodou. Je na prodej, ale to tu vážně není hlavní - i když jde o evropskou verzi osazenou místně homologovanými světly, se vůz nachází v americkém Rochesteru. Není nesmyslně drahý, majitel za něj chce 16 500 USD (cca 403 500 Kč). Za M5 E34 s pětilitrovým V12 z řady 8 je to sympatická cena.

Pokud byste náhodou měli zájem, budete muset k požadované ceně přihodit ještě něco za dopravu a clo. Počítat však můžete s naprostým unikátem, neboť motor V12 je ještě výjimečnější než samotná M5 E34. Celkem jich totiž už BMW vzniklo jen něco málo přes 1 500...


BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 1 - BMW M5 E34 V12 na prodej 01BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 2 - BMW M5 E34 V12 na prodej 02BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 3 - BMW M5 E34 V12 na prodej 03BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 4 - BMW M5 E34 V12 na prodej 04BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 5 - BMW M5 E34 V12 na prodej 05BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 6 - BMW M5 E34 V12 na prodej 06BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 7 - BMW M5 E34 V12 na prodej 07BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 8 - BMW M5 E34 V12 na prodej 08BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 9 - BMW M5 E34 V12 na prodej 09BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 10 - BMW M5 E34 V12 na prodej 10BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 11 - BMW M5 E34 V12 na prodej 11BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 12 - BMW M5 E34 V12 na prodej 12BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 13 - BMW M5 E34 V12 na prodej 13BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 14 - BMW M5 E34 V12 na prodej 14BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 15 - BMW M5 E34 V12 na prodej 15BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 16 - BMW M5 E34 V12 na prodej 16BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 17 - BMW M5 E34 V12 na prodej 17BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 18 - BMW M5 E34 V12 na prodej 18BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 19 - BMW M5 E34 V12 na prodej 19BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 20 - BMW M5 E34 V12 na prodej 20BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 21 - BMW M5 E34 V12 na prodej 21BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 22 - BMW M5 E34 V12 na prodej 22BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 23 - BMW M5 E34 V12 na prodej 23BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá - 24 - BMW M5 E34 V12 na prodej 24
BMW M5 z roku 1993 dostalo místo šestiválce dvanáctiválec z modelu 850CSi. K mání je za 403 tisíc Kč, ale trochu z ruky

Zdroj: Craigslist

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše