BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská

Manuální převodovku do BMW M5 si budou moci pořídit opět jen američtí zákazníci. Ani jim ale BMW zjevně dlouho vstříc vycházet nehodlá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská

20.10.2011 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Manuální převodovku do BMW M5 si budou moci pořídit opět jen američtí zákazníci. Ani jim ale BMW zjevně dlouho vstříc vycházet nehodlá.

Šestistupňovou manuální převodovkou pro nové BMW M5 jsme se již několikrát zabývali. Podle interiérových fotografií testovacích prototypů spolehlivě víme o její existenci, o tom není pochyb. Jako další důkaz mohou posloužit i aktuální záběry pořízené v Německu. Je na nich vidět vůz americké specifikace s manuálem, který stojí na espézetkách Dingolfingu. To je menší městečko nacházející se přibližně v polovině cesty mezi Mnichovem a naší hranicí a je známé třeba tím, že tam sídlí jedna z fabrik BMW vyrábějící modelové řady 5, 6 a 7.

Od oficiálních mnichovských zdrojů víme také to, že v Evropě manuál prostě nebude k mání. Chybí prý dostatečná poptávka. Ze tohoto důvodu kupříkladu nevznikne M5 typové řady F10 jako kombi. BMW M5 E60 Touring našlo pouze 1 056 zákazníků. Celosvětově. Takové rozhodnutí je proto zcela logické, náklady na vývoj pravděpodobně překročily dodatečné příjmy z prodeje „rodinné” M5. Ale u manuální převodovky tato agrumentace nesedí.

Již dříve jsme se zabývali myšlenkou, proč nemůže být klasický manuál v evropském ceníku jako zvláštní položka, když už přeci existuje a není nutné vyvíjet jej dodatečně. Možná třeba kdyby byl za mírný příplatek, což by sice při srovnání s nepochybně vyšší investicí do komplikovanějšího dvouspojkového automatu nebylo normální, ale zákazníci by alespoň měli tu možnost volby. Evidentně tu něco nesedí.

Odpovědí by mohl být nedávný rozhovor s Albertem Biermannem, šéfem divize M GmbH. Tvrdí v něm, že poptávka po vozech se spojkovým pedálem existuje výlučně ve Spojených státech (což mu - při vší úctě - prostě nevěřím) a řadicí páku v M5 zkrátka považuje za „problém“. Podle něj je 7stupňová převodovka DCT natolik dobrá, že šestikvalt v tomto voze snižuje výkony. Což je opět více než diskutabilní a krom toho - nejde přece jen o výkon, u vozu jako M5 rozhodně ne.

V neformálním interview rovněž nepřímo naznačil, že se mu nelíbí, kolik prostředků musí být investováno do konverze na manuál a že by tyto finance raději vložil jinam. Jenže nemůže, protože v USA je pořád žádaný. Možná jsem paranoidní, ale záměr nenabízet tento typ převodovky v Evropě tak trochu zavání záměnou příčiny a důsledku a BMW se prostě spoléhá na to, že kde není nabídka, nebude ani poptávka.

To by ale znamenalo, že ani zákazníci ve Spojených státech nemají do budoucnosti nic jisté, že? A ono to tak opravdu je. „Nevím, jak dlouho budeme schopni manuál nabízet, ale v nějakém bodu prostě budeme muset říci ‚ne‘,“ řekl Biermann. Takže poslední manuál v M5 v typu F10? Asi bychom neměli být překvapeni.


BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 1 - BMW M5 F10 manual 01BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 2 - BMW M5 F10 manual 02BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 3 - BMW M5 F10 manual 03BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 4 - BMW M5 F10 manual 04BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 5 - BMW M5 F10 manual 05BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská - 6 - BMW M5 F10 manual 06
Manuální převodovku v BMW M5 zřejmě neuchrání ani poptávka ve Spojených státech

Zdroj: 5post.com

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama