Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.
Náklady se dají zredukovat různě, třeba pomocí modulárních platforem, se kterými dnes počítá prakticky každá větší automobilka. Kam však zajít dále? To je otázka, kterou momentálně řeší BMW. Mnichovská automobilka si proto najala konzultantskou firmu McKinsey, která jí má pomoci s dalšími úsporami. Ty přitom rozhodně nejsou malé, neboť podle německých médií zaměřených na byznys jsou ve hře tři až čtyři miliardy euro (cca 82,5 až 110 mld. Kč) ročně.
Celou situaci přitom odstartovalo zděšení šéfa firmy Norberta Reihofera nad náklady, které provází vývoj nového Mini a BMW řady 1. Mnichovská automobilka tak rázem vypustila do světa prohlášení, ve kterém zmiňuje ponížení výdajů o „stovky milionů Eur ročně“. Cílem samozřejmě není nic jiného než snaha o maximalizaci zisku, kterou ohrožuje vývoj nových technologií, expanze na nové trhy a touha navýšit roční prodeje na 2,5 milionu vozů v roce 2016.
Jsou to přitom hlavně náklady spojené s novými modely a novými pohonnými ústrojími, s nimiž musí BMW v současné době bojovat. Díky výdajům vraženým do vývoje nové generace Mini i modelů typu řady 2 se totiž zisková marže EBIT (tedy zisk před úroky a zdaněním) snížila z 10,8 procent, jichž automobilka dosáhla v roce 2013, na loňských 9,4 %. To sice odpovídá strategii, která počítá s rozmezím 8-10 %, přesto prý nejde o uspokojivý stav.
Dvojnásob to platí v případě poměřování s konkurencí. V prvním letošním čtvrtletí totiž BMW sice svou marži EBIT navýšilo na 9,5 procenta, čímž výrazně deklasovalo Mercedes-Benz a jeho 7 %, zároveň však zůstalo za Audi, které se pyšní 10,1 procenty. A právě kvůli čtyřem kruhům je třeba přitlačit na pilu. Proto by již od příštího roku chtělo BMW zredukovat výdaje spojené se mzdami o 100 milionů Eur ročně (2,75 mld. Kč).
Tyto novinky přitom mají být naprosto jasnou zprávou pro investory, že BMW navzdory rekordním tržbám a prodejům (loni to byly dva miliony nových aut) zůstává nadále soustředěné na dosahování zisku a nehodlá usnout na vavřínech. Jelikož navíc zásadní komponenty (tříválec, hybridní technika, elektromotor a platforma UKL1) jsou již hotové, dojde zároveň také k ponížení nákladů spojených s vývojem.
Zatímco tedy loni šlo na výzkum a nové modely přibližně 6,3 procenta všech výdajů, pro letošek by se BMW mělo držet někde v pásmu 5 až 5,5 %. Do prodeje přitom dorazí (či již dorazily) nové modely jako řada 4 Gran Coupe nebo X4. Automobilka tak na konci roku očekává „značné navýšení“ zisku před zdaněním. Pokud pak k takovému vývoji přihodíme plánované redukce, pak zjevně budou moci v Mnichově přehazovat prachy vidlemi.
BMW X4 a 4 Gran Coupe jsou novinkami, které značce pomohou k letošnímu vyššímu zisku. I přesto ovšem v Mnichově počítají s budoucími výraznými redukcemi nákladů
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Studie potvrzuje tristní zážitky majitelů elektromobilů. Dochází jim „šťáva”, na dobití čekají hodiny, trápí je všechny obsazené nabíječky
před 27 minutami - Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
před hodinou - Lucidu dochází baterky. Dál pálí hotovost, prodělal 16 miliard za kvartál. Kdy majitelům dojde trpělivost?
před 3 hodinami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 4 hodinami - Rusové naplno ukázali Putinovu limuzínu v novém, z baroka skáče rovnou do 21. století
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva