Bude se Ferrari muset změnit? McLaren odhalil, jak mu také přebírá zákazníky

10.8.2017 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

McLaren byl ještě před pár léty „jen” známou značkou, dnes patří mezi velké výrobce silniční supersportů. Kde se berou jeho klienti? A jak?

Je otázkou, co se dá u McLarenu považovat za reálný začátek prodeje silničních vozů. Technicky vzato všechno začíná modelem F1, jeho pár vyrobených kusů postrádajících nástupce ale za skutečný start existence divize silničních aut považovat nelze. Snad se mnou budete souhlasit, že ten pravý začátek nastal až s příchodem novodobé prvotiny v podobě MP4-12C. A od té doby jeho popularita neustále strmě roste.

Dnes se věci mají tak, že na nový McLaren 720S eviduje již více než 1 500 objednávek. Někteří ze zájemců si objednali vozy hned dva - jeden ryze sériový, u kterého je i na poměry exkluzivních supersportů jistotou vcelku rychlé doručení. Druhý pak projde péčí divize MSO, což samozřejmě dobu dodání prodlouží a cenu navýší. Nicméně právě tento kus následně zůstává ve sbírkách, neboť do puntíku odráží osobnost majitele.

Odkud se ovšem berou lidé, kteří si před rokem 2011 mohli koupit pouze ojetý a hlavně po všech stránkách enormně drahý McLaren F1? Podle produktového manažera Toma Taylora přechází přesně od těch značek, které byste na tomto místě čekali. „Když jsme poprvé zahájili prodej modelů řady Sport Series, očekávali jsme, že zhruba 50 procent zájemců budou již existující majitelé vozů jako 650S či 12C. Ve skutečnosti je ale 91 procent veškeré klientely pro značku zcela nových.“

Podle Taylora si modely 540C či 570S pořídili nejen dosavadní vlastníci Porsche 911 či Audi R8, ale rovněž majitelé Ferrari 458 a Lamborghini Huracán. „Ukazuje se tak, že řada Sport Series oslovila zcela nové publikum,“ říká k úspěchu aut, jenž tvoří základ nabídky britské automobilky produktový manažer. Dle něj je to proto, že na rozdíl od konkurence McLaren nabízí nejen DNA supersportů, ale i každodenní použitelnost.

„Sportovní série nám navíc přivedla i zcela nový typ zákazníka, než s jakým jsme měli dříve co do činění. Evidujeme u ní mnohem více žen a také méně nadšenců,“ dodává dále Taylor s tím, že zákazníci vůz vnímají hlavně jako módní, stylovou záležitost. Neměli bychom se proto divit růžovému McLarenu 570S, který byl aktuálně nafocen v šanghajském dealerství a pod nímž je podepsána divize MSO. Právě růžový lak je dalším symbolem toho, proč k Britům míří zákazníci od Němců či Italů.

Jistě si vzpomenete na obstrukce, jaké takové Ferrari klade před zákazníky, pokud chtějí „barbínovský“ odstín. Něco takového prý nikdy nevyrobí a nejde o jedinou překážku, jež jim italská automobilka staví do cesty - máme tu třeba pořadník, který nejede dle strategie „Kdo dříve přijde, ten dříve mele“, nýbrž ve stylu „Kdo více zaplatí, ten dříve mele.“ Není tak vlastně žádným překvapením, že lidé se u McLarenu cítí víte jako zákazníci.

Britská automobilka jim vychází vstříc při plnění jakéhokoliv přání již u základu nabídky, může si být jista jejich loajalitou. A především tím, že další auto této klientely již nebude součást řady Sport Series, ale výše postavené Super Series. Právě do té přitom spadá McLaren 720S, o který je aktuálně takový zájem, že když nyní sepíšete objednávku, dříve než v roce 2019 auto nedostanete - bez ohledu na to, kolik si připlatíte, protože u Britů hraje férově hlavní roli pořadí...

Bude se Ferrari muset změnit? McLaren odhalil, jak mu také přebírá zákazníky - 1 - McLaren 570S pink 02Bude se Ferrari muset změnit? McLaren odhalil, jak mu také přebírá zákazníky - 2 - McLaren 570S pink 01Bude se Ferrari muset změnit? McLaren odhalil, jak mu také přebírá zákazníky - 3 - McLaren 570S pink 03Bude se Ferrari muset změnit? McLaren odhalil, jak mu také přebírá zákazníky - 4 - McLaren 570S pink 04
McLaren skrze divizi MSO plní svým zákazníkům jakékoliv přání. I kdyby to mělo být v růžovém laku vyvedené kupé 570S

Zdroj: Car Advice, Foto: McLaren

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše