Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena

Designově extrovertní crossover Citroënu vzbuzuje tak velký zájem veřejnosti, že bude kvůli němu potřeba navýšit produkci španělské továrny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena

22.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Designově extrovertní crossover Citroënu vzbuzuje tak velký zájem veřejnosti, že bude kvůli němu potřeba navýšit produkci španělské továrny.

Zvláštní modely aut vzbuzují velký poprask, což se v posledních letech potvrdilo hned několikrát. Vezměte si například Nissan Juke a vůbec celou rodinu crossoverů, které se prodávají jako housky na krámě, a je docela jedno, o jakém trhu se zrovna bavíme. Na vlně, po níž už jistou dobu serfuje směrem k úspěchu i Renault Captur, se teď za prodejními čárkami prodírá i další francouzský model, tentokrát z pera Citroënu.

Není tomu tak dávno, co jsme Cactusu nevystavili zrovna nejlepší hodnocení kvůli neděleným zadním sedadlům a laciným materiálům, které podle našeho názoru nekorespondovaly s cenou, ovšem netvrdili jsme, že se nebude prodávat dobře. Na našem trhu jen zvolil možná až moc ambiciózní cenovku. Jinde (uvádíme příklad z jeho rodného trhu ve Francii) díky nižší absolutní i relativní ceně vzbudil takový zájem, že automobilka evidovala 15 tisíc objednávek ještě před zahájením prodeje. Teď se však ukazuje, že neletí jen tam, například v Nizozemsku si ho za dva měsíce prodejů odvezlo 525 zákazníků.

Kreativita a jistá porce odvahy nejen v souvislosti s designem Cactusu se automobilce evidentně vyplatila, protože je nucena kvůli silné poptávce navýšit výrobu ve španělské továrně Villa Verde, přičemž zpočátku se prý počítá se čtyřmi sobotami v listopadu. Vzhledem k tomu, že ještě před dvěma lety hrozilo tamnímu závodu zavření, může si Citroën pískat. Podle analytiků francouzského výrobce by se mělo prodávat něco mezi 50 a 100 tisíci kusy Cactusů ročně.

Alianci Peugeot-Citroën PSA se letos obecně daří lépe než se původně předpokládalo. Při prezentaci svých výsledků za třetí kvartál signalizovala nárůst tržeb o 1,6 procenta na 12,3 miliardy Euro (339 miliard korun) a v největší míře se o to zasloužil nárůst prodejů v Asii a také mírné probuzení poptávky na evropských trzích. Peugeot přitom těží z partnerství s čínskou automobilkou Dongfeng Motor, která rozšiřuje jeho aktivity mimo Evropu. Tito Číňani v současnosti drží v PSA čtrnáctiprocentní podíl, stát se ale mají jedním z majoritních vlastníků.

Francouzský lev zatím letos celosvětově prodal 643 600 vozů, přičemž v největší míře za to děkuje 44procentnímu růstu v Číně a jihovýchodní Asii, dále pak sedmiprocentnímu nárůstu prodejů v Evropě. Automobilka po první polovině letošního roku konečně vykazuje zisk (po třech letech), už také změnila predikci růstu letošních prodejů ze tří procent na čtyři až pět. Jen v Rusku a Latinské Americe prodeje Peugeotu dále klesají, což se ale dá přičítat konfliktům Ruska s Ukrajinou, potažmo sankcím, které udělila Evropská unie, respektive ekonomické recesi na jihoamerických trzích.


Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 1 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 2 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 19Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 3 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 31Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 4 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 48Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 5 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 62Citroën C4 Cactus dále slaví prodejní úspěchy, výroba musí být navýšena - 6 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 72
Citroën slaví s modelem C4 Cactus prodejní úspěchy a Peugeot děkuje za partnerství s Číňany. Uvidíme, jaká bude situace v PSA na konci roku

Zdroj: Autoweek.nl

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.