Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co bylo hlavní příčinou, že Clarkson a spol. s The Grand Tour skončili u Amazonu?
29.11.2018 | Petr Prokopec
Jen pár týdnů před startem třetí série The Grand Tour promluvil producent tohoto pořadu i dřívějšího Top Gearu o pozadí přesunu k Amazonu.
Není žádným tajemstvím, že slavní tři mušketýři byli ve skutečnosti čtyři. Nicméně D'Artagnan dorazil do Paříže až poté, co byla králova osobní stráž rozpuštěna a zpočátku tedy v příběhu vystupoval jako obyčejný Gaskoněc. Nakonec se však jmenování dočkal a samozřejmě nejen toho.
Důvodem, proč jsme na legendární román Alexandra Dumase upozornili, je motoristická show The Grand Tour. Za sedm týdnů nás totiž čeká její třetí série, na kterou jsme mohli zhlédnout i první upoutávku. V ré samozřejmě nemohli chybět Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, nicméně je třeba dodat, že i tito novodobí „mušketýři“ mají čtvrtého do party, a to Andyho Wilmana.
Jeho jméno na našich stránkách již několikrát zaznělo, dnes mu dáme ale zdaleka největší prostor. Wilman totiž na nedávném summitu PandaConfWeb uvedl, jakým způsobem se vlastně stalo, že všichni čtyři skončili se svou novou show právě u Amazou. Když totiž v důsledku kauzy „Steak-gate“ nebyla Clarksonovi prodloužena smlouva, ostatní z kolegiality opustili veřejnoprávní televizi rovněž. A záhy byli zavaleni stohem nabídek.
„Nicméně pokud jsme chtěli v práci pokračovat společně, potřebovali jsme zakotvit tam, kde jsme mohli tvořit naši vlastní show,“ popisuje Wilman situaci z roku 2015, kdy došlo na založení produkční společnost W. Chump & Sons. Ta nezaštiťuje pouze The Grand Tour, ale rovněž internetovou platformu Drive Tribe. Obojí pak sice byl pro všechny zúčastněné zcela nový svět, nicméně jen ten jim nabídl, co žádali.
„Potřebovali jsme tvůrčí svobodu, protože tu jsme měli vždycky. Nicméně když zamíříte na konkrétní kanál, pak ten má určité své ladění a dle něj jsou vyráběny jednotlivé show, zatímco Amazon a Netflix jsou platformy. Vy vyrobíte pořad a oni jej nasadí. Někde hluboko v mysli jsme tedy věděli, že tam venku na nás čeká nový svět. Jen jsme jednoduše nevěděli, jak se do něj dostat,“ uvedl dále k tématu Wilman.
Neopomněl přitom zmínit, že čtveřice během své transformace narážela na řadu legálních obstrukcí, jenž jí pod nohy házeli právníci BBC. Nemohla tak kupříkladu použít klasické studio. Naštěstí Jeremy v dané době viděl jednu z epizod seriálu Temný případ (v originále True Detective - pozn. red.), kde se objevil stan, v němž docházelo na pravidelné schůzky, a navrhl, že by něco takového mohli použít rovněž.
„Takže jsme šli na naše první setkání s Amazonem, stojíme ve výtahu a náš právník říká Jeremymu, aby hlavně nezmiňoval ten stan, neboť vysoké náklady spojené s jeho stěhováním po celém světě by je mohly odradit. Takže jsme vešli dovnitř, předestřeli jim svou představu a jeden z chlapíků se zeptal, zda máme konkrétní představy. Nastala chvíle ticha, jíž přerušil Jeremy s tím, že máme stan.“
Že se nestalo to, před čím varoval onen právník, ale pravý opak, asi již nemusíme dodávat. Na jeho stěhování však došlo jen v rámci první série, u druhé bylo světové turné vypuštěno. Nejinak tomu pak bude v rámci třetí série, neboť mobilní studio definitivně zakotvilo v britském Cotswolds. Co přesně však za daným rozhodnutím stojí, to již Wilman nezmínil. Čtveřice se však buď vzepřela dalšímu cestování, nebo jde nakonec o ony náklady.
Lze pak již jen dodat, že dle Wilmana se celá show vyvíjela postupně a mnoho věcí vzniklo jen shodou okolností. Nicméně velkou zásluhu na úspěchu, jakého dosáhla, nese především Jeremy. Ten se sice prezentuje jako mnohdy až příliš hlučný a věčně nespokojený slon v porcelánu, ovšem ve skutečnosti si prý potrpí na detaily a nemá problém vystřihnout sám sebe, pokud to není ku prospěchu věci. „Takže veškeré světlé momenty, které show oživily, jsou vlastně z jeho hlavy,“ uzavřel Wilman.
Andy Wilman byl nedílnou součástí Top Gearu a nejinak je tomu i u nové show The Grand Tour
Není to překvapivé, s Clarksonem se zná již od dětských let a dokonce mu šel za svědka na svatbě
Zdroj: Drive Tribe
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 11 hodinami - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019

Nejnovější články
- Nejprodávanější auta světa v roce 2018? Golf už není ani nejžádanější Volkswagen
před 2 hodinami - Auta, která nikdy neměla vzniknout: Černé ovce historie automobilek
před 3 hodinami - Nejoblíbenější ojeté vozy a jejich nejčastější závady. Na co si dát pozor?
před 3 hodinami - Test ukázal, z jakých SUV by chodci měli mít strach. Některá kvůli nim vůbec nebrzdí
před 4 hodinami (1) - Muž si koupil ojeté Lamborghini, aniž by ho osobně viděl. Dopadlo to podle toho
před 5 hodinami - Koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dosvědčuje toto BMW řady 3
před 6 hodinami - Rusové zkonfiskovali drahá auta politika, co měl bojovat proti korupci. Bral úplatky
před 8 hodinami - Top Gear srovnal dva nejrychlejší sedany světa. Je to šaškárna, křičí fanoušci
před 9 hodinami - Nová Škoda Octavia Combi poprvé nafocena ve své karoserii, bude vážně jiná
před 10 hodinami - Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 20:34 - Stepan
- P: BMW Ski and Snowboard Bag 19:44 - Spectral
- BMW Divize 17:40 - Vrooom
- Dacia Duster 17:31 - mattonecz
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
Autobazar
Škoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
266 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
258 000,- KčFord Focus 1.0 EcoBoost
r.v. 2014
235 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2014
290 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
340 000,- KčRenault Megane 1.6 16V
r.v. 2009
105 000,- KčFord Fiesta 1.3 i
r.v. 2007
80 000,- KčOpel Corsa 1.4
r.v. 2014
200 000,- Kč