Reklama

Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež

Jak moc se liší náklady na provoz Dacie Sandero a Ferrari? Prakticky nijak, tvrdí Ferrari a i zástupce rumunské značky mu s nadšením přitakává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež

16.2.2018 | Mirek Mazal | 8 příspěvků

Jak moc se liší náklady na provoz Dacie Sandero a Ferrari? Prakticky nijak, tvrdí Ferrari a i zástupce rumunské značky mu s nadšením přitakává.

Možná si vzpomenete na jedno z videí Tima Burtona známého na internetu spíše jako Shmee150, který v něm nechal nahlédnout do své peněženky. Jednu celou epizodu věnoval ročním nákladům na denní provoz Ferrari FF, při jehož sledování se musel opotit nejeden i dobře situovaný člověk.

Se ztrátou hodnoty, náklady na pneumatiky, benzín, pojištění a adekvátní parkování drahého auta vyjde Tima s nájezdem okolo 20 000 km za rok tohle auto na 840 000 Kč, tedy asi 70 000 Kč za měsíc. To rozhodně není malá částka, přitom ani nepočítal s náklady na servis, protože ten je předplacený, ani nenadálé opravy, protože ty zase kryje záruka.

I když po přečtení tohoto článku mohl leckdo z vás nasucho polknout, překvapil asi málokoho. Ferrari jsou jedna z nejdražších a nejprestižnějších aut světa, která si kupují movití lidé, jako je zmíněný Tim Burton. Kdo tedy říká, že jejich provoz vyjde lacino? Budete se divit, ale říká to samo Ferrari.

Na téma provozních nákladů se rozpovídali zástupci značky v předvečer mezinárodní prezentace modelu Portofino v Itálii. Promluvili tam do duše přítomným novinářům a poprosili je, aby ve svých recenzích nezmiňovali „mýtus”, že denní používání Ferrari je drahé. Samozřejmě, byla to slušná žádost, ale přirovnat ji k zákazu není přehnané - dokážeme si představit, že kdo si zmíněná slova nevezme k srdci, příště už na žádnou prezentaci italské značky nepojede, Ferrari v tomto směru jedná velmi arogantně.

Na prezentaci doslova zaznělo, že slova o vysokých provozních nákladech Ferrari jsou „lež”. Vzhledem k tomu, že všechny nové modely při koupi automaticky dostávají sedmiletý servisní balíček, sníženou spotřebu paliva a vysokou zůstatkovou hodnotu, tak „provozování Ferrari není výrazně vyšší než váš průměrný rodinný vůz,“ zdůraznili zaměstnanci automobilky.

Že se tak stalo, se dozvídáme díky James Mayovi, bývalému moderátorovi Top Gearu a dnešní hvězdě The Grand Tour, který nemusí mlčet. Sám je zákazníkem Ferrari a pořady, ve kterých účinkuje, Italové těžko mohou ignorovat. A i kdyby, Mayovi a spol. to může být jedno, jejich popularita nestojí na tom, zda něco říkají a nebo neříkají o Ferrari Portofino.

May sám se nejprve zmíněným slovům smál, pak ale uznal, že něco na nich je. Jeho Ferrari 458 se prý vyplatí - servisní náklady jsou zatím opravdu nulové a protože se bojí sešlápnout pedál na podlahu, spotřeba se drží překvapivě nízko. S vyjádřením Ferrari pak konfrontoval Phila Forecourta, předsedu sdružení importérů Dacie ve Velké Británii, který k tomu poznamenal: „Doufali jsme, že se to Ferrari nepodaří, ale je to naprostá pravda. Proč koupit Sandero? Je to jako vyhazovat tisíce liber. Místo toho je lepší koupit 600koňový kabriolet a ušetřit peníze.”

Že ani jeden z dotyčných to nemyslel úplně vážně, nemusíme dodávat, však May sám na závěr přidal komentář, že Ferrari ve své žádosti jaksi opomenulo zmínit potřebu vydat nejméně 4,8 milionu Kč na základní Portofino. Přesto pro některé bude platit, že je provoz Ferrari nevyjde draho - jde-li o limitovaný model ceněný sběrateli, jeho hodnota v čase kolikrát i roste, jen jaksi platí, že s ním nesmíte moc jezdit.

Jde-li ovšem o cokoli běžnějšího, co ztratí miliony na hodnotě během pár let, pak opravdu ne, provoz Ferrari není srovnatelný s čímkoli běžným. Však nám to Shmee150 vykreslil do detailu - za roční provoz Ferrari lze zaplatit tolik, co za už velmi slušné auto za několik let...

Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 1 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 01Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 2 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 02Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 3 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 03Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 4 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 04Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 5 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 05Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 6 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 06Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 7 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 07Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 8 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 08Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 9 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 09Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 10 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 10Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 11 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 11Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 12 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 12Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 13 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 13Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 14 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 14Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 15 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 15Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 16 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 16Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 17 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 17Ferrari zakázalo novinářům říkat, že provoz jeho aut je drahý. Prý je to lež - 18 - Ferrari Portofino 2018 nova sada 18
Nové Ferrari Portofino je základní model značky a jako takový má být pro své zákazníky zajímavý i cenou. Jistě i proto Italové „hustili” novinářům do hlavy, že provoz Ferrari není drahá věc

Zdroj: Drive Tribe

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše


Reklama