Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel skoro 507 tisíc km se Škodou Felicia, jako perspektivní auto ji prodává
23.10.2021 | Petr Miler
První Škoda vyvinutá s podporou Volkswagenu má pověst jednoduchého auta, které lze dlouho udržet při životě s nevelkými náklady. Auto s 507 tisíci km se přesto nevídá.
Auto s 507 tisíci najetými km je obecně výjimečná věc, o raritě ale hovořit nelze. Některé vozy takovou štreku ujedou za pár let a někteří lidé najezdí i víc s benzinovým osmiválcem. A pochopitelně, jsou tu stroje s klidně 1 milionem km. Jenže to se bavíme autech, která buď byla stvořena primárně pro polykání dálničních kilometrů a nebo jsou dostatečně moderní na to, aby je deset či více objezdů zeměkoule nerozházelo. Škoda Felicia není ani jedním z toho, ani zdaleka.
Tento vůz je do značné míry jen velkým faceliftem Favoritu, jehož kořeny sahají do hloubi minulého století. Je to na jednu stranu velmi jednoduché a tudíž snadno či levně opravitelné auto, které si mimo jiné právě kvůli tomu získalo nejen u Čechů značnou oblibu. Na druhou stranu jej nelze nazvat srovnatelně kvalitním a trvanlivým. A přidáme-li typický způsob využití, který by byl nejbližší Františku Dobrotovi a jeho cestám od chalupy k rybníku, není divu, že Felicie s podobnými extrémními kilometrážemi nejsou příliš k vidění.
Častěji se najdou exempláře, které některý z majitelů zavřel na léta do garáže a dnes nemají najeto téměř nic, tentokrát vám ale ukážeme něco z opačného konce spektra. Neříkáme, že je to nejvíce ojetá Felicie na světě, ale na takto jetou není snadné narazit, natož pak v prodeji s další životní perspektivou. Ve chvíli příprav tohoto článku vidíme v Německu - kde se v průměru jezdí o něco více než u nás - prodeji kusy s nejvíce s 237 tisíci km. Auto na fotkách níže je z Finska a najeto má víc jak dvakrát tolik.
Každý z nás určitě v životě viděl pár „Feld”, které pořádně jezdily a urazily 200 nebo i 250 tisíc km. To se vídá a už jejich stav bývá velmi bídný - od koroze přes všemožné odřeniny až po zdevastovaný interiér a přinejmenším „načatou” techniku. Není tedy překvapení, že tento kus vypadá ještě hůř, po technické stránce je ale prý v pořádku. Průsakům oleje z prostoru mezi motorem a převodovkou prý bylo zamezeno, o dalších problémech majitel neví a technickou kontrolu vůz absolvoval bez potíží.
Podívejte se sami, jak tohle auto vypadá, na přehlídku elegance to opravdu není - stačí se podívat na korodující kapotu nebo zhuntovaný interiér. Motor 1,9 D, tedy atmosférický diesel s 64 koňmi, je stejně jako převodovka a část podvozku původem od VW a může mít klidně ještě dost života před sebou. Jak moc, je otázkou, ale to je nakonec jedno - auto vám neukazujeme jako stroj hodný koupě. Tedy nechcete-li něco jako vůz za trest pro vaši manželku, který konečně nezničí nebo něco podobného. Je to prostě zajímavost.
Na prodej ale je, a to za 900 Eur, tedy asi 23 tisíc Kč. To je opravdu hodně za takto „přežitý” vůz, někteří ale na hodně ojeté vozy koukají jinak - když už přežily tolik kilometrů, přežijí všechno.
Škoda Felicia se skoro 507 tisíci km se příliš často nevidí, natož v prodeji. Žádný krasavec to není, přesto za ni majitel žádá přes 23 tisíc korun. Foto: Eetu Peltonen, publikováno se souhlasem
Zdroj: Tori Autot
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva