Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se faceliftovaná Dacia Duster 2017 po tolika letech na trhu jeví Britům?
24.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV je na trhu už od roku 2009 a stále se nechystá do důchodu. Své nedostatky dosud přebíjelo nízkou cenou, jak si ale stojí dnes?
Na druhou generaci Dacie Duster čekáme již nějaký ten pátek. Ostatně rumunské SUV bylo poprvé prezentováno 17. listopadu 2009. Facelift přišel v září 2013, loni pak byl čas na odhalení nástupce. Pařížský autosalon si ovšem Duster nechal ujít, nakonec se tedy velmi pravděpodobně objeví až letos ve Frankfurtu. V showroomech značky jej pak máme očekávat nejdříve na jaře příštího roku.
Duster se tedy nakonec dočká devítiletého životního cyklu a na světě je už dnes o trochu déle, než bylo původně zamýšleno. Proto ostatně Dacia přispěchala ještě s jedním faceliftem, ačkoliv ten už není tak zásadní jako první zmiňovaný. Víceméně v něm jde o menší změny jako přepracování čelní masky či obrouček, jenž lemují výdechy klimatizace. Zásadnější pak bylo představení automatu.
Převodovka EDC je ovšem určena pouze modelům s pohonem předních kol, se systémem 4x4 si nerozumí. Pokud tedy skutečně toužíte vzít rumunské SUV mimo zpevněný asfalt, musíte si vystačit s „fofrklackem“. Je to ale jediný nedostatek vozu? Nebo najdeme záporů více, a budou nakonec natolik zásadní, aby je nevyvážila ani přijatelná pořizovací cena?
To jsou otázky, na které se rozhodl odpovědět Mat Watson z britského CarWow, což je pro nás zajímavý pohled. Ne jen pro to, že Watson je člověk, kterému je radno naslouchat, ale také proto, že Britové jsou jako zákazníci náročnější, zároveň pro ně ale Dacie představují relativně ještě levnější zboží. Watson se nebojí pojmenovávat věci správným jménem, takže je i vůči Dacii Duster poměrně kritický. Poukazuje kupříkladu na nerovnou podlahu v zavazadelníku, ne zase tak moc prostoru pro nohy vzadu či přehmaty spojené s držákem nápojů a ovládáním vnějších zpětných zrcátek, které je schované pod ruční brzdou.
Dále tu máme výraznější hluk, za kterým stojí vítr i pneumatiky a jenž tak poukazuje na hůře izolovanou kabinu. Kromě toho měkce nastavený podvozek není na dlouhých cestách zárukou komfortu, ovladatelnost pak může na někoho zpočátku působit až strašidelně. Na výlet na oblíbenou zakroucenou okresku byste tedy nejspíše měli zapomenout.
Nešvarů má tedy Duster na svém stárnoucím hřbetu opravdu hodně. Nicméně je třeba dodat, že tu máme SUV, které je opravdu levné - u nás startuje na sumě 249 900 Kč a v Británii je za 9 500 liber (v přepočtu 300 tisíc Kč) relativně levnější. A právě to je pořád pádný argument, proč zmíněné nedostatky přehlédnout - žádný není ani dnes takový, aby byl zcela neakceptovatelný.
Stále navíc platí, že ani posun výše v nabídkách motorů a výbav neposouvá cenu do nemístných výšin. Pokud u nás navýšíte rozpočet na 328 900 Kč, dostáváte se už ke klimatizaci a motoru 1,5 dCi, to už se budou nedostatky hledat o něco hůře...
Při kritičtějším zkoumání Dacie Duster objevíte řadu problémů. S ohledem na cenu je ale vlastně ani nemá smysl řešit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před hodinou - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 3 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 4 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 10:33 - mattonecz
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Politický koutek 03.19. 10:08 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka