Reklama

James May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit

Co vám na tomto snímku přijde zvláštní? Nic? Tak si to nechte ve verších vysvětlit od Jamese Maye, slavného moderátora Top Gearu a The Grand Tour.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit

6.5.2018 | Petr Miler | 13 příspěvků

Co vám na tomto snímku přijde zvláštní? Nic? Tak si to nechte ve verších vysvětlit od Jamese Maye, slavného moderátora Top Gearu a The Grand Tour.

Zrovna včera jsme psali o tom, jak skončilo 30 rudých Rolls-Royců čínského miliardáře. Článek se věnoval i pozadí úpadku jeho nápadu na velmi extravagantní hotel pro ty nejbohatší návštěvníky Macau, na němž by jízda nejdražšími kdy vyrobenými Rolls-Roycy byla vlastně ještě levnou záležitostí.

Hlavním důvodem, proč jeho projekt dost možná nikdy nedojde naplnění, je fakt, že Čína začala bojovat proti snobství svých rychle zbohatnuvších obyvatel. Všechno ostatní jsou následky. Přestalo být únosné dávat najevo svou úroveň, chlubit se úspěchem, být viděn v „předraženém” hotelu se zlatým splachovátkem na toaletě a na zadním sedadle Rollsu s diamantovou soškou Spirit of Ecstasy na přídi. Lidé, kteří se za tohle nestyděli, jsou bohatí stále stejně, raději si ale pro koupí pokoj v „obyčejném” Hiltonu, který je sveze nudně šedým Mercedesem třídy S.

To, co v posledních letech zažívá Čína, jsme si tady zažili též. Bohatých lidí je v České republice spousta, ale kdo z nich to dává jakkoli najevo? Kde jsou lidé jako Ivan Jonák, kteří se s nahými modelkami v kabrioletu proháněli po Václavském náměstí? Cokoli podobného bylo vytlačeno do sfér nepřípustnosti, a to jen v náznacích. Už koupit si drahé auto je zdrojem závisti a pohrdání a pokud už to někdo udělá, raději tím moc nedráždí - takový vůz musí být nejlépe šedý, černý nebo nanejvýš bílý, všechno ostatní je nežádoucí vstupování z řady.

Tím, čím jsme si prošli my, si „západ” prošel ještě dříve. Výsledkem je, že skoro všechna zajímavější auta, která nejsou supersporty vytahované z garáží jednou za uherský rok, jsou prodávána ve více či méně „bezbarvých” lacích. Naráželi jsme na to už dříve v případě německých automobilek, kdy jsme se podivovali, o kolik barevnější je nabídka laků pro Škodu Octavia než pro Mercedes třídy S. A velmi trefný důkaz toho, kam situace zašla, nyní nafotil sám James May, asi nezapomenutelná součást slavného tria britských moderátorů automobilových pořadů.

Nahlédl za zeď jednoho britského dealerství Volva a jen se divil, že nevidí jedno jediné „barevné auto”. Podívejte se sami na jeho snímek - najde se tu i pár vozů jiných značek, na celém parkovišti ale nestojí ani jedno barevnější auto. Některá možná budou velmi tmavě modrá a jiná velmi tmavě hnědá, ale to je tak všechno, dohromady tvoří jen šeď.

Maye to vzalo tak, až o tom začal básnit. Pro anglicky hovořící:

The sun, a disc of wondrous yellow,
Daughter of Elysium, the day,
Volvos are her dull bedfellow,
Because they are so bloody gray.

Je to ve své veršované podobě pochopitelně doslova nepřeložitelné, ale zkusíme to volněji podat i v češtině:

Slunce, disk podivuhodně žlutý,
dcera Elysia, den,
Volva jsou jen její spojenci nudný,
Protože jsou zatraceně šedý jen.

Svět dražších aut je prostě šedý, šedo-šedý, nekonečně nenápaditý a nás to trochu rmoutí. Nikdo si raději nekupuje nic barevnějšího, aby nedráždil, a tak automobilky ani nenabízí jakékoli výraznější barvy, protože je stejně skoro nikdo nechce. Chápeme motivaci a ani se nám nestýská po exotech typu Ivana Jonáka, situace ale zašla snad až příliš daleko. Tak daleko, že na parkovišti za dealerstvím Volva s desítkami aut neuvidíte jediné, které by zářilo veselejší barvou. To je prostě smutný, nudný svět...

James May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit - 1 - Volvo dealersti parkoviste James May 01James May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit - 2 - Volvo dealersti parkoviste James May 01aJames May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit - 3 - Volvo dealersti parkoviste James May 01bJames May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit - 4 - Volvo dealersti parkoviste James May 01c
Skutečně barevné auto na tomto parkovišti Volva opravdu nenajdete, ať se díváte jakkoli

James May nahlédl za zeď dealerství Volva. A divil se tak, až z toho začal básnit - 5 - Volvo dealersti parkoviste James May 02
Jeden z Mayových příznivců se pokusil fotografii „spravit” - pro zasmání přidáváme i tu

Zdroj: James May@Drive Tribe

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše