Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson míří do České televize, teď povede Top Beer
1.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Překvapivého rozuzlení se dočkala kauza slavného moderátora. Získala jej Česká televize a její nový pořad bude o autech jen částečně.
Poslední týdny začínají mnohé automobilové magazíny připomínat bulvární deníky. Stránky naprosté většiny periodik jinak sledujících hlavně novinky mezi auty plní další a další články zabývající osudem osoby, kterou lze nazvat i celebritou. Nejde snad o projev zoufalosti či náhlé masové bulvarizace, je to pouze odraz významu Jeremyho Clarksona a zejména jím vybudované poslední iterace pořadu Top Gear v automobilovém světě. Ať už se vám to líbí nebo ne, neexistuje žádný jiný člověk ani pořad, který by do sledování dění ve světě čtyř kol dokázal zatáhnout stovky milionů lidí z celého světa. Je to prostě fenomén, bez debat.
Přítomný čas v předchozí větě ale už zcela nereflektuje realitu. Jeremy Clarkson a Top Gear tedy fenomény jistě zůstanou i nadále, Clarksona ale můžeme v současné době nazvat pomalu nezaměstnaným a Top Gear zbořeným. Je velkou otázkou, co s tímto pořadem bude a zda BBC vůbec bude dále používat jeho jméno, neboť by se musela vypořádat se stínem jeho slavné minulosti zintenzivněným světlem jeho podivného konce. Osud samotného Clarksona je ale už znám.
Nikoli bez překvapení se ve vřavě televizních stanic o něj usilujících dokázala nejlépe zorientovat Česká televize. Přímo z osobní iniciativy ředitele Petra Dvořáka nabídla ČT Clarksonovi do začátku částku 10 milionů liber a roční plat další 2 miliony GBP. Pochopitelně i s horou šampaňského, hamburgerů a playstationů. Při pětileté smlouvě, která nabývá účinnosti již dnešním dnem, by si tak Clarkson měl v Česku přijít během dalších let k 20 milionům liber, v přepočtu asi 757 milionů Kč.
Při ročním rozpočtu ČT okolo 7 miliard Kč se to nezdá být nezaplatitená suma, zvláště s vědomím ekonomického potenciálu, který s sebou Clarkson přináší. Přesto je na místě otázka, jak zejména vysokou prvotní platbu do dávno schváleného rozpočtu na rok 2015 vměstná. Na to Petr Dvořák zareagoval s tím, že platba pro Clarksona prý „bude odkloněna”. „Bratr (Martin Dvořák, dlouholetý ředitel pražského dopravního podniku - pozn. red.) natiskl nějaké lístky s Rittigem (Ivo Rittig, český podnikatel - pozn. red.) a něco jim z toho zbylo. Tak to chtěli nějak vrátit lidem a nedopadnout jako kluci z Obecné školy s kruhy Rádži Tamila. Auta mají rádi oba a když Clarksonovi rozvázala ruce BBC...,” konstatoval ředitel ČT krčíc rameny.
A co přesně bude Clarkson v ČT dělat? „Napadlo nás dát jinak nepochybně automobilovému pořadu trochu český nádech. Spojení se Škodou by jistě ublížilo neutralitě, a tak nás napadl jiný typicky český produkt - pivo,” dodává Dvořák s vědomím toho, že Clarkson pivo rád i za volantem. „Pořad tak ponese označení Top Beer a krom aut v každém díle zviditelní i nějaké to 'top pivko',” říká s úsměvem a dvěma P blyštícími se v každém oku ředitel ČT.
Peníze od bratra sice už nevyzbyly na dva zbývající moderátory původního Top Gearu, kteří tedy v Top Beeru účinkovat nebudou. Ani to ale šéfa ČT nevyvádí z míry. „Angažovali jsme náhradníky, Hamouna a Máje. Pořad tedy budou uvádět Clarkson, Hamoun a Máj - většina pivařů podle mě nepozná rozdíl,” říká s vážnou tváří zkušený český manažer.
Těšme se tedy na první epizodu, bude jistě zajímavá. Jindy než 1. dubna bychom ji ale na obrazovkách České televize neočekávali...
Motivací pro Jeremyho Clarksona pro přechod k Top Beeru bylo i to, že nejkrásnější chvíle za volantem zažívá právě s pivem
„Jezzovo” grimasy brzy zaplaví jiný veřejnoprávní kanál než BBC2, zřejmě ČT D. Hammonda s Mayem nahradí Hamoun s Májem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva