Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jízdní vlastnosti aut brzy nebudou až tak podstatné, říká šéf Audi
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U určitých druhů aut se autonomní jízda a konektivita mohou postavit nad jízdní vlastnosti, míní Rupert Stadler. Sporťáků se to ale prý týkat nemá.
Jak budou auta jezdit, jak se budou na silnici chovat, by se v budoucnu mohlo stát méně podstatným. Myslí si to Rupert Stadler, šéf značky Audi. Automobily budoucnosti podle něj mají orientovat spíš na konektivitu, také ve spojitosti s autonomním řízením, než na jízdní vlastnosti. Budou to vyžadovat zákazníci.
Nadšenému řidiči to zní dost chmurně, ale podle Stadlera to nebude případ úplně všech aut - sportovní vozy budou na jízdní vlastnosti klást důraz i nadále. U Audi se tedy patrně z verzí RS nestanou rozměklé, těžce nedotáčivé bačkory, které ale nabídnou špičkový internet a propojení s mobilem, chytrými hodinkami, počítačem, čímkoliv.
Na jiné aspekty jízdy automobilem, tedy onu konektivitu, ale také určitý posun k autonomní jízdě, se mají soustředit rodinná auta a SUV. Tento trend nicméně vidíme již dnes - u auta pro rodinu potřebujete dobrý přístup na zadní sedadla, abyste mohli používat i velkou autosedačku, a objemný zavazadelník. Jak vůz jezdí, je často až druhořadé.
Stadler je ostatně zastáncem autopilotů, pochopitelně zejména verze Audi, nazvané Piloted Driving. Nová generace Audi A8, která se představí v roce 2017, by měla být schopna autonomní jízdy až do rychlosti 80 km/h. Očividně tedy A8 bude na dálnicích nutno stále řídit manuálně, alespoň do jisté míry.
Tyto novinky nicméně nejsou dobrou zprávou pro ty, kteří nechtějí či nemohou mít víc než jedno auto a potřebují auto pro rodinu, ale chtějí se také občas svézt po oblíbených okreskách. Zatím nicméně existují auta, která s trochou kompromisů v oblasti zadních sedaček a zavazadelníku nabídnou slušné svezení. Přes Stadlerova slova doufejme, že nezmizí zcela.
Podle Ruperta Stadlera budou některá auta v budoucnu sázet spíš na konektivitu a autopiloty než na jízdní vlastnosti. Příští A4 (na ilustracích) se to ale snad ještě týkat nebude
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva