K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino

Dvanáctiválcových kupé BMW 850i s manuálem vznikla jen hrstka. Najít dnes dobrý kus je těžké, existence skoro nového auta je malý zázrak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino

23.11.2015 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Dvanáctiválcových kupé BMW 850i s manuálem vznikla jen hrstka. Najít dnes dobrý kus je těžké, existence skoro nového auta je malý zázrak.

Pokud se vám v 90. letech líbilo BMW řady 8 a dnes byste si chtěli koupit nové, máte smůlu, BMW nic takového nevyrábí. Řada 8 skončila v roce 1999 a zatím se nedočkala nástupce, dvanáctiválec dostanete jen do řady 7 a ta sportovní moc není - a ani být nemá. Pokud ovšem po „osmičce” stále toužíte, tenhle kousek by mohl být ten pravý - je to totiž 24 let po svém vzniku prakticky nový.

Není to bohužel CSi, verze připravená divizí M s 280 kW (381 koní) a 550 Nm. Je to „jen” 850i, tedy verze s pětilitrovým dvanáctiválcem, který dává 220 kW (300 koní) v 5 200 ot./min a 450 Nm v 4 100 ot./min a na zadní kola je posílá přes šestistupňový manuál. Auto to nebylo nejlehčí, vážilo 1 790 kg, dynamika verze s manuální převodovkou ale přesto nezklame - stovka za 6,8 sekundy, kilometr s pevným startem za 26,3 a maximálka omezená na 250 km/h.

Celkem vzniklo lehce přes 30 tisíc kusů řady 8 všech variant, ale 850i s manuálem je údajně bylo jen 3 666. To z dělá tohoto stroje docela raritní provedení a při jeho stavu zřejmě světový unikát. Tuto verzi „osmičku” v podobném stavu už jsme neviděli léta.

Auto, které před sebou vidíte, má totiž za sebou pouhých 1 790 kilometrů od roku 1991, kdy byl vyroben. Kdyby se psal rok 1991, možná 1992, v motoru tohoto stroje by mohl být ještě původní olej, ale tohle auto má za sebou 24 let provozu. Doufáme tedy, že původní olej nemá; podle fotek je na každý pád ve vynikajícím stavu. Však se podívejte na fotky spodku vozu a další detailní snímky jeho techniky - tohle auto prostě nikdy pořádně nejezdilo.

Co o stavu také hovoří dost jasně, je cena. Majitel svůj vůz považuje na 100 tisíc Eur, tedy 2,7 milionu korun - a za to dnes pořídíte úplně novou 650i a ještě vám zbude nějakých 130 tisíc korun na příplatky. Dostanete ale V8 a automatickou převodovku, ne V12 a manuál, a nových 650i teoreticky může jezdit hromada. Zánovních 850i ale už na světě bude jen hrstka...


K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 1 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 01K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 2 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 02K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 3 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 03K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 4 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 04K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 5 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 05K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 6 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 06K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 7 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 07K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 8 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 08K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 9 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 09K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 10 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 10K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 11 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 11K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 12 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 12K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 13 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 13K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 14 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 14K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 15 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 15K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 16 - BMW 850i 1991 prodej zanovni lepsi 16

Text podnadpisu


Tuhle 850i si můžete pořídit. Je jako nová, jen není levná

K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 17 - 1991 bmw 850i 01K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 18 - 1991 bmw 850i 05K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 19 - 1991 bmw 850i 02K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 20 - 1991 bmw 850i 03K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 21 - 1991 bmw 850i 06K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 22 - 1991 bmw 850i 07K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 23 - 1991 bmw 850i 08K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 24 - 1991 bmw 850i 09K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 25 - 1991 bmw 850i 10K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 26 - 1991 bmw 850i 11K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 27 - 1991 bmw 850i 12K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 28 - 1991 bmw 850i 13K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino - 29 - 1991 bmw 850i 14
Dvanáctiválcové BMW řady 8 bylo ve výrobě v letech 1989 - 1999

Zdroj: Classic Driver přes Carscoops

Marek Bednář

Diskuze 7 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše