K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí

Nejuznávanější stroj moderní historie bavorské automobilky roste na ceně rekordním tempem. Toto je další kus ve stavu prakticky nového auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí

30.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejuznávanější stroj moderní historie bavorské automobilky roste na ceně rekordním tempem. Toto je další kus ve stavu prakticky nového auta.

BMW dnes dělá lecjaké nesmysly, v roce 2004 byl ale mnichovský svět ještě v pořádku. Automobilka tehdy vyráběla řadu 3 E46, zřejmě nejlepší trojku historie a jako vrchol její nabídky nám servírovalo tehdejší M3, též jeden z nejlepších strojů svého druhu. Časy slávy E46 se v tu chvíli chýlily ke konci, spousta dobrých věcí ale ještě měla přijít - o rok později se na trh dostala třeba 130i, po dalším roce kupříkladu Z4 M Coupé.

Jako by to nebylo dost, v Bavorsku dostali na sklonku výroby M3 E46 jeden sympaticky bláznivý nápad - vydolovat z em-trojky maximum a prodávat to zákazníkům. Výsledkem se stal model M3 CSL, na jednu stranu nekompromisní, na tu druhou pořád běžně využitelný vůz přinášející výrazné snížení hmotnosti, zvýšení výkonu, rekalibraci podvozku a spoustu dalších drobných modifikací, které z už tak skvělého auta udělaly něco jako uragán na kolech. Čas tohoto vozu na Severní smyčce Nürburgringu byl tak dobrý, že to překvapilo i samotné BMW. Automobilce pak trvalo dalších více než 10 let, než stvořila novou silniční M3 resp. nástupnickou M4, která dokázala čas CSL výrazně překonat.

Za absolutní vrchol řady M3 E46 bychom tedy mohli považovat až homologační M3 GTR s motorem V8, ta je ale tak vzácná, že dnes všechny vyrobené kusy vlastní sama automobilka. Pokud tedy chcete dost možná navěky nejlepší M3, musíte se na trhu ojetin porozhlédnout po některém z CSL, a to věru není snadná práce. Najdou se, najdou, ale vyrobilo se jich jen pár set a alespoň téměř dokonalých kusů je k mání minimum. A když už se nějaký objeví, stojí majlant.

Ceny navíc stále rostou. Na konci minulé dekády bylo obtížné uvěřit, že se pěkné M3 CSL prodávají za okolo 1,5 milionu Kč, loni se ale už hodně jeté, byť velmi zachovalé vozy prodávaly za dvojnásobek. Když jsme vám pak v půlce loňského roku ukazovali tehdy nejlepší nabízenou M3 CSL, kterou jsme považovali za jednu posledních tak dobrých, které ještě bude možné koupit, stála miliony 4. Jenže nebyla poslední a nebyla ani nejdražší.

V nabídce je nyní kousek, který je ještě o něco méně jetý než výše zmiňovaný exemplář. Na tachometru najdete hodnotu nižší než 7 600 km a prodávající tvrdí, že od roku 2004, kdy byl poprvé registrován, nebyl ani jednou na okruhu. A už tohle naznačuje skvělý stav - 7 583 silničních kilometrů je na auto jako M3 CSL ničím, jde prakticky o nový vůz.

Očekávat tak můžete všech 360 atmosférických koní 3,2litrové R6 posazených do 7 900 ot./min, které zadní kola jen 1 385 kg vážícího auta rozjedou na stovku za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je oficiálně udávána jako 259 km/h, reálně ale dokáže CSL akcelerovat i dále, třebaže maximálka její hlavní předností není. To jsou sympatická data a „prasečí radost” můžete mít i z papírových emisí CO2 ve výši 287 g/km, to už vám dnešní M3 „nedopřeje”.

A pochopitelně, dostanete také pořád krásný vůz s nadčasovým designem, který uchvacuje svou nevtíravou svalnatostí. Sympatický, částečně „oholený” interiér se skořepinovými sedadly také neztratil svůj funkční glanc, i když u toho exempláře by puristy mohlo mrzet, že si první majitel zvolil do výbavy bezpříplatkovou, ale jinak nikoli standardně dodávanou klimatizaci. Alespoň při letních vyjížďkách nebude horko.

Zní to všechno moc hezky, ale asi tušíte, kde je háček. Tento vůz už je nyní v prodeji za ukrutných 169 900 Eur, tedy asi 4,6 milionu Kč. A to je opravdu „raketa”. Pravda, raketa za raketu, přesto si nejsme jisti, jestli i nepochybná výjimečnost tohoto auta dokáže takovou cifru ospravedlnit. Máte-li pocit, že ano, pak vyražte k Hansi Schlundovi do Mnichova, za zmíněnou cifru vám jej prodá s chutí...


K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 1 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 01K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 2 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 02K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 3 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 03K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 4 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 04K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 5 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 05K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 6 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 06K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 7 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 07K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 8 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 08K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 9 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 09K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 10 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 10K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 11 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 11K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 12 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 12K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 13 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 13K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí - 14 - BMW M3 CSL 2004 zanovni prodej 14
Toto je nejlepší M3 CSL na současném trhu a opět jedna z posledních takových vůbec. Stojí podle toho

Zdroj: Hans Schlund Automobile

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.