Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je zánovní BMW M3 CSL, cenou opět překvapí
30.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejuznávanější stroj moderní historie bavorské automobilky roste na ceně rekordním tempem. Toto je další kus ve stavu prakticky nového auta.
BMW dnes dělá lecjaké nesmysly, v roce 2004 byl ale mnichovský svět ještě v pořádku. Automobilka tehdy vyráběla řadu 3 E46, zřejmě nejlepší trojku historie a jako vrchol její nabídky nám servírovalo tehdejší M3, též jeden z nejlepších strojů svého druhu. Časy slávy E46 se v tu chvíli chýlily ke konci, spousta dobrých věcí ale ještě měla přijít - o rok později se na trh dostala třeba 130i, po dalším roce kupříkladu Z4 M Coupé.
Jako by to nebylo dost, v Bavorsku dostali na sklonku výroby M3 E46 jeden sympaticky bláznivý nápad - vydolovat z em-trojky maximum a prodávat to zákazníkům. Výsledkem se stal model M3 CSL, na jednu stranu nekompromisní, na tu druhou pořád běžně využitelný vůz přinášející výrazné snížení hmotnosti, zvýšení výkonu, rekalibraci podvozku a spoustu dalších drobných modifikací, které z už tak skvělého auta udělaly něco jako uragán na kolech. Čas tohoto vozu na Severní smyčce Nürburgringu byl tak dobrý, že to překvapilo i samotné BMW. Automobilce pak trvalo dalších více než 10 let, než stvořila novou silniční M3 resp. nástupnickou M4, která dokázala čas CSL výrazně překonat.
Za absolutní vrchol řady M3 E46 bychom tedy mohli považovat až homologační M3 GTR s motorem V8, ta je ale tak vzácná, že dnes všechny vyrobené kusy vlastní sama automobilka. Pokud tedy chcete dost možná navěky nejlepší M3, musíte se na trhu ojetin porozhlédnout po některém z CSL, a to věru není snadná práce. Najdou se, najdou, ale vyrobilo se jich jen pár set a alespoň téměř dokonalých kusů je k mání minimum. A když už se nějaký objeví, stojí majlant.
Ceny navíc stále rostou. Na konci minulé dekády bylo obtížné uvěřit, že se pěkné M3 CSL prodávají za okolo 1,5 milionu Kč, loni se ale už hodně jeté, byť velmi zachovalé vozy prodávaly za dvojnásobek. Když jsme vám pak v půlce loňského roku ukazovali tehdy nejlepší nabízenou M3 CSL, kterou jsme považovali za jednu posledních tak dobrých, které ještě bude možné koupit, stála miliony 4. Jenže nebyla poslední a nebyla ani nejdražší.
V nabídce je nyní kousek, který je ještě o něco méně jetý než výše zmiňovaný exemplář. Na tachometru najdete hodnotu nižší než 7 600 km a prodávající tvrdí, že od roku 2004, kdy byl poprvé registrován, nebyl ani jednou na okruhu. A už tohle naznačuje skvělý stav - 7 583 silničních kilometrů je na auto jako M3 CSL ničím, jde prakticky o nový vůz.
Očekávat tak můžete všech 360 atmosférických koní 3,2litrové R6 posazených do 7 900 ot./min, které zadní kola jen 1 385 kg vážícího auta rozjedou na stovku za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je oficiálně udávána jako 259 km/h, reálně ale dokáže CSL akcelerovat i dále, třebaže maximálka její hlavní předností není. To jsou sympatická data a „prasečí radost” můžete mít i z papírových emisí CO2 ve výši 287 g/km, to už vám dnešní M3 „nedopřeje”.
A pochopitelně, dostanete také pořád krásný vůz s nadčasovým designem, který uchvacuje svou nevtíravou svalnatostí. Sympatický, částečně „oholený” interiér se skořepinovými sedadly také neztratil svůj funkční glanc, i když u toho exempláře by puristy mohlo mrzet, že si první majitel zvolil do výbavy bezpříplatkovou, ale jinak nikoli standardně dodávanou klimatizaci. Alespoň při letních vyjížďkách nebude horko.
Zní to všechno moc hezky, ale asi tušíte, kde je háček. Tento vůz už je nyní v prodeji za ukrutných 169 900 Eur, tedy asi 4,6 milionu Kč. A to je opravdu „raketa”. Pravda, raketa za raketu, přesto si nejsme jisti, jestli i nepochybná výjimečnost tohoto auta dokáže takovou cifru ospravedlnit. Máte-li pocit, že ano, pak vyražte k Hansi Schlundovi do Mnichova, za zmíněnou cifru vám jej prodá s chutí...
Toto je nejlepší M3 CSL na současném trhu a opět jedna z posledních takových vůbec. Stojí podle toho
Zdroj: Hans Schlund Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva