Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé

(+ videa) Toužíte-li po M3 E30 s V10, tahle švédská by mohla být cestou. Má 535 koní a ve sprintu zvládne porazit Jaguar F-Type R rozdílem třídy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé

27.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Toužíte-li po M3 E30 s V10, tahle švédská by mohla být cestou. Má 535 koní a ve sprintu zvládne porazit Jaguar F-Type R rozdílem třídy.

Když se na prodej objeví sériová BMW M3 E30, nejlépe nějaká z verzí Evolution, a navíc je v dobrém stavu, je to pro fanoušky skoro svátek. Pro většinu z nich ale i tak zůstane předmětem snění, ceny krásných kusů dosáhly astronomických výšin a i velmi dobře situovaný smrtelník bude nad takovou investicí dlouho přemítat.

M3 E30, kterou vám ukážeme dnes, ale není tento případ, i když na první pohled vypadá jako skoro dokonale zachovalý originál. Hned na ten druhý či třetí se ale ukáže, že to ani zdaleka není sériové auto - dostalo totiž nový motor, desetiválec z M5 E60. A s ním spoustu souvisejících úprav.

Tahle výměna motoru není zas tak neobvyklá, jak by se mohlo zdát. Zástavbu těchto desetiválců pod kapotu E30 už jsme viděli v několika případech - na našem webu se objevily v poslední době hned dva takové stroje - v lednu stříbrný a v březnu modrý. Tenhle černý je tedy třetí jen za tenhle půlrok.

Je to švédská práce a proběhla v letech 2008 - 2009, takže už má něco za sebou. Majitel se možná pouští do nového projektu, protože tento prodává. Údajně má najeto 15 300 km, víme také, že motor poskytuje výkon 535 koní. To je o trochu víc, než měl desetiválec v sérii podle oficiálních údajů, dostat z něj tento nebo ještě vyšší výkon ale není větší problém - spojení mechanických a elektronických úprav výkon vyžene i za hranici 600 koní.

Změny na voze ovšem nejsou jen v motoru. Také vidíme skořepinové sedačky a nabízející hovoří o speciálním setrvačníku, třílamelové spojce, tlumičích Bilstein, stavitelných stabilizátorech H&R, předních brzdách se šestipístkovými třmeny z Porsche 911 GT3 a zadním diferenciálu z BMW Z3 M, mimo jiné. Kola tu jsou značky BBS a jsou obuta do pneumatik Kumho o rozměru 215/40 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu.

Cena tohoto stroje pochopitelně není zrovna nízká, 439 tisíc švédských korun je asi 1,3 milionu korun českých. Jenže tak pěknou M3 E30 za podobné peníze nekoupíte ani zdaleka a novou M3 též ne. Jistě historická hodnota takového stroje se blíží nule, ale ta řidičská? S tímhle autem můžete jezdit a být rychlejší než ve staré i nové M3 a kdo ví, v čem všem ještě. Navíc tento vůz má ruční řazení, atmosférické plnění, nádherný zvuk desetiválcového motoru...

Níže přikládáme fotky z inzerátu, ale také průlet tím, jak tenhle vůz vznikal. Vypadá to na vážně pečlivou práci. A videa vám ukáží nejen naměřený výkon, ale také to, jak snadno si M3 E30 s desetiválcem poradí s novým Jaguarem F-Type R, velmi silným moderním strojem dávajícím stovku za 4 sekundy.


Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 1 - bmw m3 e30 v10 prodej 01Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 2 - bmw m3 e30 v10 prodej 02Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 3 - bmw m3 e30 v10 prodej 03Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 4 - bmw m3 e30 v10 prodej 04Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 5 - bmw m3 e30 v10 prodej 05Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 6 - bmw m3 e30 v10 prodej 06Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 7 - bmw m3 e30 v10 prodej 07Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 8 - bmw m3 e30 v10 prodej 08Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 9 - bmw m3 e30 v10 prodej 09Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 10 - bmw m3 e30 v10 prodej 10Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 11 - bmw m3 e30 v10 prodej 11
Tenhle stroj může být váš za necelého 1,3 milionu

Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 12 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 01Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 13 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 02Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 14 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 03Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 15 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 04Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 16 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 05Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 17 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 06Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 18 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 07Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 19 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 08Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 20 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 09Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 21 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 10Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 22 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 11Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 23 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 12Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 24 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 13Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 25 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 14Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 26 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 15Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 27 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 16Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 28 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 17Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 29 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 18Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 30 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 19Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 31 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 20Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 32 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 21Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 33 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 22Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 34 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 23Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 35 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 24Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 36 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 25Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 37 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 26Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 38 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 27Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 39 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 28Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 40 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 29Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 41 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 30Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 42 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 31Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 43 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 32Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 44 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 33Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 45 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 34Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 46 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 35Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 47 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 36Kupte si BMW M3 E30 s 5,0 V10 z M5. Jede skvěle a není až tak drahé - 48 - bmw m3 e30 v10 prodej stavba 37
Stavba vozu probíhala už v minulé dekádě a pochopitelně nebyla jednoduchá

Zdroje: Blocket

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše