Marchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut

Dobývání ztracených pozic by bylo drahé, Fiat to neučiní. Soustředit se bude jen na pár výdělečných modelů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Marchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut

5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Marchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dobývání ztracených pozic by bylo drahé, Fiat to neučiní. Soustředit se bude jen na pár výdělečných modelů.

Italská automobilka přivezla do Ženevy řadu drobných novinek včetně Fiatů 500 Vintage '57, Doblo Trekking nebo Panda K-Way. Kromě toho dorazil na výstaviště Palexpo také šéf celého koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne, který se rozpovídal zejména o budoucnosti značky. Mimo jiné tak bylo potvrzeno, že dvojče nové Mazdy MX-5 bude pojmenováno Fiat 124. Daleko zajímavější jsou ale jeho další prohlášení, podle nichž se zdá, jako by Marchionne připouští trochu ztrácel půdu pod nohama.

Podle šéfa italsko-amerického koncernu FCA již Fiat není na evropském kontinentu v takové kondici, jako kdysi býval. A co víc, nikdy prý již takového měřítka nedosáhne. To nám ostatně mohou potvrdit registrace za loňský rok, kdy prémiové automobilky jako Audi, BMW a Mercedes prodaly více nových aut než Fiat. Těsně za patami pak Italové mají i českou automobilku Škoda, která byla ještě před pár lety považována za okrajového hráče a s „velkým Fiatem” by si ji dovolil srovnávat málokdo.

Nebyl by to ale Marchionne, kdyby ztrátu pozic okamžitě neproměnil ve výhodu. Podle něj je totiž vše součástí strategie, jež má vyústit ve větší zisk. „Fiat již dále nenabízí - a ani to nemá v úmyslu - takovou plejádu produktů, aby mohl být považován za masového výrobce. Jednoduše již danou část trhu nepovažuje za přitažlivou a bude se soustředit na to, co umí nejlépe,“ zmínil Marchionne v Ženevě.

V praxi to znamená, že se značka zaměří de facto jen na dvě produktové linie, kdy jedna bude zaměřena na nízkou cenu a druhá na movitější klientelu. Do této sekce spadají především Fiaty 500, již příští rok ovšem může dojít k jistému překrytí obou nabídek. Podle dosavadních spekulací totiž má dorazit nástupce Fiatu Punto, který se stane členem „pětistovkové“ rodiny, přestože půjde o model mainstreamový.

Tím hlavním důvodem, proč se ovšem Italové nepokusí dobýt ztracené kóty, je ten fakt, že by potřeba byly nemalé investice. Těm by však neodpovídal výsledný zisk. A právě proto přichází změna strategie, a to nikoliv pouze v rámci Fiatu. Změny se dotknou i Jeepu, který se má stát globální značkou, což je proces, který již byl uveden do pohybu. Dále jsou tu pak snahy udělat z Alfy Romeo prémiovou značku.

Jinými slovy tu tedy máme upřesnění a rozvinutí dosavadních plánů, jež jsou zkonfrontovány se současnou realitou. Jsme přitom zvědavi, zda se Marchionneho záměry tentokráte skutečně vydaří či zda budeme v souvislosti s dalším autosalonem referovat opět o změně strategie.

Prodeje vybraných značek v Evropě v roce 2014

Audi - 726 059
BMW - 676 410
Mercedes - 652 373
Fiat - 586 271
Škoda - 582 140


Marchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut - 1 - marchionne na naias 2014 mluvi o budoucnostiMarchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut - 2 - FCA Marchionne analytici 2014 02Marchionne přiznává, že Fiat už nikdy znovu nebude velkým výrobcem aut - 3 - Sergio Marchionne Chrysler
Co Sergio Marchionne zmíní, to realita většinou změní. Uvidíme tedy, zda jeho stávající plány budou naplněny

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.