Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte

19.3.2017 | Marek Bednář | 32 příspěvků

Udržovat Renesis při životě může být náročné a nákladné, proč ale vyměnit výjimečný motor za 70koňovou čtrnáctistovku od Renaultu.

Všemožné přestavby aut, spočívající primárně ve výměně původního motoru za jiný, máme většinou v oblibě. Ostatně, málokdy zůstane jen u samotné výměny pohonné jednotky a z obvykle nezajímavého auta se tak stane schopný stroj, kolikrát velmi schopný. Takový VW Lupo s motorem 4,2 V8 nelze nemilovat a i když třeba výměna továrního osmiválce v BMW řady 5 už tak zajímavě nezní, sedmilitrová náhrada je prostě víc. Podobně jako třeba desetiválec 8,3 v BMW Z4.

A nemusí jít nutně jen o posuny tímto směrem, abychom výměnu nedokázali chápat aspoň hlavou, třebaže ne srdcem. I Bentley Continental GT, ze kterého majitel kvůli provozním nákladům vyrval 6,0 W12 a nahradil ho plebejským 3,0 V6 TDI, lze vzít na milost. Chcete-li jezdit se svým Conti GT vysoké desetitisíce kilometrů ročně a nejsou-li vám náklady ukradené, je to racionální, i když smutný krok.

Pro věc, kterou máme před sebou dnes, ale těžko hledáme slov. Není nač chodit kolem horké kaše, díváme se na Mazdu RX-8, ze které někdo vymontoval dvourotorový Wankel s názvem Renesis a nahradil ho čtrnáctistovkou Renault o výkonu 70 koní.

Dozvídáme se o ní z inzerátu na litevském inzertním webu Autogidas.lt. Informací je zoufale málo, fotografie jsou špatné, ale jeden pohled pod kapotu tu je. A vskutku, vidíme na něm řadový čtyřválec, uložený podélně, nikoliv Wankel. Podle popisu pochází motor z Renaultu Twingo a auto už je registrované s tímhle motorem.

Motor měl prý před instalací najeto 160 tisíc kilometrů, takže ani nový není. Manuální šestikvalt zůstal a maximální rychlost vozu je prý 160 km/h. Zrychlení na stovku ale očekáváme vysoko nad deseti vteřinami. A pořád nechápeme, proč by někdo takovouhle přestavbu vůbec provedl. Jistě, náklady na údržbu Wankelu v RX-8 jsou vysoké, ale proč auto neprodat a nekoupit si celý Renault s čtrnáctistovkou? Nebo pokud chcete jezdit v RX-8, proč pod kapotu nenamontovat aspoň dvoulitr s nějakým rozumnějším výkonem?

Chcete-li se přesvědčit, že si nevymýšlíme a že někdo skutečně něco takového udělal, inzerát je zde. A chcete-li tuhle nebohou Mazdu zachránit, její cena je 3 500 Eur, tedy asi 95 tisíc korun. Mimo to, všimněte si, že prodávající ani neví, kolik má RX-8 dveří, že to ale zrovna není nadšenec do tohoto modelu, je patrné i bez toho...

Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 1 - mazda rx-8 14 renault prodej 01Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 2 - mazda rx-8 14 renault prodej 02Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 3 - mazda rx-8 14 renault prodej 03Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 4 - mazda rx-8 14 renault prodej 04Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 5 - mazda rx-8 14 renault prodej 05
Většinu přestaveb chápeme. Tuhle opravdu ne

Zdroj: Auto Gidas přes Carscoops

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 32 příspěvků

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše