Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte

Udržovat Renesis při životě může být náročné a nákladné, proč ale vyměnit výjimečný motor za 70koňovou čtrnáctistovku od Renaultu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte

19.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Udržovat Renesis při životě může být náročné a nákladné, proč ale vyměnit výjimečný motor za 70koňovou čtrnáctistovku od Renaultu.

Všemožné přestavby aut, spočívající primárně ve výměně původního motoru za jiný, máme většinou v oblibě. Ostatně, málokdy zůstane jen u samotné výměny pohonné jednotky a z obvykle nezajímavého auta se tak stane schopný stroj, kolikrát velmi schopný. Takový VW Lupo s motorem 4,2 V8 nelze nemilovat a i když třeba výměna továrního osmiválce v BMW řady 5 už tak zajímavě nezní, sedmilitrová náhrada je prostě víc. Podobně jako třeba desetiválec 8,3 v BMW Z4.

A nemusí jít nutně jen o posuny tímto směrem, abychom výměnu nedokázali chápat aspoň hlavou, třebaže ne srdcem. I Bentley Continental GT, ze kterého majitel kvůli provozním nákladům vyrval 6,0 W12 a nahradil ho plebejským 3,0 V6 TDI, lze vzít na milost. Chcete-li jezdit se svým Conti GT vysoké desetitisíce kilometrů ročně a nejsou-li vám náklady ukradené, je to racionální, i když smutný krok.

Pro věc, kterou máme před sebou dnes, ale těžko hledáme slov. Není nač chodit kolem horké kaše, díváme se na Mazdu RX-8, ze které někdo vymontoval dvourotorový Wankel s názvem Renesis a nahradil ho čtrnáctistovkou Renault o výkonu 70 koní.

Dozvídáme se o ní z inzerátu na litevském inzertním webu Autogidas.lt. Informací je zoufale málo, fotografie jsou špatné, ale jeden pohled pod kapotu tu je. A vskutku, vidíme na něm řadový čtyřválec, uložený podélně, nikoliv Wankel. Podle popisu pochází motor z Renaultu Twingo a auto už je registrované s tímhle motorem.

Motor měl prý před instalací najeto 160 tisíc kilometrů, takže ani nový není. Manuální šestikvalt zůstal a maximální rychlost vozu je prý 160 km/h. Zrychlení na stovku ale očekáváme vysoko nad deseti vteřinami. A pořád nechápeme, proč by někdo takovouhle přestavbu vůbec provedl. Jistě, náklady na údržbu Wankelu v RX-8 jsou vysoké, ale proč auto neprodat a nekoupit si celý Renault s čtrnáctistovkou? Nebo pokud chcete jezdit v RX-8, proč pod kapotu nenamontovat aspoň dvoulitr s nějakým rozumnějším výkonem?

Chcete-li se přesvědčit, že si nevymýšlíme a že někdo skutečně něco takového udělal, inzerát je zde. A chcete-li tuhle nebohou Mazdu zachránit, její cena je 3 500 Eur, tedy asi 95 tisíc korun. Mimo to, všimněte si, že prodávající ani neví, kolik má RX-8 dveří, že to ale zrovna není nadšenec do tohoto modelu, je patrné i bez toho...


Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 1 - mazda rx-8 14 renault prodej 01Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 2 - mazda rx-8 14 renault prodej 02Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 3 - mazda rx-8 14 renault prodej 03Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 4 - mazda rx-8 14 renault prodej 04Nejhorší výměna motoru v dějinách? Co má tato RX-8 místo Wankelu, nepochopíte - 5 - mazda rx-8 14 renault prodej 05
Většinu přestaveb chápeme. Tuhle opravdu ne

Zdroj: Auto Gidas přes Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše