Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují

Modely koncernu VW dominují nejen celému trhu, ale též řadě segmentů. Patrná je i narůstající obliba SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují

18.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modely koncernu VW dominují nejen celému trhu, ale též řadě segmentů. Patrná je i narůstající obliba SUV.

Prodejům nových aut se věnujeme vcelku pravidelně, přičemž kromě evropských trhů neopomíjíme ani exotické destinace. Naposledy jsme se tak mohli vypravit do Japonska, naší pozornosti ovšem neušly ani elektromobily či hybridy nabízené za Velkou louží. Dnes ovšem Nový kontinent necháme stranou a zůstaneme na tom Starém. K dispozici totiž máme data, jež se týkají prodejů jednotlivých modelů dle tříd od ledna do září letošního roku.

Opět přitom půjde o poněkud ožehavé téma, zvláště kvůli dělení kompaktů na dvě sekce. Tento výmysl však nepochází z naší hlavy, Škodu Octavia či Rapid takto rozhodně protěžovat nechceme. Dané výsledky resp. jejich kategorizaci tak zkuste přejít bez emocí, i když nepochybujeme o tom, že mnohý bouchne vzteky do stolu. To by ale na úvod mohlo stačit, nyní již vzhůru za konkrétními čísly.

Městská mini


Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 1 - Fiat 500 Edition 1957 01Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 2 - Fiat 500 Edition 1957 02Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 3 - Fiat 500 Edition 1957 03

Pódiové umístění Fiatů 500 a Panda či Volkswagenu up! rozhodně není překvapivé, stejného výsledku tato trojka dosáhla také loni. Rozmanitější pohyb můžeme zaevidovat až na dalších příčkách, zvláště u čtvrtého Hyundai i10. To si totiž meziročně připsalo 33 procent, díky čemuž překonalo Renault Twingo nebo loni pátý Smart ForTwo.

Pořadí za leden až září 2014

1. Fiat 500 - 139 528
2. Fiat Panda - 113 583
3. VW up! - 97 300
4. Hyundai i10 - 63 640
5. Renault Twingo - 58 926
6. Toyota Aygo - 49 739
7. Ford Ka - 42 360
8. Opel/Vauxhall Adam - 42 103
9. Smart ForTwo - 41 592
10. Kia Picanto - 40 580
11. Citroën C1 - 36 677
12. Škoda Citigo - 31 921
13. Peugeot 107 - 24 047
14. Suzuki Alto - 22 547
15. Seat Mii - 18 231
16. Mitsubishi Space Star - 15 027
17. Peugeot 108 - 13 518
18. Suzuki Splash - 11 136
19. Opel/Vauxhall Agila - 10 382
20. Chevrolet Spark - 9 613
21. Toyota iQ - 3 238
22. Tata Vista - 259
23. Nissan Pixo - 111
24. Smart ForFour - 71
25. Suzuki Celero - 35

Malá auta

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 4 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 01Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 5 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 11Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 6 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 12

Překvapením není ani segment malých vozů, jemuž již několik let vládne Ford Fiesta. Modrému oválu pak opětovně dýchá na záda Renault Clio, změny ovšem nenajdeme ani na dalších příčkách. Zmínit můžeme snad jen sestup Škody Fabia, za což může pozastavení výroby druhé generace, takový Fiat Punto (+19,2 %) nebo Citroën DS3 (-16,8 %) se ovšem nemají nač vymlouvat Na druhou stranu, takový Citroën C3 se dočkal růstu (+29 %), stejně jako Dacia Sandero (+33 %).

Pořadí za leden až září 2014

1. Ford Fiesta - 242 846
2. Renault Clio - 226 647
3. VW Polo - 205 858
4. Opel/Vauxhall Corsa - 193 350
5. Peugeot 208 - 169 254
6. Toyota Yaris - 126 712
7. Dacia Sandero - 107 983
8. Citroën C3 - 100 430
9. Škoda Fabia - 89 207
10. Seat Ibiza - 87 495
11. Audi A1 - 73 485
12. Fiat Punto - 66 822
13. Hyundai i20 - 61 837
14. Nissan Micra - 48 929
15. Lancia/Chrysler Ypsilon - 48 506
16. Kia Rio - 45 494
17. Citroën DS3 - 43 377
18. Suzuki Swift - 37 981
19. Mazda 2 - 19 279
20. Peugeot 207+ - 15 377
21. Alfa Romeo MiTo - 12 991
22. Chevrolet Aveo - 3 419
23. Mitsubishi Colt - 194
24. Peugeot 206+ - 41
25. Daihatsu Charade - 3

Malé sedany a liftbacky

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 7 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 001Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 8 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 002Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 9 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 008

Třetí segment bychom mohli rovnou označit jako hájemství Škody Rapid a Dacie Logan, prakticky nic jiného se totiž v této kategorii neprodává. Oba vozy přitom za prvních devět letošních měsíců dosáhly lepších výsledků než za celý loňský rok, třetí Seat Toledo ovšem již začíná ztrácet. Je přitom zajímavé, že prodeje španělského modelu nejsou zdaleka na takové úrovni jako u české verze - až na znak na kapotě jde o takřka jednovaječná dvojčata.

Pořadí za leden až září 2014

1. Škoda Rapid/Spaceback - 59 232
2. Dacia Logan - 42 071
3. Seat Toledo - 8 332
4. Citroën C-Elysée - 4 827
5. Peugeot 301 - 2 304
6. Honda Insight - 456
7. Fiat Linea - 183
8. Lada Granta - 97
9. Lada Priora - 29
10. Renault Symbol - 5

Kompaktní hatchbacky, kupé a kombíky

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 10 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 007Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 11 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 010Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 12 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 013

Dostáváme se ke kategorii, které spolehlivě dominuje nejprodávanější model Evropy. Volkswagen Golf přitom této pověsti nezůstává nic dlužen ani letos, kdy z takřka 400 tisíc prodaných exemplářů skončilo více než 180 000 aut na německém trhu, 59 000 na britském, 29 100 na italském a 28 000 na francouzském. Dobře se daří také Peugeotu 308 a Seatu Leon, neboť oba modely si oproti loňsku připsaly více než 60 procent. Takový Citroën C4 ovšem ve srovnání s loňskem 21 procent zákazníků ztratil.

Pořadí za leden až září 2014

1. VW Golf - 396 155
2. Ford Focus - 173 983
3. Audi A3 - 153 745
4. Opel/Vauxhall Astra - 140 632
5. Peugeot 308 - 115 204
6. BMW řady 1 - 101 715
7. Seat León - 101 504
8. Renault Mégane - 100 115
9. Toyota Auris - 97 202
10. Mercedes-Benz třídy A - 92 888
11. Hyundai i30 - 64 262
12. Kia Cee'd - 58 266
13. Volvo V40 - 56 708
14. Citroën C4 - 48 415
15. Mazda 3 - 38 310
16. Honda Civic - 32 732
17. Alfa Romeo Giulietta - 31 506
18. VW Beetle - 24 453
19. Citroën DS4 - 15 968
20. BMW řady 2 - 13 353
21. Lexus CT - 7 647
22. Fiat Bravo - 3 078
23. Nissan Pulsar - 1 550
24. Volvo C30 - 94

Kompaktní liftbacky a sedany

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 13 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 01Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 14 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 02Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 15 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 03

Stejně jako Golf dominuje segmentu kompaktních hatchbacků, tak Octavia kraluje mezi liftbacky a sedany nižší střední třídy. Spíše než úspěchem mladoboleslavského vozu se tak budeme zabývat sešupem Chevroletu Cruze, který byl loni druhý. Letos však klesnul na šestou příčku, což souvisí s odchodem značky z Evropy. Na jeho místo se tak mohl posunout Mercedes-Benz CLA, kterého si již nyní pořídilo více lidí než za celý loňský rok.

Pořadí za leden až září 2014

1. Škoda Octavia - 151 672
2. Mercedes-Benz CLA - 28 939
3. Toyota Corolla - 10 309
4. Citroën DS5 - 9 731
5. VW Jetta - 7 529
6. Chevrolet Cruze - 6 855
7. Toyota Prius - 6 162
8. Renault Fluence - 4 308
9. Lancia/Chrysler Delta - 3 290
10. Mitsubishi Lancer - 2 767
11. Subaru Impreza - 2 030
12. Hyundai Elantra - 1 068
13. Opel/Vauxhall Ampera - 703
14. Volvo V50 - 20
15. Volvo S40 - 3

Střední třída

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 16 - BMW M3 F80 oficialni nove 02Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 17 - BMW M3 F80 oficialni nove 03Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 18 - BMW M3 F80 oficialni nove 04

Střední třídu opětovně opanovalo BMW řady 3, je však otázkou, zda daný verdikt budeme moci vynést také na konci roku. A to kvůli příchodu nové generace Volkswagenu Passat, který má již nyní slušně nakročeno. Zvědavi jsme také na přijetí „nového“ Fordu Mondeo, špatně si kupodivu navzdory svému stáří nevede ani Škoda Superb. To ale již nemůžeme prohlásit o Citroënu C5, který se musí vypořádat s odlivem zákazníků. To pro francouzskou značku asi nebude dobrá zpráva, neboť tak musí čelit poklesu prodejů v již třetím segmentu.

Pořadí za leden až září 2014

1. BMW řady 3 - 130 427
2. VW Passat - 117 806
3. Mercedes-Benz třídy C - 95 296
4. Audi A4 - 95 177
5. Opel/Vauxhall Insignia - 72 056
6. Ford Mondeo - 37 808
7. Škoda Superb - 34 982
8. Peugeot 508 - 32 075
9. Volvo V60 - 31 435
10. Mazda 6 - 24 714
11. Toyota Avensis - 21 667
12. Hyundai i40 - 19 720
13. Citroën C5 - 14 297
14. Renault Laguna - 12 766
15. VW CC - 12 473
16. Volvo S60 - 8 537
17. Lexus IS - 7 821
18. Subaru Legacy - 4 626
19. Kia Optima - 2 573
20. Honda Accord - 2 529
21. Infiniti Q50 - 1 847
22. Renault Latitude - 332
23. Chevrolet Malibu - 310
24. Seat Exeo - 227
25. Suzuki Kizashi - 210

Vyšší střední třída

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 19 - Mercedes-Benz E-Class inovace 02Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 20 - Mercedes-Benz E-Class inovace 03Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 21 - Mercedes-Benz E-Class inovace 05

„Vyšší cenová“ je již nějaký ten pátek ovládána německým trojlístkem. Zatímco loni BMW řady 5 překonalo Mercedes-Benz třídy E, letos tu máme opačný výsledek. Audi A6 pak danou dvojici sleduje s menším odstupem ze třetího místa, zatímco čtvrtá a pátá příčka opětovně patří Volvu a Jaguaru. Opravdu překvapivý je ovšem nárůst registrací Tesly Model S, za což může hlavně zdeformovaný norský trh, kde skončila více než polovina z 6 786 prodaných kusů.

Pořadí za leden až září 2014

1. Mercedes-Benz třídy E - 78 388
2. BMW řady 5 - 75 119
3. Audi A6 - 64 305
4. Volvo XC70/V70 - 32 627
5. Jaguar XF - 16 040
6. Mercedes-Benz CLS - 7 323
7. Tesla Model S - 6 786
8. BMW řady 6 - 6 257
9. Audi A7 - 6 160
10. Maserati Ghibli - 3 360
11. Volvo S80 - 2 220
12. Lexus GS - 1 729
13. Lancia Thema/Chrysler 300C - 393
14. Hyundai Genesis - 107
15. Infiniti Q70 - 91

Kompaktní MPV

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 22 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 003Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 23 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 006Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 24 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 009

Dalšího střídání stráží na čelní příčce jsme se dočkali v segmentu kompaktních MPV, kde Picasso překonalo Renault Scénic. To je pro Citroën s ohledem na výše prezentované výsledky opravdu dobrá zpráva, další pak můžeme adresovat Volkswagenu, jehož Golf Sportsvan již zaujal přes 30 tisíc zákazníků. Je však třeba dodat, že se tak stalo na úkor modelu Touran.

Pořadí za leden až září 2014

1. Citroën C4 Picasso - 93 573
2. Renault Scénic - 84 612
3. Ford C-Max - 69 979
4. VW Touran - 69 570
5. Mercedes-Benz třídy B - 67 641
6. Opel/Vauxhall Zafira - 64 565
7. VW Golf Sportsvan - 30 416
8. Peugeot 5008 - 27 708
9. Toyota Verso - 25 036
10. Kia Carens - 17 884
11. Dacia Lodgy - 15 959
12. Seat Altea - 13 576
13. VW Golf Plus - 6 253
14. Mazda 5 - 5 339
15. Toyota Prius+ - 4 609
16. Chevrolet Orlando - 2 852
17. LandWind CV9 - 103

Velká MPV

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 25 - Volkswagen-Sharan_1Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 26 - Volkswagen-Sharan_10Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 27 - Volkswagen-Sharan_11

Změny se neodehrávají ani na pódiu segmentu velkých MPV, kde najdeme Ford S-Max vklíněný mezi VW Sharan a Seat Alhambra. Zlepšení se ovšem dočkal Ford Galaxy, který přeskočil Fiat Freemont. Italský model navíc podlehl i Mercedesu třídy V, což je pro třícípou hvězdu opravdu působivý výsledek.

Pořadí za leden až září 2014

1. VW Sharan - 25 999
2. Ford S-Max - 23 994
3. Seat Alhambra - 16 678
4. Ford Galaxy - 14 644
5. Mercedes-Benz Viano - 13 749
6. Fiat Freemont - 13 265
7. Renault Espace - 5 694
8. Mercedes-Benz třídy V - 5 679
9. Lancia Voyager - 3 290
10. Peugeot 807 - 1 647

SUV, off-roady a crossovery

Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 28 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 22Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 29 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 26Nejprodávanější auta Evropy dle tříd, leden až září 2014: Octavia i Rapid kralují - 30 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 27

Jsme na konci našeho dnešního příspěvku, přičemž ani tentokráte nebude překvapením příčka nejvyšší. Na té se stejně jako loni usadil Nissan Qashqai, druhé místo však již nepatří Volkswagenu Tiguan, a to navzdory navýšení prodejů o 7 procent. Renault Captur totiž vylétl vzhůru jako raketa, obdobný růst pak evidujeme také u Dacie Duster nebo Opelu Mokka. To je ale již opravdu vše, s dalšími výsledky zaměřenými na jednotlivé modely a segmenty se přihlásíme na počátku příštího roku, kdy budou známy výsledky za celý letošek.

Pořadí za leden až září 2014

1. Nissan Qashqai - 156 067
2. Renault Captur - 121 783
3. VW Tiguan - 113 491
4. Peugeot 2008 - 102 523
5. Dacia Duster - 94 636
6. Opel/Vauxhall Mokka - 90 873
7. Kia Sportage - 72 696
8. Nissan Juke - 71 954
9. Hyundai ix35 - 70 426
10. Ford Kuga - 63 472
11. Peugeot 3008 - 61 682
12. Audi Q3 - 57 680
13. BMW X1 - 47 820
14. Škoda Yeti - 47 454
15. Mini Countryman - 47 181
16. Audi Q5 - 44 951
17. Mazda CX-5 - 44 686
18. Volvo XC60 - 43 471
19. Toyota RAV4 - 40 684
20. Range Rover Evoque - 39 098
21. Honda CR-V - 37 728
22. BMW X3 - 37 032
23. Mercedes-Benz GLA - 31 684
24. Suzuki SX4 S-Cross - 30 571
25. BMW X5 - 29 627

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.