Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí?

24.5.2017 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Některá auta v bazarech na nového majitele čekají měsíce, jiná se v nich sotva ohřejí. Tato statistika vám ukáže oba extrémy.

Jsou ojetiny, o které je ohromný zájem. Z bazaru zmizí, sotva jsou vystaveny na internetu. A pak jsou auta, která v bazaru stojí a spíš překážejí, než že by znamenala nějaký potenciál vydělaných peněz pro obchodníka. U některých je na první pohled zřejmé, kam patří, jindy si ale člověk škrábe hlavu a nestačí se divit. Napovědět mohou statistiky.

Věnovali se jim už dříve, když jsme vám ukázali nejdéle prodávaná auta v bazarech AAA později jsme se podívali pro změnu na nejrychleji mizející ojetiny na Mobile.de. Byly to jistě zajímavé výsledky, ale přece jen šlo o trochu úzký pohled. Dnes před sebou máme dosud nejlepší - statistiku německého webu Auto Uncle, který agreguje nabídky ojetin z 1 890 webů z celé Evropy (mimo jiné i onoho Mobile.de) a aktuálně si tak na něm můžete vybírat z 6,3 milionu ojetých aut.

Auto Uncle zařadil do výzkumu auta roku výroby 2009 a mladší, a zároveň ta, kterých našel v inzerci 200 a více kusů. Mezi nimi hledal nejrychleji a nejpomaleji prodaný vůz a údaje nalezených exemplářů zprůměroval. Zjišťována byla doba v inzerci, cena, modelový rok a nájezd. A výsledky jsou v některých případech pozoruhodné.

Nejrychleji prodávaná ojetá auta

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 1 - Nejvetsi hity a lezaky autobazary tab1

Už tabulka s nejrychleji prodávanými ojetinami skýtá nejedno překvapení. Jednak, doba prodejů je opravdu krátká, v případě vítěze v průměru méně než 14 dnů. Jednak, onen vítěz je Lada Niva, kterou si jen tak z plezíru koupí asi málokdo. A jednak, Fiat Punto je tu ne jednou, ale dokonce dvakrát, to jak v průběhu svého předlouhého výrobního cyklu měnilo názvy.

Vloni jsme ho zařadili na seznam aut, která zoufale přesluhují, a za tímhle názorem si stojíme - Punto je ve své aktuální, třetí generaci na světě už od podzimu 2005, letos to tedy bude dvanáct let. Japonci by už měli za sebou dvě další generace, Němci by byli na konci výrobního cyklu druhé, jen Italové pořád drží při životě zastaralý vůz, jen mu občas dopřejí facelift a změnu názvu. Napřed to bylo Grande Punto, od roku 2009 Punto Evo - název Grande Punto zůstal základnímu modelu - a od roku 2012 prostě Punto.

Fakt, že Punto jako ojetina očividně patří k docela oblíbeným autům, může být pro Fiat další indicií, že svět potřebuje kompletně novou generaci tohoto malého auta jako zajímavější alternativu Pola, Fabie, Corsy a jim podobným. A samozřejmě, potřebuje třídveřovou variantu, když Polo ani Fabia nic takového nenabízejí. Dočkáme se na letošním frankfurtském autosalonu? Pochybujeme o tom, ale před pár dny se objevila jistá naděje.

Nejpomaleji prodávaná ojetá auta

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 2 - Nejvetsi hity a lezaky autobazary tab2

Zatímco nejrychleji prodávané ojetiny byly všechny šest až osm let staré a relativně levné, ty nejpomaleji prodávané nacházíme mezi auty zánovními a s cenami leckdy i přesahujícími milion korun. Nejdéle tráví v inzerci Peugeot 108, téměř tři měsíce, možná proto, že je asi docela drahý - průměrná cena takhle malého auta jako ojetiny v okolí 260 tisíc korun je dost vysoká, když základní cena nové 108 na německém trhu je lehce pod 265 tisíci.

Není úplně bez zajímavosti, že není velký zájem o Seat Toledo generace NH, který je přeznačkovanou Škodou Rapid. Ta přitom velkým ležákem není. Také není velký zájem o čtyřválcová BMW, možná i proto, že jejich průměrné ceny jsou i zde dost blízko základním cenám nových aut a nebo prostě proto, že zákazníci ojetin chtějí do BMW trochu zajímavější motory.

V každém případě, tahle data ukazují, že chcete-li své auto prodat rychle anebo za větší peníze, chtělo by to mít něco z „nejrychlejší” desítky. A naopak, chcete-li koupit něco relativně zánovního a mít prostor pro vyjednávání o ceně, mohlo by stát za to se dívat po autech z „nejpomalejší” desítky, protože majitelé frustrovaní nedostatkem zájemců můžou být ochotni více slevit. A pochopitelně, pomoci to může i při výběru nového auta - mít možnost jej kdykoli snadno prodat se může hodit, z různých důvodů...

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 3 - lada niva nejprodojeAUde 01Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 4 - lada niva nejprodojeAUde 02Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 5 - lada niva nejprodojeAUde 03
Ze staré školy, nebo zastaralá? Spousta zákazníků ojetých aut si myslí, že Niva je spíš to první

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 6 - pretacyk fiat punto 01Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 7 - pretacyk fiat punto 02Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 8 - pretacyk fiat punto 03
Fiat Punto zoufale potřebuje nástupce, ale o ojeté kusy je zájem

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 9 - peugeot 108 nejprodojeAUde 01Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 10 - peugeot 108 nejprodojeAUde 02Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 11 - peugeot 108 nejprodojeAUde 03
Naopak Peugeot 108 v bazarech netáhne...

Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 12 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Ext 08aNejvětší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 13 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Ext 02Největší hity i ležáky autobazarů: které ojetiny letí? A o které lidé nezavadí? - 14 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Int 01
...podobně jako např. nejnovější Seat Toledo

Zdroj: Auto Uncle

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

 

Autobazar

zobrazit vše