Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear

Pokud jste vždy snili o autě, v němž vepředu budete jezdit sami a někdo si k vám přisedne leda dozadu, nemusí to nutně být superdrahý McLaren F1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear

22.10.2017 | Petr Miler | 11 příspěvků

Pokud jste vždy snili o autě, v němž vepředu budete jezdit sami a někdo si k vám přisedne leda dozadu, nemusí to nutně být superdrahý McLaren F1.

Když se poprvé podíváte na tento vůz, řeknete si asi, že vás bolí oči. A když jej začnete zkoumat podruhé, budete jej nejspíše považovat za produkt Photoshopu či jiného grafického programu. Jenže není tomu tak, o čemž vás snadno přesvědčí pohled třetí - autorem obrázků by musel být grafický Copperfield, aby vůz tak věrně vyobrazil nejen ze všech stran, ale i zevnitř. Tohle auto skutečně existuje.

Nemusíte úplně jednoduše poznat, co bylo jeho základem, neboť na našich silnicích je k vidění velmi zřídka. Jde o FSO Polonez Atu, kompaktní sedan vyráběný svého času v Polsku a pro Polsko. Jak vypadá ve své standardní podobě, můžete vidět níže (ta modernější pochází ze spolupráce s automobilkou Daewoo), v této je skutečně přibližně o polovinu užší.

„Spáchat” tuto modifikaci takto precizně nemohlo být jednoduché už v případě zevnějšku, auto na fotkách je ale zúžené i uvnitř. Pracoviště řidiče je „koncentrované” do nově vzniklého prostoru se vším všudy, jen kdysi středové konzoli už není možné říkat středová. Stroj ve výsledku vypadá trochu jako stíhací letoun či spíše jako Formule 1 pro dvě osoby, neboť jsou tu pouze dvě sedadla za sebou. A bizarní v tomto kontextu je, že mu zůstaly čtvery dveře.

Jestli je auto funkční, nemáme zprávy, nedokážeme si ale tak úplně představit, že by někdo do polovičního prostoru vměstnal dále funkční motor, převodovku, poloosy i zbylé části zavěšení. A pokud to dokázal, musel to být vážně trochu Copperfield, akorát konstruktérský. Co ovšem víme, je, proč toto auto vzniklo.

Svého času jej použili - a to byste neuhodli - Clarkson, Hammond a May jako formu propagace polské zastávky jejich šňůry živých vystoupení Top Gear Live. Kde je mu dnes konec, nevíme, soudě podle fotek kolujících po Facebooku jej ale zřejmě někdo schovává v perfektním stavu jako raritu, kterou jednoho dne spatříme v nějaké aukci. A dá se očekávat, že jako skoro cokoli spojené se zmíněným triem a jejich někdejším působištěm nevyjde lacino...

Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 1 - FSO Polonez Atu polovicni 01Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 2 - FSO Polonez Atu polovicni 02Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 3 - FSO Polonez Atu polovicni 03Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 4 - FSO Polonez Atu polovicni 04Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 5 - FSO Polonez Atu polovicni 05Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 6 - FSO Polonez Atu polovicni 06Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 7 - FSO Polonez Atu polovicni 07Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 8 - FSO Polonez Atu polovicni 08
Toto není Photoshop ani optický klam, ale skutečné auto vzniklé pod taktovkou Clarksona a spol.

Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 9 - FSO Polonez Atu polovicni 09Nešálí vás zrak, toto auto je skutečně o polovinu užší. Prsty v tom má Top Gear - 10 - FSO Polonez Atu polovicni 10
Takto vypadá ve své standardní podobě v obou evolucích, v nichž je stále ke spatření na polských silnicích

Zdroj: HowNotToDesignACar@Facebook

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše