Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu

(+ videa) Sedminásobný šampion znovu usedne do Formule 1 od Mercedesu. V monopostu W02 zkusí projet Nordschleife pod 6 minut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu

26.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Sedminásobný šampion znovu usedne do Formule 1 od Mercedesu. V monopostu W02 zkusí projet Nordschleife pod 6 minut.

Na celém světě zřejmě neexistuje známější a populárnější okruh než Severní smyčka Nürburgringu. Pro neznalého tamního prostředí je to snad i paradox, neboť ve své podstatě jde o uzavřenou jednosměrnou silnici vinoucí se lesy pohoří Eifel, její profil, zatáčky a vůbec místní prostředí ale každoročně lákají motoristy, aby za 26 EUR (cca 650 Kč) vyzkoušeli, co jejich vozy i oni sami dovedou.

Dobrým časem pro každého silničního jezdce je cokoli pod 9 minut, pod 8 se dostanou jen ostřílení borci a 7 minut už je pro silniční vozy bájná meta. Ti neschopnější v nejvýkonnějších stojích ale přemýšlí, nakolik je možné se přiblížit rekordu Stefana Bellofa z května roku 1983, kdy při kvalifikaci na 1 000 km Nürburgringu prohnal své Porsche 956 po jednadvacet kilometrů dlouhé trati za pouhých 6 minut a 11 sekund. Takové myšlenky se asi honí i hlavou jednomu z nejlepších pilotů všech dob, který letos dostane šanci nastavit novou laťku s tou nejlepší možnou technikou v rukou.

Na Severní smyčku se totiž 19. května, jen krátce před zahájením závodu 24 hodin Nürburgringu, chystá Michael Schumacher, který do Zeleného pekla míří s monopostem Mercedes AMG F1 W02. Tedy vozem z roku 2011, jehož nejlepším umístěním bylo čtvrté místo při Velké ceně Turecka. S ohledem na dobrou kvalifikační rychlost Mercedesu se ovšem dá očekávat, že Schumi by nakonec mohl Bellofovův rekord pokořit, tedy za předpokladu, že jeho stroj dojede do cíle.

Třicetileté výročí Bellofova rekordu ovšem není jediným mezníkem show, během které chce sedminásobný mistr světa poděkovat svým fanouškům za podporu v celé své dosavadní kariéře. Od roku 1976, kdy Ferrari Nikiho Laudy zachvátily plameny (v září vás o tom zpraví nový film Rush), se totiž jedná teprve o druhé vystoupení Formule 1 na legendárním okruhu. Poprvé se tak stalo v roce 2007, kdy na trať vyrazil Nick Heidfeld v monopostu BMW Sauber (záběry z této jízdy přikládáme), o rekord ale tehdy nešlo.

Mercedes se ovšem na Severní smyčce dočká oslav i v případě, kdy se rekord nepodaří zlomit. Stříbrné šípy se totiž do Zeleného pekla vrací po neuvěřitelných 59 letech. Naposledy zde totiž tovární tým závodil v srpnu 1954, kdy si Juan Manuel Fangio dojel pro vítězství i pole position, zatímco jeho kolega Karl Kling Mercedesu zajistil nejrychlejší kolo závodu - necelých 23 kilometrů dlouhý okruh (Ring se v průběhu let několikráte změnil) odjel za 9 minut a 55 sekund.

Jsme tedy opravdu zvědavi, zda se za tři týdny bude měnit historie. Pokud přitom chcete být u toho, máme pro vás i pár praktických informací. Celá akce se bude konat již od čtvrtka 17. května, přičemž cíle se závodníci dočkají v neděli dvacátého. Vstupné na tyto dny činí 64 EUR (1 600 Kč), dorazit ovšem můžete jen na samotnou Schumiho sobotní jízdu a 24hodinový závod. V takovém případě vám postačí víkendové vstupné za 57 EUR (1 425 Kč), děti do 12 let mohou na akci zdarma.


Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu - 1 - Michael Schumacher Mercedes 01Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu - 2 - Michael Schumacher Mercedes 02Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu - 3 - Michael Schumacher Mercedes 03Schumacher zkusí rozdrtit rekord Nordschleife, v loňské F1 od Mercedesu - 4 - Michael Schumacher Mercedes 04
Michael Schumacher se vrací do formule 1. Ale pouze v rámci promoakce pro tým Mercedes AMG F1

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.