Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR

Tenhle Favorit 135L je zánovní a přitom levný. Původní má i pneu a nabízí krásný výlet do doby, kdy ještě bylo Německo na dvě půlky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR

13.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tenhle Favorit 135L je zánovní a přitom levný. Původní má i pneu a nabízí krásný výlet do doby, kdy ještě bylo Německo na dvě půlky.

Píšeme-li o starých škodovkách na prodej, většinou jsou v dokonalém stavu a drahé. Naposledy jsme tu měli dokonalou Škodu 105, předtím překrásnou Škodu 110R a ještě dříve Felicii s 5 tisíci km. Vzpomenout můžeme také vzácnou 1100 MBX nebo podobně výjimečný Rapid 135 RiC. To všechno byla auta sice ve stavu blízkém dokonalosti, ovšem za poněkud „nedokonalé” ceny šplhající klidně k půl milionu korun. Dnešek je výjimkou.

Tentokrát tu máme stroj starý 25 let, který má obecně daleko k výjimečný, je ale ve stavu, který se vidí velmi zřídka. Však má za sebou pouhých 8 300 km - ano, tenhle červený Favorit za pětadvacet let, co je na světě, najel jen něco přes osm tisíc kilometrů. Navíc v rukou jednoho jediného majitele z německých Drážďan. Přesto je vážně levný.

První a dosud poslední majitel jej koupil na konci srpna roku 1990, jen několik týdnů před znovusjednocením Německa v říjnu stejného roku. Takže byl registrován ještě v Německé demokratické republice, proto má také na pátých dveřích mezinárodní poznávací značku DDR. Jistě, lépe by se vyjímala na Trabantu, ale i Favoritu vážně sluší. Navíc říci, že ji nemá jen tak někdo, by bylo nedostatečné. Kdy jste ji naposledy viděli na funkčním autě? I ona sama o sobě dosvědčuje, jak moc velký byl tento vůz ležák a že rozhodně nestál pod širým nebem - však jistě dobře víte, co s těmito nálepkami za pár let udělá slunce.

První majitel, ročník 1922, s vozem údajně jezdil jen na nákupy, jinak jej schovával v garáži. Dá se tomu věřit. Člověk, který jej zdědil, jej nyní prodává údajně z rodinných důvodů. Favorit 135L byl v provozu roku 2002, od té doby stojí, ale podle inzerátu by neměl být problém jej znovu nechat projít STK a dostat do provozu, tak dobrý má být jeho stav.

Všechny náplně prý budou potřebovat výměnu a co je bizarní - pneumatiky jsou ještě původní z roku 1990, takže by jim také neuškodila obnova. Tenhle výlet do rok do dob čerstvě po pádu komunismu je pozoruhodný sám o sobě - kolik si na něj připravit? Vážně to není mnoho, existují mnohem dražší Favority v horším stavu, tady jako by prodávající trochu nevěděl, co má. Cena je 799 Rur, tedy asi 21 590 korun. To vpravdě není mnoho za zánovní vůz, jen za jeho MPZ Východního Německa by možná nějaký „ostalgik” dal víc...


Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 1 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 01Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 2 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 02Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 3 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 03Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 4 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 04Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 5 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 05Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 6 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 06Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 7 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 07Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 8 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 08Škoda Favorit s 8 300 km je k mání, zánovní má i nálepku DDR - 9 - Skoda Favorit 1990 DDR prodej 09
Obrázky nejsou moc kvalitní, ale dosvědčují, že auto po 8 300 km příliš opotřebované není...

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.