Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy

(+ video) BMW si připomíná zrod kultovního modelu, který ji ovšem málem přivedl k bankrotu. I díky němu pak odstartovala pásovou výrobu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy

1.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) BMW si připomíná zrod kultovního modelu, který ji ovšem málem přivedl k bankrotu. I díky němu pak odstartovala pásovou výrobu.

Před rovnými 60. lety mnichovská automobilka v newyorském hotelu Waldorf-Astoria poprvé veřejnosti představila tehdy nové BMW 507. Tedy model, který měl značku po válečných letech přivést k blahobytu. Výroba dvoumístného roadsteru se ovšem neskutečně prodražila, díky čemuž nakonec na americkém trhu nestál zamýšlených 5 000 USD (cca 122 600 Kč), nýbrž dvojnásobek, optikou dnešních poměrů 81 300 USD (1 992 200 Kč).

To v současnosti nejsou nějaké extra velké peníze, v roce 1955 však BMW 507 stálo třikrát i pětkrát více než srovnatelné sporťáky od Jaguaru či Astonu Martin. Není tedy divu, že se značka pomalu ocitla na pokraji bankrotu a do budoucna zcela zapověděla ruční výrobu a místo toho přešla na pásovou. To jsou ovšem informace, které jsme vám již přinesli v rámci samostatného článku.

Věnovat se tedy můžeme novinkám, které souvisí s oslavou onoho 60. výročí. Ta se uskuteční ve firemním muzeu v Mnichově, kde BMW připravilo speciální exhibici mapující kořeny výjimečného modelu. Prohlédnout si tedy můžete nejen celou řadu produkčních exemplářů, ale také zcela první prototyp připomínající britské AC Ace. Ten byl zpočátku přijat s nadšením, které ale posléze vyprchalo.

Baron Albrecht von Goetz tedy nakonec musel přijít se zcela odlišným designem, který byl již schválen a s ohledem na onu ruční výrobu zamířil s menšími odchylkami do produkce. Mimo to ovšem BMW vyrobilo i několik zakázkových prototypů, z nichž jeden kupříkladu dostal do vínku mnohem hranatější karoserii od Giovanniho Michelottiho, autora dalšího kultovního modelu BMW 2002.

Dodat již můžeme pouze tolik, že značka v letech 1956 až 1959 vyrobila pouhých 254 exemplářů včetně dvou úvodních prototypů. Do dneška se přitom zachovalo zhruba 240 kousků, kdy u každého z nich hodnota přesahuje milion dolarů (24,5 mil. Kč).


Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 1 - BMW 507 nova sada 01Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 2 - BMW 507 nova sada 02Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 3 - BMW 507 nova sada 03Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 4 - BMW 507 nova sada 04Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 5 - BMW 507 nova sada 05Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 6 - BMW 507 nova sada 06Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 7 - BMW 507 nova sada 07Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 8 - BMW 507 nova sada 08Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 9 - BMW 507 nova sada 09Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 10 - BMW 507 nova sada 10Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 11 - BMW 507 nova sada 11Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 12 - BMW 507 nova sada 12Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 13 - BMW 507 nova sada 13Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 14 - BMW 507 nova sada 14Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy - 15 - BMW 507 nova sada 15
BMW 507 letos slaví šedesátiny. Při té příležitosti si v muzeu značky v Mnichově můžete prohlédnout nejen známé tvary, ale i prototypy a speciální exempláře

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.