Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání pěti hodně rychlých aut narušilo překvapivé selhání německé techniky
28.1.2020 | Mirek Mazal
Mělo to být srovnání pěti zcela odlišně koncipovaných vozidel s podobnými dynamickými ambicemi, ukázalo se ale být spíše důkazem ošidnosti připojitelných systémů pohonu 4x4.
Před týdnem jsme psali o dosti nepochopitelně pojatém srovnání Tesly Model 3 Performance s Porsche 911 Carrera S generace 992 z dílny Carwow. Klání zavánělo elektrickou protekcí, neboť došlo k jindy nezvyklým opakováním některých soubojů, snad aby Tesla získala body i tehdy, kdy by ji za normálních okolností žádné nepřipadly.
Porsche nebylo favoritem a stejně podle nás nakonec mělo navrch, a to 911 dorazila ve verzi s pohonem pouze zadních kol proti Tesle s 4x4. Ptali jsme se tehdy, proč Mat Watson s kolegy nevybrali německé kupé v provedení 4S poháněné na obě nápravy, když je normálně dostupné, stejně jako Tesla s pohonem pouze zadních kol.
Uplynulo pár dnů a Porsche Carrera 4S generace 992 se najednou našlo. Tentokrát proti němu ale nestanul Model 3, protože by prohrál už zcela nepochybně, ale jiné vozy. Za Teslu tu byl nejrychlejší Model X, pak ona 911 a k nim se na letišti přidala parta ve složení Audi R8 V10 Performance, BMW M8 Competition, Mercedes-Benz AMG GT 63 S.
To jsou velmi odlišné stroje, jejichž srovnání mělo ukázat, jak si proti sobě stojí vozy rozličných koncepcí s podobnými dynamickými ambicemi. K výsledkům jednotlivých jízd se dostaneme za chvíli a tentokrát nebyly příliš překvapující, což nelze říci o chování Mercedesu. Při prvních dvou startech z místa u něj selhal pohon všech kol a jeho řidič jen nespokojeně a hlavně nevěřícně kroutil hlavou nad chybovou hláškou zobrazenou na displeji.
Ukazuje to úskalí připojitelných systémů, na které se nikdy nelze zcela spolehnout a docela by nás zajímalo, jestli systém Mercedesu může totéž udělat třeba když na mokru budete chtít ostře akcelerovat ze zatáčky v domnění, že máte pohon 4x4, ne 4x2. Dle dosavadních zkušeností členů redakce s jinými vozy ale lze bohužel očekávat, že ano.
Příkladem budiž Audi RS3 nebo VW Golf R též s připojitelným pohonem všech kol. Ty v extrémních případech, kdy je jedno ze zadních kol na povrchu s nízkou adhezí, zadek odpojí. Jenže protože jde o předokolky, nemá to tak katastrofické důsledky na chování vozu, prostě vám proklouznou přední kola. Ale u zmíněného Mercedesu? Tam absence přenosu výkonu na přední nápravu zásadně změní chování vozu směrem k dost možná neřešitelné přetáčivosti.
Pokud se vrátíme ke sprintům, v těch během selhání Mercedesu zkraje vítězila Tesla s výkonem 451 kW (613 koní) a 1 074 Nm, kompletní ostrý pokus se startem z místa ale ovládlo Audi R8 hnané kupředu stádem 620 koní (456 kW) následované BMW M8 dopované porcí 460 kW (625 koní). V tu chvíli třetí Tesla v ostrém pokusu nechala za sebou AMG GT (470 kW/639 koní) s už funkčním 4x4 a na konci dojela nejslabší Carrera opatřena pouze 450 koňmi (331 kW).
Pozdější závod s letmým startem z rychlosti 80 km/h zpočátku vedl Model X, brzy pokořený AMG, respektive R8. Elektromobil byl pochopitelně ještě více vzadu při zrychlování konkurentů na předem zařazený třetí rychlostní stupeň, ovšem nejhorším účastníkem celkově se stalo Porsche reprezentující se i slabými brzdami v závěru testování. To by mohlo leckoho překvapit, ale opět - když vezmete 450koňové auto do souboje s čtyřmi ne zrovna přímými soupeři s více jak 600 kobylami, nelze očekávat nic jiného, zvláště když rozdíly v hmotnosti nejsou tak velké, jako bývaly - 911 4S dnes váží nepěkných 1 650 kg.
Srovnání pěti odlišné koncipovaných, vždy al velmi rychlých aut ukázalo hlavně ošidnost připojitelných pohonů všech kol
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva