Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší Škoda Fabia v testu jízdních vlastností pokořila úplně nový VW Polo
27.4.2019 | Petr Miler
Lidé se někdy diví, proč si kdokoli koupí raději „derivát od Škody” místo originálního VW. Česká automobilka ale někdy zkrátka dokáže dostat více nejen ze stejné techniky, i z té starší.
Někteří Češi Škody milují, jiní jimi pohrdají, ať už se stane cokoli. Mezi oběma nesmiřitelnými tábory ale existuje ještě malá skupinka lidí, kteří jsou ochotní o věci přemýšlet a přinejmenším pro tu by mohly být zajímavé výsledky posledního testu našich španělských kolegů z KM77.
Závěry jejich zkoušek už jsme citovali mnohokrát, a tak jen ve stručnosti připomeneme, že smyslem jejich pracovní existence je opatřit si některý z nových modelů aut, rozestavět před ním kuželky do podoby standardizované zkoušky jízdních vlastností zvané losí test, rozjet vůz na 77 km/h a zkoumat, jak se s celou situací popasuje.
Je obvyklé že oněch 77 kilometrů v hodině je pro auto příliš málo a nebo příliš mnoho, a tak je zkoušen i v jiných rychlostech, dokud není objevena hranice jeho možností. Naposledy se této zkoušce podrobila faceliftovaná Škoda Fabia s motorem 1,0 TSI a není přehnané říci, že excelovala.
Test v 77 km/h zvládla levou zadní a bez kontaktu s kužely se s ním postupně vypořádala až do 80 km/h. To je skutečně nadstandardní rychlost, kupříkladu Kodiaq RS kapituluje už při 75 km/h. Opravdu zajímavé je ale srovnání se zbrusu novým Volkswagenem Polo, který u KM77 též prošel tradičním mučením.
Může se zdát, že jde o technicky shodná auta, však se prodávají souběžně, ale není tomu tak. Polo je morálně novější vůz stojící již na platformě MQB, Fabia si musí vystačit se starší technikou. VW by tedy už kvůli tomu - navíc je to VW - logicky měl být lepší, ale není, konečnou pro něj je už výchozích 77 km/h
Nemá smysl dělat z tohoto výsledku dalekosáhlé závěry, připomíná ale jednu podstatnou věc. Škodovka není jen montovnou alternativních Volkswagenů, je to svébytná automobilka s vlastním vývojem, která „pouze” vychází z podobných technických základů. Někdy z nich ale dokáže dostat víc než Němci a někdy je dokonce dokáže porazit lepším naladěním starší techniky. A to si zaslouží alespoň malý obdiv.
Faceliftovaná Škoda Fabia stojící na starší platformě koncernu VW...
...v losím testu jasně poráží úplně novou generaci VW Polo stavící na modernější platformě MQB
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva