Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný

Přesně 10 300 doručených aut je nárůst o 55 % oproti loňskému Q1. Výsledky se po měsících příliš liší, proto automobilka radši zveřejňuje čísla čtvrtletně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný

7.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přesně 10 300 doručených aut je nárůst o 55 % oproti loňskému Q1. Výsledky se po měsících příliš liší, proto automobilka radši zveřejňuje čísla čtvrtletně.

Na rozdíl od většiny ostatních amerických automobilek, které zveřejňují své prodejní úspěchy - či neúspěchy - po měsících a často i uvádějí, kolik aut prodaly jen v Severní Americe, značka Tesla uvádí svá čísla čtvrtletně a pro celý svět, nijak detailněji. Podle tiskové zprávy za první kvartál roku 2015 bylo zákazníkům doručeno 10 300 automobilů Tesla Model S.

Detailnější čísla, jako obvykle, k dispozici nejsou, takže nevidíme, kolik lidí si během prvních třech měsíců letoška objednalo nový Model S či Model X, který by se snad měl začít vyrábět v posledním čtvrtletí tohoto roku, ani kolik z doručených aut bylo skladových a kolik nově vyrobených. Prostě jen víme, že 10 300 lidí dostalo své nové auto. Je to pro automobilku údajně nový rekord a zlepšení o 55 % oproti prvnímu kvartálu roku 2014.

Tesla zároveň připouští možnost chyby do 1 %, tedy počítejme s rozsahem 10 197 - 10 403 dodaných aut. Uvádí také, že počet doručených aut je jen jeden indikátor stavu automobilky a neměl by být brán jako ukazatel finančních výsledků sám o sobě. Pochopitelně, protože kromě prodeje aut plynou Tesle peníze také z přeprodeje emisních kreditů a na druhé straně investuje jistě nemalé peníze do vývoje Modelu X.

„Rozhodli jsme se pro tento způsob zveřejňování prodejních výsledků, protože různé nepřesné zdroje někdy bývají použity k tomu, aby někteří lidé počty doručení aut interpretovali nepřesně,” uvedla dříve automobilka. „V našem případě je v rámci měsíců dost rozdíl mezi počtem objednávek a počtem dodaných aut,” doplnil pak Elon Musk, šéf značky. Na to jde jednoduše odpovědět, že dobrým ukazatelem poptávky je právě počet objednávek - který ale značka nesdělila ani nyní.

A dost možná se je jen tak nedozvíme. Na druhou stranu, nedá se moc očekávat, že by se Tesla snažila zamaskovat pokles poptávky, protože s ničím takovým nejspíš problém nemá - i videa, kde různé Modely S P85D drtily téměř vše, co se jim postavilo, či kde děsily i tušící pasažéry zrychlením, byla dost dobrou reklamou.


Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 1 - tesla s dalsi fotky nove 01Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 2 - tesla s dalsi fotky nove 02Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 3 - tesla s dalsi fotky nove 03Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 4 - tesla s dalsi fotky nove 04Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 5 - tesla s dalsi fotky nove 05Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 6 - tesla s dalsi fotky nove 06Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 7 - tesla s dalsi fotky nove 07Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 8 - tesla s dalsi fotky nove 08Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 9 - tesla s dalsi fotky nove 09Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 10 - tesla s dalsi fotky nove 10Tesla doručila za první kvartál 2015 rekordní počet aut, prodat mohla jiný - 11 - tesla s dalsi fotky nove 11
Model S je stále jediným prodávaným vozem značky Tesla

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.