Reklama

Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře

Tesla se konvenčním marketingovým aktivitám prakticky zcela vyhýbá, o to více ale sází na doporučeni samotných zákazníků. Ta dnes podporuje a přináší to velmi dobré výsledky, 1. února s tím ale skončí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře

22.1.2019 | Mirek Mazal

Tesla se konvenčním marketingovým aktivitám prakticky zcela vyhýbá, o to více ale sází na doporučeni samotných zákazníků. Ta dnes podporuje a přináší to velmi dobré výsledky, 1. února s tím ale skončí.

Elon Musk od loňského září sice není absolutním vládcem Tesly, přesto je nadále hlavní postavou firmy, která tahá za všechny důležité nitky. V toto kontextu nepřekvapí, že je člověkem stojícím i za velmi specifickým přístupem Tesly k marketingu - firma neinvestuje téměř žádné prostředky do klasické reklamy, sází hlavně na přítomnost v médiích a na to, že si lidé o přednostech jejích aut řeknou sami.

Právě tuto cestu firma kdysi začala sama podporovat s pomocí tzv. Tesla Referral Programu, víceméně klasickým programem typu „doporuč a získej”. Každý stávající zákazník tak mohl získat unikátní kód, jenž sdělil jinému člověku, kterému Teslu doporučil. Když pak dotyčný při objednávce vozu kód uvedl, oba od firmy dostali něco, co by jinak nedostali. A čím více takových doporučení přibývalo, tím štědřeji byl doporučující odměňován.

Je to osvědčená metoda a u Tesly zafungovala velmi dobře. Věčně nadšení teslisté museli do nákupu „lámat” snad celé rodiny, neboť někteří dokázali získat pro firmu až desítky nových zákazníků. Program tedy fungoval - vlastně ještě funguje - velmi dobře, přesto za týden a něco skončí. Vlastně skončí právě proto.

Elon Musk se vytáhl tradičně na Twitteru se zprávou, že za Tesla Referral Programem se k 1. únoru 2019 zavře voda. Klienti tak za pár dní přijdou o šanci získat hodnotné odměny. „Tesla Referral Program pro zákazníky Tesly končí 1. února. Jestli chcete doporučit známému, aby si koupil Teslu a získal půlroční bezplatné nabíjení u Supercharger,ů proveďte tak před tímto datem,“ vzkázal Musk přes internet.

Program byl relativně štědrý a tedy i motivující, jenže pro Teslu se podle Muskových slov ukázal být příliš nákladným. Tesla se nyní snaží dostat trvaleji do černých čísel, propouští 7 % zaměstnanců a úspory evidentně hledá i jinde. Program „doporuč a získej” prý vedl ke značnému navyšování nákladů podniku hlavně v souvislosti s rozmachem nového Modelu 3 - dražší typy zjevně dávaly pro štědrost firmy větší prostor.

Dodejme, že zúčastnění mohli na základě programu získat pro svůj vůz například originální disky kol, domácí nabíjecí stanici s podpisem Elona Muska, pozvánky na premiéry nových produktů, poukázky na nákup v obchodě Tesla, vyvezení vlastní fotografie do vesmíru, 1 000 USD (23 tisíc Kč) nebo dokonce nový vůz. Nejlákavějším prvkem celého mechanismu byla možnost dostat připravovaný supersportovní elektromobil Tesla Roadster 2 se slevou 100 % za 50 doporučení. A už v roce 2017 se našli takoví, kteří tuto metu překonali...

Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 1 - Tesla Refferal Program konci foto 01Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 2 - Tesla Refferal Program konci foto 02Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 3 - Tesla Refferal Program konci foto 03Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 4 - Tesla Refferal Program konci foto 04Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 5 - Tesla Refferal Program konci foto 05Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 6 - Tesla Refferal Program konci foto 06Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře - 7 - Tesla Refferal Program konci foto 07
Elon Musk na internetu oznámil, že Tesla od 1. února ruší úspěšný systém „doporuč a získej” - funguje sice velmi dobře, pro firmu je ale příliš drahý

Zdroj: Carscoops, Elon Musk@Twitter

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama