Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je jediné auto, které v Šanghaji ohromilo i šéfy Porsche
21.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé od Porsche nemají ve zvyku ohromeně zírat na jiné vozy, obvykle dělají to nejlepší v rámci svých tříd. Zotye SR9 ale umí vzít dech i jim.
Občas se může zdát, že se celý automobilový svět točí kolem Stuttgartu. Právě v tomto městě sídlí automobilky Porsche i Mercedes-Benz a často jsou to ony, které přichází do tohoto oboru s něčím převratným či jednoduše nejlepším. Zvlášť Porsche sebevědomím jen hýří, a tak není zvykem vídat jeho manažery na autosalonech ohromeně zírat na cokoli, neboť obvykle dělají něco lepšího, nebo to nedělají vůbec. V Šanghaji je ale zkrátka všechno trochu jinak.
Byli jsme svědky toho, jak se lidé od Porsche v houfech chodili dívat na vůz, který si můžete do detailu prohlédnout níže. A výraz v jejich tvářích nelze nazvat jinak než úžasem. Obdivovali tedy své vlastní auto? Ani omylem, byli spíše zděšeni z toho, co je dnes v Číně možné. Však se podívejte se pořádně, toto není Porsche Macan, to je jeho čínský klon od Zotye. A od svého zrodu v loňském roce ušel pořádný kus cesty.
Tehdy jsme se - a Porsche jistě s námi - mohli ještě pousmát nad tím, jak marně se někdo pokouší Macan kopírovat. Z výsledku čišela nekvalita a neschopnost reálně napodobit to, co dělá pravé Porsche. Tím Zotye SR9 jistě není ani dnes, slovo „nekvalita” je ale to poslední, co vás při jeho zkoumání napadne. Vypadá dobře, vypadá propracovaně, nezapáchá, je to legitimně vyhlížející, konkurenceschopné auto. A zřejmě to jsou okolnosti, které lidem od Porsche dělají vrásky na hlavě. Že Zotye SR9 existuje, museli vědět. Že vypadá takhle dobře, nemohli ani tušit.
Můžete si stokrát říci, že takový vůz není pro automobilku problémem, však kdo chce Porsche, koupí si Porsche, nejde se ani podívat na Vietnamskou tržnici. Jenže není to tak jednoduché, ze Zotye se dá Porsche udělat a rozdíl v ceně je tak ohromný, že při čínské nátuře nebudou mít někteří lidé problém si pořídit raději levnější „alternativu”.
Zájmy Porsche to tedy poškozuje zcela nepochybně, neřekne ale ani popel. A když se na to zástupců automobilky zeptáte, jen pokrčí rameny. Stěžovat si by totiž nejspíše nebylo k ničemu a automobilku by to stavělo do špatného světla před tamními úřady, které vládnou všemu. A to si dnes netroufne riskovat téměř nikdo. Podobně jako v případě evropské závislosti prestižních automobilek na naftě je tu pro většinu výrobců ještě jiná krutá diagnóza: závislost na Číně. Pro Škodu je dnes největším odbytištěm Čína. Pro celý VW je dnes největším odbytištěm Čína. Pro Mercedes je dnes největším odbytištěm Čína. A pro Porsche je dnes největším odbytištěm... Uhádli jste správně, Čína - loni tam tam prodalo přes 65 tisíc aut, skoro třetinu své produkce.
Přijít o byť jen část nejdůležitějšího trhu nechce nikdo, a tak i lidé od Porsche jen zírají. A mlčí. Nad čím, se podívejte sami - není to dokonalý Macan, zkopírování některých detailu je ale přesto ohromující, stejně jako stále lepšící se kvalita jejich provedení...
Zotye SR9 2017 na autosalonu v Šanghaji 2017
Kvalita provedení tohoto klonu je skutečně pozoruhodná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva