Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše

7.1.2017 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Tohle byla kdysi obyčejná jednička. Teď má pod kapotou osmiválec, který na zadní kola posílá 460 koní. Zajímavější sleeper na prodej se hned tak nevidí.

Patříte-li k těm, kteří si radši z dostupných součástek postaví auto, které nikdo jiný nemá, než aby si koupili něco tuctového, jistě vás neminul článek o BMW 130d E87. To mělo pod kapotou skutečně dieselový šestiválec, nikoliv čtyři válce a upravenou řídící elektroniku a doluje z nich úctyhodných 313 naftových koní.

Na BMW 1 to byl jistě pozoruhodný stroj, jeho image ale mohl v leckterých očích kazit fakt, že šlo o kupé. Nic proti němu, stejnou karoserii ale měla i 1 M Coupe či dobová 135i, což spolu s faktem, že se kupé jako takové prodávalo spíše se silnějšími motory a oslovovalo docela jinou klientelu, podrývá image jedničky coby nákupní tašky. Tedy vozu, který bude většina okolí automaticky podceňovat.

Možná vám tento faktor mnoho neříká, ale pokud toužíte po sleeperu, chce to hatchback. Pravda, i tense prodával ve velmi schopné verzi 130i, jenže v záplavě 116i se na těch pár šestiválců snadno zapomene. Pokud byste chtěli takovou jedničku, opravdu silnou a raději benzinovou než naftovou, snadno vás auto, které tu máme dnes.

Označit ho číslem jde těžko, ovšem pokud bychom se chtěli držet objemu, bylo by to něco jako M140i. Tak si ale dnes říká tovární auto s „pouhými” 340 koňmi - tohle je jinde a optikou značení dnešních BMW by si zasloužilo spíše jméno jako 160i, nebo něco na ten způsob. Tahle pětidveřová a obecně nenápadná příslušnice řady 1 má totiž pod kapotou čtyřlitrový osmiválec S65 z BMW M3 E92.

Samozřejmě, není to nový nápad a už jsme viděli i jedničku s desetiválcem z M5 E60. Jenže takové vozy si lidé většinou staví pro sebe, takže byste si podobný stroj museli postavit. Tento ale stavět nemusíte, je hotový a je na prodej.

Podle nabízejícího je to po technické stránce skoro kompletní M3. Pochází z ní brzdový systém, zadní náprava, přístrojový štít a podvozek, který byl snížen kratšími pružinami od H&R o 50 mm vpředu a 20 mm vzadu. Pro nás bohužel také dvouspojková převodovka M-DCT, někdo to ale třeba bude brát jako výhodu.

Osmiválcový motor z M3 byl dále upraven, takže dává ještě více, než tovární M3 GTS a CRT - 460 koní. To je v tak malém autě nálož, kterou bude třeba pravou nohou velmi pečlivě krotit. Tedy, pokud si tohle auto pořídíte a zaplatíte ne úplně nízkou cenu, prodávající požaduje 39 900 Eur, tedy asi 1,08 milionu korun. Za takové peníze se dá snadno sehnat sériová M3 E92 s manuální převodovkou, jenže... tu může mít kde kdo, jedniček s osmiválcem bude na celém světě pár.

Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 1 - bmw 1 V8 prodej 01Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 2 - bmw 1 V8 prodej 02Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 3 - bmw 1 V8 prodej 03Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 4 - bmw 1 V8 prodej 04Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 5 - bmw 1 V8 prodej 05Toto BMW 1 má motor 4,0 V8 z M3 E92 a 460 koní. A může být vaše - 6 - bmw 1 V8 prodej 06
Velký motor v mrňavém autě bude vždycky mít něco do sebe. A kombinace 460koňové V8 a jedničkového hatchbacku je extrémní

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše