Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu

I nadále největší automobilka světa chce ozdravit značku, v níž už teď drží většinu akcií. Prodeje Daihatsu totiž klesají, stejně jako hodnota firmy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu

28.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I nadále největší automobilka světa chce ozdravit značku, v níž už teď drží většinu akcií. Prodeje Daihatsu totiž klesají, stejně jako hodnota firmy.

Japonská automobilka jen před pár hodinami oznámila, že se jí loni podařilo prodat 10,15 milionu nových aut. Již čtvrtým rokem v řadě je tak světovou jedničkou, přičemž daný úspěch neovlivnil ani pád registrací o 0,8 procenta ve srovnání s rokem 2014. Na tomto poklesu se ve velké míře podílelo Daihatsu (tedy značka, jíž Toyota vlastní z 52,1 %), neboť registrace tohoto výrobce loni spadly o výrazných 13,3 procenta.

Při pohledu na daný obchodní výsledek se asi nemůžeme divit nejnovějšímu prohlášení Toyoty, podle kterého tento automobilový gigant zvažuje koupi i zbývajících akcií (ty mají v současné době hodnotu zhruba 3,2 miliardy dolarů/79,6 miliardy korun). Plná kontrola nad značkou Daihatsu by totiž napomohla ozdravení tohoto výrobce. Kupodivu to ale není jediné převzetí, o němž se v souvislosti s japonskou automobilkou mluví.

Tisk ze Země vycházejícího slunce totiž momentálně naznačuje, že Toyota by ráda odkoupila také Suzuki. A to zejména kvůli indickému trhu, kde je postavení tohoto výrobce vskutku dominantní - jeho znak má na kapotě polovina prodaných vozů. Jelikož přitom jde o oblast, kterou dle analytiků čeká v příštích letech mnohem větší růst než sousední Čínu (ovšem, to se tvrdí už léta...), dají se snahy Toyoty více než pochopit.

Japonská automobilka veškeré tyto zvěsti momentálně popřela, Suzuki se pak k celé záležitosti zatím nevyjádřilo. Nicméně spekulace rozhodně neovlivnily pozici tohoto výrobce na finančních trzích, neboť jeho akcie v poslední době stouply o nemalých 11 procent. V případě Daihatsu investoři naopak reagují na špatné výsledky loňského roku a poslali hodnotu firmy dolů o podstatných 16 procent.

Jsme tedy zvědaví, jak se celá záležitost vyvrbí a která značka nakonec v sítích Toyoty skončí. Nejspíše ovšem půjde opravdu jen o Daihatsu, které by se po převzetí mohlo stát stejnou nízkonákladovou značkou jako třeba Datsun u Nissanu. I díky tomuto kroku se navíc koupě Suzuki nejeví příliš reálnou, neboť Toyota by rázem měla ve svém portfoliu dva výrobce cílící na podobnou klientelu.

My pak jen dodáme, že největší automobilka světa odkoupila většinový podíl v Daihatsu v roce 1998. Spolupráce obou značek je ovšem mnohem delší a táhne se až k roku 1967.


Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 1 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 01Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 2 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 02Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 3 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 03Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 4 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 04Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 5 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 05Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 6 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 06Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 7 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 07Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 8 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 08Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 9 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 09Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 10 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 10Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 11 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 11Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 12 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 12Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 13 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 13Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 14 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 14Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 15 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 15Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 16 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 16Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 17 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 17Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 18 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 18Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 19 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 19Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 20 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 20Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 21 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 21Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 22 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 22Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 23 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 23Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 24 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 24Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 25 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 25Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 26 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 26Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 27 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 27Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 28 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 28Toyota chce koupit celé Daihatsu a vrátit mu zpět zacházející slávu - 29 - Daihatsu Copen 2015 oficialni sada 29
Toyota zvažuje převzetí plné kontroly nad značkou Daihatsu, díky čemuž by mělo dojít k ozdravení totoho výrobce. Sympatického modelu Copen bychom se tak stejně jako první generace mohli dočkat rovněž v Evropě

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.