U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost

U koncernu Volkswagen to bylo dosud tak, že všem podstatnému veleli vždy Němci. Teď už to tak nutně být nemusí, firma vysvětlila i poslední změny jejího fungování v Indii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost

25.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U koncernu Volkswagen to bylo dosud tak, že všem podstatnému veleli vždy Němci. Teď už to tak nutně být nemusí, firma vysvětlila i poslední změny jejího fungování v Indii.

Minulý týden zaznělo, že Škoda v podstatě přebírá indické operace celého koncernu VW Group. Na bedrech mladoboleslavské automobilky leží vývoj rodiny levných aut, jež budou kromě jejího loga užívat i znak Volkswagenu. Mimo to by česká značka měla od VW převzít továrnu v Chakanu. Zejména tento vývoj byl překvapivý, neboť dosud to byla vždy Škoda, která v konfrontaci s VW tahala za kratší konec provazu. V tomto případě se ale role obrátily a jak se nyní ukazuje, důvodem je hlubší změna fungování celého koncernu.

U VW proběhla výrazná reorganizace, v jejímž důsledku některé značky převzaly nadvládu nad určitými regiony. Tímto krokem má dojít k zefektivnění veškerých operací, neboť jednotliví výrobci budou moci daleko lépe reagovat na požadavky a přání zákazníků. Zároveň bude urychlen, zefektivněn a lépe organizován vývoj novinek ušitých na míru danému trhu. Ty ale nemusí nést jen logo automobilky, která je vyrobila.

„Zodpovědnost bude nyní ležet na více hlavách. Znamená to, že v budoucnu bude možné přijímat jednotlivá rozhodnutí decentralizovaným způsobem. Vedení koncernu se pak bude moci soustředit na strategické záležitosti, jež mají vliv na všechny zúčastněné. Tímto způsobem učiníme Volkswagen rychlejším, štíhlejším a také mnohem efektivnějším,“ uvedl k reorganizaci šéf skupiny VW Herbert Diess.

A jak tedy bude vláda nad světem rozdělena? Jak jsme již zmínili, Škodě připadla Indie a také Rusko. Volkswagen bude mít vůdčí roli v Severní a Jižní Americe, stejně jako v jižní části Afriky. Sever tohoto kontinentu pro změnu připadne Seatu. Audi pak bude dohlížet na asijsko-pacifické operace, ovšem s výjimkou Číny, jež zůstane podřízena vedení koncernu, i kvůli důrazu na elektrifikaci.

Tyto zprávy potvrzují, že soukolí se již dala do pohybu, a to zejména v oné Indii, kde jsou již v plném proudu přípravy na lokální vývoj i výrobu technicky nenáročných masových modelů, které se dostanou do prodeje za nevídané ceny, alespoň na poměry koncernu VW. Jaký vliv bude mít tato změna na Evropu, Volkswagen nezmiňuje, možné je tedy v tuto chvíli skoro cokoli.


U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost - 1 - VW Chakan India factory 01U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost - 2 - VW Chakan India factory 02U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost - 3 - VW Chakan India factory 03
V indické továrně Chakanu budou nově, stejně jako dříve, vyráběny vozy Škody i Volkswagenu. Česká značka však aktuálně bude hrát prim, druhé housle připadnou na tu německou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše