Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Víc pruhů, víc Adidas: na nové M3 najdete 67 emblémů BMW M
30.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka se snažila, aby nikdo nemohl říct, že tohle je jen trojka vybavená M-paketem. Nová M3 dostala víc log M, než je zdrávo.
Jistě si vzpomenete na dvě předposlední generace BMW M3 (E46 a E92). Ostatně první zmiňovanou jsme vám nedávno připomněli ve špičkovém provedení CSL, před několika lety tu byl také test běžněšího provedení a tu poslední pak máte spolu s jejím osmiválcovým motorem rovněž ještě v živé paměti. Třebaže už tato provedení byla podstatně nápadnější než jejich předchůdci, neznalí nemohli snad vyjma koncovek výfuků a nateklejších blatníků bezpečně určit, že se jedná o nejsilnější trojku.
Stačilo sundat emblémy a byla to docela normálně vypadající řada 3, kterou však dokázali fandové kdykoliv bezpečně identifikovat. Snad se u BMW zalekli ztráty dřívější aureoly linoucí se ze všech těchto aut na sto honů daleko, snad jim byli trochu smutno ze ztráty všech těch znělých atmosférických jednotek a čistoty, kterou již poslední generace M3/M4 prostě nevládne. U té už déle není nemožné mluvit jako o nenápadném voze, naopak - je showcarem k pohledání. Navenek příliš uměle hlasitá, jedovatě barevná a logy divize M doslova posetá.
V prvním seznámení s těmito vozy jsme se log znamení divize M raději ani nesnažili spočítat, neboť vůz jich měl na sobě tolik, že na to čas vyhrazený k testování prostě nestačil. Naštěstí to za nás udělali američtí kolegové, kteří se jednu poslední M3 (F80) rozhodli postavit na zvedák a spočítat všechny viditelné emblémy, na které může oko zvídavého pozorovatele při důkladnějším průzkumu narazit. Výsledek je doslova šokující. Posuďte sami, vůz jich má pomalu více než modely Audi jednotlivých kruhů...
Jen na ochranných plastech pod motorem by člověk narazil na tři loga, další dvě by našel na ochranných rámech výfukového potrubí a dva spatřil dokonce na zvukové izolaci. To však není zdaleka vše. Komponenty předního zavěšení jich totiž skrývají osm, jednotlivé díly toho zadního pak neskutečných dvacet. Kromě toho nese logo M ještě každé kolo, karbonové brzdové kotouče a nakonec i brzdiče.
S přehledem nejméně je jich na karoserii, kde bychom našli pouze čtyři, avšak po otevření motorového prostoru jsou k vidění nejen na krytu oturbeného šestiválce, ale také na chladiči i „odkapávací“ liště pod A-sloupkem. Jenomže ani tam nekončíme, protože další salva se na nás vysype, jakmile vezmeme za kliku dveří. Prahy, řadicí páka, volant, opěrka na levou nohu, přístrojový štít, sedadla, všude byste našli další a další emblémy //M. Aby se snad majitel cítil jako na matějské pouti, může si také objednat podsvícenou verzi na opěráky sedadel, která ve zkoumaném kusu nechyběla.
Celkový výsledek? 67 emblémů, které se dají zahlédnout bez rozebírání či obnažování jakýchkoliv dalších komponent. Skoro nás to dovádí k myšlence, že se BMW za každou cenu snažilo, aby bylo vidět, že je to něco extra, nikoliv tuctovka. Nebo, že by snad chtělo tímto způsobem zamezit, aby se jeho zaměstnanci v továrně nespletli a nedali na M3 díly standardní trojky? Kdo ví, tohle je ale docela slušný cirkus...
BMW M3 F80 nese dokonce 67 viditelných emblémů. Snaha udělat z každého dílu speciální kus se nám zdá být dost přemrštěná
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus