Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě

Německý koncern se po Dieselgate snaží vylepšit svou image stůj co stůj. Lodě převážející auta tak nebude hnát nafta, emise to sníží dost razantně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě

12.10.2016 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Německý koncern se po Dieselgate snaží vylepšit svou image stůj co stůj. Lodě převážející auta tak nebude hnát nafta, emise to sníží dost razantně.

Koncern VW Group se nyní všemi myslitelnými prostředky snaží znovu získat důvěru odborné i laické veřejnosti, jíž do jisté míry zredukovala kauza Dieselgate. Patrné je to zejména na expanzi elektrických vozů, kterých by během příštích několika málo let mělo dorazit hned třicet. Automobilka si přitom od této flotily slibuje nejen pozitivní reakce regulátorů, ale taktéž snížení své „emisní stopy”. A jelikož hodlá jít do důsledku, zaúřaduje také ve zcela nečekané oblasti.

Od roku 2019 totiž Volkswagen bude k převozu aut mezi jednotlivými kontinenty používat dvou speciálních lodí společnosti Siem Car Carriers. Ty používají námořní agregáty Man, jenž kromě motorové nafty zvládají spalovat také zkapalněný zemní plyn neboli LNG. Právě při využití tohoto paliva jsou přitom emise CO2 zredukovány o 25 procent, NOx pak pokleslo o 30 % a oxidy síry dokonce o 100 %.

Každá z lodí měří 200 metrů na délku, 36 metrů na šířku a disponuje dvanácti palubami. Pobrat přitom dokáže až 4 500 vozidel a 3 000 metrů kubických paliva, díky čemuž má dosah odpovídat běžným transatlantickým plavidlům. Nic konkrétního sice uvedeno nebylo, nicméně taková trasa mezi Evropou a Amerikou problémem nebude. Obě lodi ji přitom budou moci absolvovat maximální rychlostí 19 uzlů (35 km/h).

Samotná plavba mezi oběma kontinenty zabírá zhruba deset dní, což znamená, že VW Group by potřeboval zhruba 134 cest tam a zpátky, aby při plném vytížení obou lodí přepravil do Ameriky 606 084 aut, které v zámoří prodal loni. Naštěstí má v USA i své továrny, takže léta převozem aut trávit nebude.

My pak jen ve finále dodáme, že motory Man disponují výkonem 12 600 kW (17 136 koní). Lodě se pak budou povětšinou pohybovat rychlostí 16,5 uzlu (30 km/h), při které je dopad na životní prostředí nejnižší. Snaha o nápravu reputace tu tedy je, přičemž Volkswagen hodlá do budoucna zajít ještě dále a pokud nová plavidla budou úspěšná, pak verzemi na LNG nahradí celou svou flotilu. Jak moc vám tento krok připadá smysluplný, budete nejlépe vědět sami...

Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě - 1 - Siem Car Carriers 01
Nové lodě Siem Car Carriers, jenž mohou spalovat i zkapalněný zemní plyn...

Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě - 2 - Siem Car Carriers 02Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě - 3 - Siem Car Carriers 03Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě - 4 - Siem Car Carriers 04
...se od konvenčních verzí na první pohled příliš neliší

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše