VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví

22.8.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Německá automobilka již může počítat s předběžným opatřením, jenž nařizuje obnovení dodávek. Problémy ale zkouší řešit i mimosoudně.

Tip: Přečtěte si o dalším vývoji této kauzy, ani předběžné opatření soudu problémy Volkswagenu nevyřešilo.

Během uplynulých dnů jsme mohli informovat hned o dvou odstávkách výroby, jenž se týkaly Volkswagenu. V prvním případě byl od potahů sedadel odříznut model Passat, ve druhém pak německá automobilka přišla o dodávky kovových částí potřebných k výrobě převodovek pro Golf. Značka přitom uvedla, že pokaždé ji čeká týdenní částečné pozastavení montážních linek, které ji ve výsledku může vyjít na více než miliardu korun.

V těchto případech měl VW problémy se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss, spadajících do konsorcia Prevent Group. Tato společnost tvrdí, že s koncernem VW měla dohodu týkající se dodávek pro příští rok. Zejména Car Trim měl dostat zakázku za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), tu ovšem měl Volkswagen bez jakéhokoliv vysvětlení či kompenzace odřeknout.

Prevent Group dodává, že v souvislosti s těmito nasmlouvanými dodávkami už musel upravit tovární haly, čímž společnosti vznikly nemalé náklady. Právě ty ovšem Volkswagen odmítl vynahradit, načež subdodavatelské společnosti pozastavily dodávky potřebných komponentů. Automobilka se ovšem obrátila na soud, který v předběžném řízení již nařídil, aby dosud uzavřené smlouvy došly naplnění. Prevent Group tak díly VW v tuto chvíli dodávat musí, i když sám nechce.

Mimo to začal Volkswagen minulý pátek s firmami spadajícími pod Prevent Group jednat také mimo soudní síně, přičemž ke společnému rozhodnutí by obě strany měly dospět ještě dnes. Jak vše ale dopadne, to je prozatím sporné. Pokud ovšem definitivní verdikt nepadne, pak skutečně bude muset rozhodovat soud ve standardním řízení, které je naplánováno na 31. srpen.

Ať ovšem dodávky budou či nebudou obnoveny, Golf skutečně čeká odstávka výroby, a ne jedna. Montážní linky se totiž zastaví v období od 4. do 7. října a od 19. do 22. prosince. Důvodem je nadměrná výroba tohoto modelu v prvním pololetí letošního roku, přičemž dělníci ve Wolfsburgu jej montovali i během obvyklé letní přestávky v červenci.

Volkswagen tak vyrobil více vozů, než by v daný moment bylo potřeba, což vyústilo v nadměrný počet skladových vozů. Podle mluvčího automobilky tak automobilka jen optimalizuje svou produkci, přičemž v žádném případě nebude pro letošek vyrobeno o 15 tisíc vozů méně, než bylo původně plánováno, jak mnohá média začala spekulovat. Dodrženy naopak mají být všechny předem stanovené kvóty a Golf si má nadále bezpečně podržet skoro neochvějnou pozic nejprodávanějšího auta Evropy.

VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 1 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 15VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 2 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 16VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 3 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 24VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 4 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 12VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 5 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 26VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 6 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 29VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 7 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 30VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 8 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 31VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 9 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 33VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 10 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 45VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 11 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 44VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 12 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 46VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 13 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 40VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 14 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 42VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 15 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 43VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 16 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 69VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 17 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 70VW odrazil útok dodavatelů, díly mu dodat musí. Výrobu Golfu přesto na čas odstaví - 18 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 71
Volkswagen Golf čeká i přes vyřešení sporů se subdodavateli omezení výroby

Zdroj: Auto News poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama