Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Novinář si levně koupil ojetý luxusní sporťák, popsal život plný trablů s ním
16.5.2019 | Mirek Mazal
Koupit si tohle auto jako ojetinu zní jako zajímavý nápad - jeho ceny klesly velmi nízko a přitom pořád působí velmi stylově. Jaký je ale skutečný život s ním?
Brit Alex Goy se měl od rád točil kolem aut a dnes se živí jako novinář na volné noze. Jeho články se objevují pod hlavičkou různých redakcí jako Motor1, Carfection, CNET anebo Drive Tribe a teď se o něm můžeme zmínit i u nás.
Alex upřednostňuje čaj o páté, a tak je jeho oblíbenou značkou vcelku pochopitelně Aston Martin. Letos si splnil jeden ze svých snů a vyzvedl si svůj první Aston, konkrétně model V8 Vantage. Práce novináře není zlatý důl, proto volba padla na ojetý kus toho nejdostupnějšího moderního modelu. Ve Velké Británii je to relativně levné zboží, pojízdný V8 Vantage tam koupíte v přepočtu už za 700 tisíc Kč a nakonec ani u nás nejsou ceny o mnoho vyšší. Co ale za takové peníze dostanete?
Právě do do života relativně obyčejného smrtelníka vlastnícího kdysi drahý luxusní sporťák nás Alex nechává nahlédnout. A jak asi tušíte, není to jen med plný krásných projížděk po opuštěných okreskách, Astony té doby umí zkomplikovat život.
Hned při jedné z prvních cest do Londýna se Alexovi nečekaně rozsvítila palubní deska a displej místo aktuální rychlosti zobrazil varovnou hlášku upozorňující na nutnost návštěvy servisu kvůli emisnímu systému. Výstraha Alexe vyděsila, sám se bál, aby Aston po chvíli snad nevybouchl. Cesta po dálnici M11 utíkala pomalu, ale nejistý novinář dorazil do cíle, kde se konečně obrátil na internet pro rady zkušenějších.
Naštěstí podobný strašák přepadl i jiné majitele Vantage, jejich historky jsou náplní veřejných diskusí. Auto po dlouhém stání někdy trpí na zanesené senzory emisí, pomocným řešením je normálně jezdit, dokud se čidla sama nedostanou do standardního módu. Alex poslechl, později se varovný signál přestal objevovat a hláška zhasla. Kolega se tak mohl dál plně soustředit na sledování špatně čitelného rychloměru.
Problémy s čidly emisí se ale opakují a výhledově zřejmě nebude jiné cesty, než je vyměnit za nová. První nemilé zkušenosti vystřídaly kilometry s úsměvem na tváři, ale netrvaly dlouho. Aston Martin se neprojevuje zrovna jako dokonalé GT, už dálniční tempo doprovází relativně vysoký hluk. Na vině budou zřejmě vymačkaná těsnění bezrámových oken, i ta bude nutné vyměnit - zatím lze svist potlačit kvalitní reprosoustavou, pokud je z čeho hrát.
Dálniční rachot dále nedovoluje vyřizovat telefonní hovory přes Bluetooth handsfree, takové telefonování je možné jen v nízkých rychlostech, kdy je volajícího spolehlivě slyšet. A to se ještě musí povést telefon připojit. Palubní elektronika vozu obecně není zrovna dokonalá a spojit jakýkoli telefon s infotainmentem Astonu Martin V8 Vantage je oříšek.
Nedokáže načíst operační systém iPhonu, ačkoliv se smartphone dnes běžně používá jako zdroj zábavy a navigace. Platí to i pro pro navigaci přehrávání hudby či navigaci - britské GT upřednostňuje konzervativní způsob předpotopního měniče na CD a k tomu vestavěné navigování továrním zařízením. Kompatibilita mobilu s Astonem Alexe dost rozladila, vyzkoušel všechny možné zástrčky a konektory, aby propojil dva světy techniky. Bohužel se to ukázalo jako neřešitelný problém, zbyla mu jen možnost přikoupit nové disky CD nebo poslouchat ševelení V8.
Podobných drobných nepříjemností má a zřejmě ještě bude mít s autem spoustu - malosériová britská auta nikdy neplatila za spolehlivá a trvanlivá a V8 Vantage to potvrzuje. Nakonec i to je jistě důvod, proč si ve srovnání s konkurenčními vozy stejného staří tak špatně drží cenu. Zkušení to jistě čekají, pro ty méně budiž Alexovy zatím krátké zkušenosti varováním, že koupit levně podobné auto nemusí být zase takové terno, jak se zdá.
Nechápejte ale předchozí řádky špatně. Život s ojetým Astonem bude nutně plný trablů, Alex je ale přesvědčen, že šlo o dobrou investici. Chválí krásný design, miluje zvuk vidlicového osmiválce a ujeté asi dva tisíce kilometrů přinesly krom zklamání i spoustu radosti. A víte jak to je - někdy více propadnete věcem, které občas milujete a občas nenávidíte, než těm, které vás naplňují jen blahem...
Ojetý Aston za relativně malé peníze má k dokonalosti daleko, podle zkušeností jednoho z čerstvých majitelů. To ale neznamená, že nestojí za to jej koupit
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva