Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit

Rodina a rychlá auta moc dohromady nejdou - rychlá auta nebývají příliš praktická a peněz na nich zbude míň. Přesto existují cesty, jak vše skloubit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit

10.6.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Rodina a rychlá auta moc dohromady nejdou - rychlá auta nebývají příliš praktická a peněz na nich zbude míň. Přesto existují cesty, jak vše skloubit.

Má-li člověk více dětí, velké auto se hodí. Existují přímo kategorie aut pro rodiny ideální a jednou z nich je MPV. Pokud je však v rodině aspoň jeden automobilový nadšenec a mít více aut z jakéhokoliv důvodu nepřichází v úvahu, MPV je dost špatná volba. Lze však udělat kompromis a pořídit si kombík. Pět sedadel tu je také, dětské sedačky na zadní lavici dáte minimálně dvě a úplně vzadu je ještě spousta místa pro (ne)zbytné věci.

Za málo peněz přichází v úvahu malé kombíky jako Fabia Combi. Jenže to není zrovna ideální volba, má-li člověk pro auta aspoň nějakou vášeň. Automobilky se sice předhánějí, která nabídne lepší auto pro mladé rodiny, jenže to jsou auta nová a za své ceny bývají slabá a z podstaty nevhodná, potřebuje-li člověk opravdu hodně místa uvnitř.

Pokud hledáte kombík, který není malý, je aspoň trochu rychlý a neobyčejný a rozpočet přitom nemáte nafukovací, trh s ojetými auty nabídne spoustu různých alternativ. A ani zde se není většinou nutno omezovat čtyřmi válci, dvěma stovkami koní nebo předním pohonem. Kombíky nemusí být nudné, pomalé ani obyčejné, jak v minulosti ukázala spousta výrobců.

Dali jsme si tedy limit 200 tisíc korun a podívali se, co za velká pětidveřová auta za takovou částku člověk pořídí, aby na nich bylo něco výjimečného nebo aby měla pod kapotou alespoň dvousethlavé stádo. Nelimitovala nás převodovka, způsob plnění motoru ani poháněné nápravy, takže si snad z této desítky vybere každý. A pokud ne, v komentářích se nápadům meze nekladou...

1. Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon

Začínáme zostra, a to docela hodně. Alfa Romeo 156 je auto dodnes vyzdvihované za své jízdní vlastnosti a verze GTA měla pod kapotou božský 3,2litrový šestiválec Busso, který má tak návykový zvuk, že se mu budou klanět ještě další generace. Ta vaše na zadním sedadle v nic jiného než petrolheada vyrůst nemůže, pokud bude jezdit v Alfě GTA.

Pod kapotou 156 GTA je 250 koní a 300 Nm, které proudí na přední kola přes manuální převodovku o šesti kvaltech. Má-li to být jediné auto, je nutné myslet i na spotřebu paliva, která u Bussa nikdy nebyla kdovíjak nízká, dá se počítat se zhruba 13 litry na sto při klidné jízdě. Kombíků vzniklo údajně jen asi sedmnáct stovek, takže to je docela vzácné zboží, ale najít se dají a většinou nestojí nesmyslné peníze.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 1 - levryrod alfa 156 gta sw 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 2 - levryrod alfa 156 gta sw 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 3 - levryrod alfa 156 gta sw 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 4 - levryrod alfa 156 gta sw 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 5 - levryrod alfa 156 gta sw 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 6 - levryrod alfa 156 gta sw 06

2. Audi S4 Avant B6/B7

Jeden z několika německých účastníků je ostřejší verze Audi A4, konkrétně S4 Avant B6 vyráběná od roku 2003. Není to ještě tak dávno, abyste jezdili ve starém křápu a také mívají auta z těchto let před sebou ještě hodně spokojených kilometrů. Při správné údržbě, samozřejmě. Audi S4 nabídne sedadla Recaro nebo vyhlášený pohon všech kol quattro, zde bez diskuze stálý.

Na ten míří v této generaci 344 koní z 4,2litrového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním - to je něco, co na dnešním trhu v této třídě už neexistuje. V8 spolupracuje buď se šestistupňovým manuálem, nebo s automatickým šestikvaltem od ZF. Na rozdíl od Alfy výše je S4 Avant mnohem běžnější auto, takže je nabídek spousta.

Zmiňme u tohoto stroje ještě model 3,2 FSI následující generace, označené B7. S takovým autem se dostanete v rámci 200 tisíc korun o pár let dále k modernějšímu designu a máte opět atmosférický motor, který nabídne 256 koní a maximálku 250 km/h. Také se dělal se čtyřkolkou a manuálem, je to pomalu sleeper. A občas se okolo 200 tisíc Kč dá sehnat i trochu více jetá S4 B7 se stejnou technikou jako B6, ale opět trochu modernějším vzhledem.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 7 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 8 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 9 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 10 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 11 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 12 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Audi S4 06

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 13 - levryrod audi a4 32 avant 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 14 - levryrod audi a4 32 avant 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 15 - levryrod audi a4 32 avant 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 16 - levryrod audi a4 32 avant 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 17 - levryrod audi a4 32 avant 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 18 - levryrod audi a4 32 avant 06

3. BMW 330i Touring E46

Generace E46 toho může ještě dnes mnoho nabídnout, zejména v posledních letech své výroby, kdy dostala modernější příď, takže i v současné době vypadá šik. V kabině není zrovna mnoho místa, ale jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, a to i když sáhnete po kombíku. V nabídce jich je spousta, bylo to velmi oblíbené auto. Jen si dejte pozor na sedadla, montovaly se sem dva druhy a slušné boční vedení měl jen jeden z nich. Na fotkách to je dobře vidět.

Verze 330i má pod kapotou atmosférický šestiválec o 231 koních a můžete si vybrat zadokolku, čtyřkolku, manuál, automat, kůži, po čem vaše srdce touží. V nabídce byla i navigace a dost aut má i nějakou výbavu z programu BMW Individual. K podobné ceně se dnes propracovávají i novější 330i E91, též ještě zajímavé vozy z „bezturbové éry” BMW, byť na opravdu pěkné kusy šestiválcové E91 to chce více peněz.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 19 - levryrod bmw 330 touring 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 20 - levryrod bmw 330 touring 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 21 - levryrod bmw 330 touring 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 22 - levryrod bmw 330 touring 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 23 - levryrod bmw 330 touring 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 24 - levryrod bmw 330 touring 06

4. Ford Mondeo ST220 Turnier

Mondeo z let 2000 - 2007 je dodnes příkladem relativně obyčejného auta s velmi dobrými motory i podvozkem. V podstatě i když si do tohoto stroje vyberete osmnáctistovku SCi, která je na papíře na těžké Mondeo slabá, budete možná překvapeni její živostí. Jenže naším cílem je skutečně rychlé auto, proto je potřeba zvolit verzi ST220, vrchol nabídky této generace Mondea a vlastně poslední Mondeo ST, které vzniklo.

Třílitrový šestiválec nabízí něco přes 220 koní a pohání přední kola přes manuální šestikvalt. Počítejte tu se „vším v elektrice”, 18" koly s vážně velmi nízkým profilem pneumatik, xenony nebo s koženými sedadly Recaro, která se dělala i v červené barvě. A některá Mondea z těchto let měla přední sedačky nejen vyhřívané, ale i chlazené.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 25 - levryrod ford mondeo st220 combi 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 26 - levryrod ford mondeo st220 combi 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 27 - levryrod ford mondeo st220 combi 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 28 - levryrod ford mondeo st220 combi 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 29 - levryrod ford mondeo st220 combi 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 30 - levryrod ford mondeo st220 combi 06

5. Jaguar X-Type Estate 3,0 V6

Jaguar X-Type byl sice základním modelem, ale byl to pořád Jaguar, takže tu je spousta pohodlí, kůže, plno výbavy, co vás napadne. Pod slupkou už to však tak slavné nebylo, značku Jaguar tehdy vlastnil Ford a X-Type si z těchto plebejských aut dost vypůjčil. To ale vadilo, když ho člověk kupoval jako nový, protože byl pochopitelně dražší, je to přece Jaguar.

Co může vadit nyní, je, že X-Type nebyl nikdy etalonem spolehlivosti. Je tedy potřeba vybírat skutečně pečlivě, pokud tuhle kočku chcete mít v garáži. Třílitr AJ-V6 má přímé vstřikování, čtyři ventily na válec a nabízí 231 koní a 279 Nm. Může spolupracovat s manuálním či automatickým pětikvaltem a je tu i pohon všech kol.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 31 - levryrod jaguar x-type 30 estate 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 32 - levryrod jaguar x-type 30 estate 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 33 - levryrod jaguar x-type 30 estate 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 34 - levryrod jaguar x-type 30 estate 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 35 - levryrod jaguar x-type 30 estate 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 36 - levryrod jaguar x-type 30 estate 06

6. Mercedes C 32 AMG Kombi

S osmiválci pod kapotou kompaktních sedanů začal u německého trojlístku Mercedes, a to v roce 1997 modelem C 43 AMG. My se ale posuneme o generaci dále, která přešla na kompresorový šestiválec před tím, než se další znovu vrátila k V8. Můžete tedy sáhnou i po C 43 generace W202, Mercedesy té doby platí za auta velmi trvanlivá a V8 o objemu 4,3 litru s 310 koňmi a 410 Nm určitě ostudu neudělá. Vizuálně je to ale už dost staré auto.

Vzhledově zajímavější je kombík C 32 AMG generace W203 vyráběný mezi léty 2001 a 2003. Jeho motor V6 dává díky kompresoru až 354 koní, které na zadní kola míří přes pětistupňový automat - manuál tu nehledejte, jsme ve vrcholném Mercedesu. A kdybyste měli blíže k dieselheadovi než petrolheadovi, je v této generaci k sehnání i verze C30 CDI AMG - jediné dieselové AMG, které kdy vzniklo a zřejmě kdy vznikne.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 37 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 38 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 39 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 40 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 41 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 42 - 10 rychlych kombiku do 200 tisic Kc dalsi Mercedes C 32 AMG 06

7. Opel Vectra Caravan V6 turbo/OPC

Vectra nemusí mít příliš dobrou reputaci pro svou ne zrovna příkladnou bytelnost, ale jako všude bude hodně dělat údržba. Nicméně i ve své poslední generaci z let 2002 - 2009 se dělala s šestiválcovými motory a výbava na palubě byla také velmi bohatá. A je to auto slušně velké, zejména po stránce prostoru uvnitř, ale i zavazadelník má co říct.

Před faceliftem byl k mání 3,2litrový šestiválec o 211 koních, který poháněl přední kola nejčastěji přes automatickou převodovku, ale manuály se také vyráběly. Po faceliftu byl k mání turbomotor o 2,8 litru objemu, který se projevuje o poznání živěji, i když jeho maximální výkon 230 koní není o tolik vyšší. V nabídkách jsou obě varianty a občas se objeví i 280koňové OPC. To je ale paradoxně horší auto než V6 turbo, zejména kvůli naladění podvozku chtějícím víc než Vectra může zvládnout.

Můžeme zde zmínit také Saab 9-5 Aero, který je s Vectrou koncernově spřízněn, i když dost vzdáleně. Také se dělal jako kombík a byl schopný díky přeplňovanému 2,3litrovému motoru nabídnout 250 koní na předních kolech. Je tu spousta místa, je to dobře postavené a komfortní auto, ale je dnes dost vzácné a automobilka je prakticky po smrti.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 43 - levryrod opel vectra caravan V6 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 44 - levryrod opel vectra caravan V6 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 45 - levryrod opel vectra caravan V6 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 46 - levryrod opel vectra caravan V6 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 47 - levryrod opel vectra caravan V6 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 48 - levryrod opel vectra caravan V6 06

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 49 - levryrod saab 9-5 aero kombi 00Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 50 - levryrod saab 9-5 aero kombi 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 51 - levryrod saab 9-5 aero kombi 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 52 - levryrod saab 9-5 aero kombi 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 53 - levryrod saab 9-5 aero kombi 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 54 - levryrod saab 9-5 aero kombi 06

8. Subaru Legacy 3,0R Combi

Písmeno R názvu neoznačuje žádnou specialitku, takhle se jmenovaly „základní” třílitry v Legacy v letech 2003 - 2009. Je to nicméně nejvyšší model standardní nabídky, takže očekávejte kůži, rádio s integrovaným měničem CD nebo navigaci, která ale do faceliftu někdy v roce 2007 v ČR mimo města moc použitelná nebyla. Ale každý z 245 atmosférických koní táhne jako divý, když jim dovolíte protáhnout nohy a pořádně se nadechnout ve vysokých otáčkách. A také krásně zní a je velmi bytelně postavený, jako celé auto.

Specialitkou by byl některý ze strojů Spec B nebo GT, ale najít nějaký takový kousek na prodej, aby byl v dobrém stavu a nezničený tuningem, je skoro nadlidský úkol. Čímž říkáme, že pokud ho potkáte a váháte, berte. Z aut na tomhle seznamu má Legacy jeden z nejlepších podvozků a s třílitrem se pojí i vektorování točivého momentu. Jediná převodovka k mání u 3,0R je sice pětistupňový automat, ale ten funguje velmi dobře a vejdete se do 11 litrů na sto. V průměru, ne jen na dálnici stovkou.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 55 - levryrod subaru legacy 30R kombi 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 56 - levryrod subaru legacy 30R kombi 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 57 - levryrod subaru legacy 30R kombi 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 58 - levryrod subaru legacy 30R kombi 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 59 - levryrod subaru legacy 30R kombi 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 60 - levryrod subaru legacy 30R kombi 06

9. Škoda Octavia II RS Combi

Hledáte-li co největší zavazadelník v co nejkompaktnějším balení, lze nabídnout i Octavii RS druhé generace s karoserií Combi. Není to zrovna sportovní auto a je to jediný čtyřválec v seznamu, ale jste-li fanoušky škodovky, je to dobrá volba. A umí ji opravit kde kdo, zejména u nás.

Dvoulitr TSI pod kapotou má rovných 200 koní - ne, diesel se sem nedostane - a spolupracuje s šestistupňovým manuálem a předními koly. Je tu také docela dost místa, občas je něco „simply clever”, kufr je vážně velký... o dvojkové Octavii RS toho byly napsány už stohy. Na tomto seznamu jsou sice i řidičsky zajímavější auta, ale RS má své kouzlo.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 61 - levryrod skoda octavia rs combi 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 62 - levryrod skoda octavia rs combi 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 63 - levryrod skoda octavia rs combi 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 64 - levryrod skoda octavia rs combi 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 65 - levryrod skoda octavia rs combi 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 66 - levryrod skoda octavia rs combi 06

10. Volkswagen Passat W8 Variant

S dvojnásobným objemem i počtem válců přichází poslední stroj na tomto seznamu, Volkswagen Passat. Ten se v generaci označené 3BG nebo také B5.5 vyráběl i s osmiválcovým motorem, jenže ne ledajakým - W8 byly v podstatě dva spojené bloky VR4, podobným způsobem jako u motorů W12 a W16. Motor W8 měl být testovací před startem výroby větších motorů s tímto uspořádáním, vyráběl se do roku 2004. Passat W8 byl vrcholový model, takže kůže a dřevo jsou samozřejmostí. A ty čtyři koncovky výfuku byly také standardem.

Osm válců a čtyři litry objemu dávalo 275 koní a posílalo je na všechna kola. Passaty W8 se vyráběly jak s automatickou, tak i s manuální převodovkou, takže když budete hledat, najdete obojí. Pokud chcete být nenápadní, je i tohle auto vynikající volba. Jen je potřeba si pohlídat údržbu mechanických částí vozu. Ceny začínají dost nízko, ale nejlevnější exempláře kupovat není dobré.

Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 67 - levryrod vw passat w8 variant 01Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 68 - levryrod vw passat w8 variant 02Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 69 - levryrod vw passat w8 variant 03Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 70 - levryrod vw passat w8 variant 04Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 71 - levryrod vw passat w8 variant 05Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč: s rodinou to nemusí skončit - 72 - levryrod vw passat w8 variant 06

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše