Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru

17.8.2016 | Marek Bednář | 11 příspěvků

(+ video) V této Tesle zemřela dívka poté, co do vozu zezadu narazilo SUV. Zda seděla v 3. řadě sedadel, nevíme, i tak to ukazuje jejich nebezpečnost.

Tesla Model S byla účastníkem další smrtelné nehody. Tentokrát ale nebyl na vině Autopilot ani její nepozorný řidič, narazilo do ní zezadu SUV Chevrolet Tahoe. Jeho řidič jel v levém pruhu dálnice I-405 v Kalifornii a z neznámého důvodu uhnul do jednoho ze dvou pruhů pro auta s více než jedním člověkem na palubě. Ve vysoké rychlosti narazil do zádě Tesly Model S.

Poškození je poměrně výrazné, jak ukazují fotografie, a to přes to, že Model S je v pasivní bezpečnosti velmi dobrý. Roli velmi pravděpodobně hrála rozdílná výška aut, protože Tahoe zase tak poničený není. Největší zranění utrpěly děti na zadní sedačce Tesly - sedmiletá dívka zemřela a třináctiletá byla ve vážném stavu převezena do nemocnice. Jejich otec, řidič Tesly, byl také odvezen do nemocnice, ale nikoliv s život ohrožujícími zraněními.

Náraz Teslu poslal do dalšího vozu před ní, Hondy Civic, ovšem v tom nebyl nikdo zraněn. Vážná zranění podle dostupných informací neutrpěl ani řidič SUV, který byl pro podezření z jízdy pod vlivem alkoholu zatčen a převezen do nemocnice na krevní testy. Jejich výsledky zatím nejsou známy.

Není známo, jestli dívky v Modelu S seděly na normálních zadních místech, nebo ve třetí řadě, která je příplatková a je otočena proti směru jízdy. Tato místa jsou údajně mezi dětmi oblíbená, ovšem podle zpráv hasičů byly vytaženy z vozu levými předními dveřmi. Potvrzení, na kterých místech seděly, nám to ovšem nedává - záď vozu je tak zdemolovaná, že přístup k pasažérům žádné jiné dveře neskýtaly.

Bez ohledu na odpověď ale tahle nehoda ukazuje, jak problematická je bezpečnost cestujících v třetí řadě sedadel obecně. Sedmimístná verze Modelu S sice má dodatečně vyztuženou záď, ovšem vzdálenost mezi nárazníkem a sedadly vzbuzuje otázku, jestli to stačí. Tento problém se netýká jen jí, přesto se zde cestující zdají být ještě zranitelnější, neboť jsou otočeni směrem dozadu - při podobné nehodě je tedy od narážejícího auta dělí v určitých případech jen víko kufru. V jiných vozech budou mít za sebou ještě aspoň sedadlo.

Pochopitelně, tyto obavy nejsou nové. Možná si vzpomenete na test, který svého času udělal Fifth Gear, kde nákladní vůz narazil do sedmimístného MPV. A pokud ne, v nízké kvalitě jej můžete zhlédnout níže. Ze třetí řady sedadel tady zbude jen změť trosek a šance na přežití tam usazených pasažérů je zjevně minimální. My bychom na tohle místo děti nedávali, ani v Tesle, ani v Opelu, ani v čemkoli jiném...

Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 1 - tesla model s naraz zezadu 01Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 2 - tesla model s naraz zezadu 02Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 3 - tesla model s naraz zezadu 03Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 4 - Tesla Model S naraz zezadu treti rada sedadel 01
Tento náraz neskončil pro pasažéry Tesly vůbec dobře, ať už seděli kdekoli

Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 5 - Tesla Model S naraz zezadu treti rada sedadel 02Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 6 - tesla model s treti rada sedacek 01Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 7 - tesla model s treti rada sedacek 02Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru - 8 - Tesla Model S naraz zezadu treti rada sedadel 03
Třetí řada sedadel je v Tesle údajně oblíbená mezi dětmi, čemuž lze při pohledu na ně věřit. Má ale svá

Zdroj: Electrek

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama