Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 | Petr Prokopec
Porsche je nepochybně prestižním výrobcem sportovních aut, na pomyslném žebříčku výjimečnosti je ale nejméně o půl stupínku níž než italská první liga. Přesto se srovnatelným, 11 let starým 918 Spyder dynamicky konkuruje zásadně novějším strojům právě z Itálie.
Vývoj se v automobilové branži nikdy nezastavil, v posledních zhruba dvaceti letech ovšem kráčí kupředu mílovými kroky. Výrobci totiž přišli na chuť přeplňování, elektrifikaci i digitalizaci. Dnes tedy není neobvyklé, aby supersporty disponovaly výkonem tisíce koní či ještě vyšším. Ten díky sofistikovaným technologiím zvládají přenést na silnici v mžiku oka. Zatímco tedy v roce 2005 jste potřebovali Bugatti Veyron za desítky milionů korun, abyste zvládli stovku pod 3 sekundy, nyní můžete takového času dosáhnout i za volantem „obyčejného“ Porsche 911 Turbo startujícího na 5 672 813 Kč.
Mat Watson z britského Carwow ovšem aktuálně na jednu startovní čáru postavil trojici hybridních supersportů, z nichž jeden výše zmíněné tak trochu popírá. Při zrychlení na čtvrtmíli je totiž mezi nimi rozdíl jen půl sekundy, i když na startu stojí dva aktuální modely nejvyšší kategorie od Lamborgini a Ferrari. Vůbec nejnovější je Lambo Revuelto, SF90 Stradale od vzpínajícího se koníka už má pár let odkrouceno, ovšem není to nic proti Porsche 918 Spyder. To je dnes už víc než deset let starou záležitostí. Automobilka z Zuffenhausenu jej ve formě konceptu poprvé představila v roce 2010, jako produkční verzi pak v roce 2013 a od roku 2015 už ho nevyrábí.
Přes tohle všechno se ale Spyder obou soupeřů drží zuby nehty, byť přeci jen poněkud zaostává. Z části proto, že na kontě má „jen“ 887 koní. Ve standardním provedení pak váží nemalých 1 674 kg. Oproti tomu SF90 pohání tisícikoňové stádo, které se musí vypořádat s 1 570 kg. Revuelto pak své soupeře překonává v obou ohledech, neboť 1 015 koní páruje s 1 772 kilogramy. Pochlubit se však zároveň může i nejnovější technikou. Teoreticky by tedy měly být stroj eFerrari a Lamborghini jasně nejrychlejší, reálně jsou ale lepší jen o píď a jeden z Italů ve sprintech každý chvilku tahá pilku.
Porsche sice pokaždé skončilo na posledním místě bez ohledu na to, zda se startovalo z místa či šlo o pružné zrychlení, nicméně obdiv si nakonec zaslouží největší. Je opravdu neskutečné, že zvládá držet krok s mnohem modernějšími a výkonnějšími soupeři. Není to pro ně ostuda? Podívejte se na to sami, Italové jsou zjevně zralí na stáž v Německu.



Stále aktuální Ferrari SF90 stále dokazuje, v Maranellu dělají věci o trochu lépe... Foto: Ferrari
...než u Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Foto: Lamborghini
Pokud ale hledáte nejlepší techniky v oboru, je zjevně třeba zamířit do Zuffenhausenu, tam byli na podobné úrovni už o dekádu dřív. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před hodinouPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch