Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025 | Petr Miler
Někteří říkají, jak je to úžasná jízda, tovární pilot ale jede na půl plynu a dosáhne času, který by jízdou naplno rozdílem třídy pokořil 10 let starý Seat Leon Cupra. Přesto by auto nezvládlo ani tři taková kola na jedno nabití. Je nad čím žasnout?
Psali jsme o tom naposledy včera - když se něco stane náboženstvím, je to automaticky dobré bez ohledu na to, jaké to vlastně je. Realita se prostě neřeší, nebo jste snad někoho zažili vědecky zkoumat, jak Ježíš chodil po vodě a všechny nakrmil jedním chlebem? A limity to zjevně nemá, jak ukazuje jeden z posledních článků od tradičně progresivistických kolegů z Jalopniku.
Ti se tentokrát rozhodli „roztleskat” schopnosti Rimacu Nevera, o kterém i člověk, jehož jméno nese a jehož životním projektem je, ví, že s ním desítku netrefil. Svého času se stal nejrychlejším elektromobilem na Severní smyčce Nürburgingu, ani tehdy jsme ale nežasli, protože na 1914koňové auto za víc jak 40 milionů byl jeho čas dost nepřesvědčivý. A rychle to pochopili i jiní.
O modle se ale mluví jen v dobrém, a tak se ani novější představení Nevery na tomtéž okruhu nedočkalo kritického zhodnocení. Po okruhu se prohnal tovární pilot Rimacu s jedním z firemních aut s přiléhavou registrační značkou s Mishou Charoudinem na sedadle spolujezdce během turistických jízd, což u Jalopniku řádně „roztleskali” jako něco mimořádného. Nevera prý jezdí kolem ostatních aut v kruzích. Nejdřív jsem četl článek a pak teprve zkoumal video, ze kterého se ale vyklubalo něco docela trapného.
Kdyby Nevera jela po Ringu naplno, bude to vypadat přibližně tak, jak kolegové zmiňují, nic takového se neděje. Pilot to bere velmi zlehka, prý aby si nezničil gumy na cestu domů. Budiž, i na takovou jízdu se někdy dá dívat, ale výsledný čas asi 7:50 BTG a 8:10 za kompletní kolo je naprosto o ničem - 10 let starý Seat Leon ST Cupra, který jsme na Nordschleife testovali, tam umí být rychlejší. A i kdyby Nevera jela naplno, stejně by to mohla být auta jako Porsche 911 GT3 RS, která by v kruzích mohla jezdit kolem ní. Tohle je opravdu o ničem, víc k tomu říci nejde.
Proč o tom tedy vůbec píšeme? Ani jsme nechtěli, dokud jsme nezaznamenali jednu věc - i během takového kola auto přijde o 34 % kapacity svých baterií. Jinými slovy by nezvládlo objet ani 3 celá kola rychlostí, při které by jej předjel Seat za cenu asi jednoho jeho brzdového kotouče. A je jasné, že naplno nedá na nabití o moc víc než jedno celé kolo, podobně jako stejně koncipované Porsche. Tak kde to jsme? Tohle má být nějaký pokrok? Obraz efektivity? Je to jen obraz jedné velké marnosti a nic jiného, bohužel.



Rimacu Nevera to na Ringu sluší, to ano. Ale to je tak všechno, i jeho pohodové představení na okruhu je víc než co jiného dehonestující. Foto: Rimac
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
před 2 hodinamiNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před 3 hodinamiVW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
včeraPo fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva