Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
24 let staré auto s 50 koňmi se zkusilo rozjet na maximálku na Autobahnu, v době elektrické „revoluce” to stojí za pozornost
5.11.2022 | Petr Miler
Na německou dálnici se vůbec nehodí a nedivili bychom se, kdyby se na ni dostalo vůbec poprvé. To ale není důvod jen k výsměchu, auto si vzhledem ke svému stáří a ceně zaslouží úctu. Jsme zvědavi, jak si v roce 2046 povedou dnešní elektromobily.
Některá auta byla stvořena pro městskou džungli a je raritou vidět je jezdit kdekoli jinde. Vzpomeňte si třeba, kdy jste naposledy zahlédli Škodu Citigo jinde než ve městě či v jeho blízkosti - stane se to, ale je to velká výjimka. Do podobné role byla v 90. letech postavena základní verze Volkswagenu Polo, který je dnes přece jen univerzálnějším vozem. Generace 6N ale byla první, která nabídla aspoň pět dveří, ani s nimi ovšem ve verzi 1,0 ambice opouštět městské ulice neměla.
Víme o dodnes prvním majiteli faceliftovaného provedení tohoto modelu, který s ním nikdy nevyjel mimo město a tušíme, že vůz na videu níže mohl snadno prožít stejný život. Tedy až do letoška. Pod kapotou má skutečně jen litrový motůrek bez turba, jehož 37 kW (50 koní, i Škoda Favorit s až 50 kW byla proti němu dělo) stačí na akceleraci na stovku za dlouhých 20 sekund a maximálku 145 km/h.
Vyrazit s tímto na německou dálnici zní trochu jako sebevražda, člověk stojící za kanálem V-Max Germany na Youtube ale dráždí na Autobahnu prakticky cokoli, a tak na něj vzal i malé Polo. A je to zajímavější podívaná, než by vás možná napadlo, protože tohle auto... je fascinujícím způsobem pomalé.
Jakkoli hloupě to může znít, je to tak. Dnes skoro neexistuje automobil (tedy se spalovacím motorem, levné elektromobily jsou ještě pomalejší), který by jel takto mizerně a musel vyvíjet značné úsilí jen k tomu, aby nezdržoval okolní provoz složený z pohodově jedoucích Golfů, Octavií a dalších tuctových vozů. Polo 6N 1,0 se nakonec dohrabe až k tachometrovým 155 km/h, což tedy bude asi oněch 145 km/h ve skutečnosti.
I to je ale skoro čtvrtstoletí po jeho zrodu obdivuhodné, jsme zvědavi na současné elektromobily, jak si povedou na německé dálnici v roce 2046. Budou vůbec jezdit? A pokud, tak za jakou cenu? Polo 1.0 stále rozvážně cválá jako zamlada, přitom v bazarech dnes nestojí skoro nic.



VW Polo 6N bylo svého času městským autem, ve verzi 1,0 obzvlášť. O to zajímavější je vidět jej v akci na Autobahnu. A vzpomeňte si na něj v roce 2046, jak si tou dobou povede třeba Dacia Spring. Foto: Volkswagen
Zdroj: V-Max Germany@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 10 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB